بستن

ادامه بارندگی تا جمعه و کاهش ۱۰ درجه‌ای هوا

هفت برکه (گریشنا):صبح دیروز اولین روز بارانی پاییزی را تجربه کردیم. این سامانه از اوایل دیشب از منطقه خارج شد اما از اواخر دیشب سیستم سودانی و قدرتمندتری وارد آسمان شهر شد و بارندگی تا اوایل جمعه ادامه دارد. از آن‌جایی که تا روزهای آینده شاهد کاهش ۱۰ درجه‌ای هوا  هستیم، یادتان نرود بخاری‌ها را راه بیاندازید و لباس‌گرم‌هایتان را دم دست بگذارید.

بر اساس پش‌بینی آذرائین، کارشناس هواشناسی گراش: اولین بارش پاییزه گراش دیروز از اولین سامانه‌ای که پیش‌بینی می‌شد رخ داد.
بلافاصله پس از خروج این سامانه، سیستم اصل و نصب‌دار سودانی دیگری در حال شکل‌گیری است که از اواخر وقت دیشب وارد منطقه شد.

او در ادامه می‌گوید:« انتظاری که از سامانه مذکور می‌رود به دلیل همراهی رطوبت ترازهای فوقانی جو و کاهش فشار تراز دریا و ارتفاع ترازهای بالایی جو، بارش‌هایی با شدت بهتر و با تداوم بیشتر است. این سامانه تا اوایل جمعه فعالیت خود را به اتمام می‌رساند.»

آذارئین پیش‌بینی می‌کند:«در مجموع احتمال می‌دهیم بین ۱۵ تا ۳۰ میلیمتر از مجموع دو سامانه دشت شود. بر اساس آمار باران‌سنج انجمن هواشناسی هوای جنوب مقدار ثبت شده بارش در گراش تا ساعت ۱۴ امروز، یکم آذر ماه ۹۶ یک میلیمتر است.
در انتها نیز با توجه به خروج سامانه از کشور و ورود جبهه هوای سرد از عرض‌های شمالی‌تر پیش‌بینی می‌شود دمای هوا به صورت قابل ملاحظه‌ای با کاهش همراه باشد به گونه‌ای که در سردترین ساعات دمای هوا به ۶ درجه سانتی‌گراد برسد یعنی کاهش ۱۰ درجه‌ای هوا نسبت به هفته‌های گذشته.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top