بستن

مسئولین شهر یاد بگیرند

هفت‌برکه – آگهی‌: امیر دلخوش یکی از جوانان گراش در پیامی از تلاش‌ و همکاری مهندس حسین‌ حسین‌زاده برای اشتغال او و چند تن از دانش‌آموختگان شهرستان گراش در بخش‌های مختلف صنعت نفت تشکر کرده است.

مَن صَنَعَ بِمِثلِ ما صُنِعَ اِلَیهِ فَاِنَّما کافاهُ وَ مَن اَضعَفَهُ کانَ شَکورا / امام علی (ع)

جناب آقای مهندس حسین حسین زاده

رئیس محترم عملیات حفاری چاه های شرکت نفت مناطق مرکزی ایران

تلاش بی وقفه شما برای کمک به اشتغال جوانان شهرستان گراش جای تقدیر و سپاس فراوان دارد. بیکاری یکی از مهم ترین معضلات اصلی جامعه است ولی مدیران و مسئولین گراش نسبت به این موضوع، کمتر توجه دارند. با وجود این که اینجانب و بسیاری از جوانان گراش از سطح سواد خوب و مدارج تحصیلی عالی برخوردار هستیم و پیگیری‌های مصرانه‌ای هم انجام دادیم، ولی مدیران بهایی به این موضوع ندادند.

روحیه جهادی و با اخلاص شما با پیگیری و تلاش فراوان باعث شد که اینجانب و جمعی از جوانان دانش‌آموخته شهرستان شاغل شویم و این محبت شما برای من و جوانان این مرز و بوم فراموش نشدنی است. از خداوند منان سلامتی شما و پدر و مادرتان را خواهانم و ان شاالله در آینده نیز شاهد همکاری و محبت‌های فراوان شما در عرصه صنعت نفت برای جوانان جویای کار شهرستان باشیم. همچنین امیدوارم این کار بزرگ و پر ارزش شما الگویی برای دیگر مدیران ارشد گراش باشد و جرقه‌ای در جهت پیشرفت و سربلندی شهرستان زده شود.

بجاست از حضرت عالی به خاطر زحمت‌ها و پیگیری‌های فراوان که در نهایت به اشتغال اینجانب در شرکت نفت مناطق مرکزی ایران منتهی شد، سپاسگزاری کنم.

امیر دلخوش

19 نظر

  1. با سلام خدمت مهندس حسین زاده عزیز
    دستبوس شما عزیزان هستیم که در هر جای این میهن پهناور هستید به یاد عزیزان شهر و دیار خود هستید و با پیگیری چنین مواردی هم به مردم منطقه و هم به شهر گراش خدمت کردید کما اینکه دیگر عزیزان هم این عمل را سر لوحه برنامه های خود قرار دهند و با فراهم آوردن زمینه برای اشتغال دانش آموختگان شهر و منطقه قدمی برای رضای خدا بردارند . ما می توانیم برای همدیگر پله های ترقی باشیم اگر بخواهیم …

  2. باید عدالت و حق و انصاف سر لوحه زندگی اشخاص باشد . اینکه یک مسئول با استفاده از نفوذ خود حقی را برای اطرافیان و اقوام و همشهرهای خود قائل بشود در هیچ جایی مورد قبول نیست . هر کس وظیفه ای دارد . مدیر شرکت نفت مسئل بیکاری جوانان گراش نیست .

    1. دوست گرامی صحبت های شما کاملا درست
      کی الان تو کشور ما با شایستگی خودش وارد یک کار یا پست دولتی میشه.همون ازمونی که برای استخدام میزارن ۵۰ درصدش برای اشناهای خود ریس روسا هست
      حرف شما در صورتی درست هست که همه طبق ضابطه وارد یه شغل دولتی بشن نه طبق رابطه. پس کار ایشون نه تنها اشتباه نیست بلکه خدا خیرشون بده که دست چند تا جوون رو هم جایی بند کردن.

  3. با سلام وخسته نباشید اینجانب میخا م یه گلایه بکنم از بعضی مسئولین شهر آقایی که در سمت پارس جنوبی مسئول بود چندین بار بخاطر همشهری بودن بهش رو زدیم و در پاسخ با اینکه مسئول بود و می توانست هیچ کاری انجام نداد در صورتی که چندین نفر از دوستام به سفارش اش از شهرهای گاوبندی و…وارد شرکت شدن .نود و نه درصد دوستامون بخاطر آشنایی و بدون آزمون وارد کار شدن و هروقت بهشون زنگ میزدم می گفتن آشنا و سفارش لازمه ولی من واقعا نمیدونم چرا بعضی مسئولین دستشون می رسه کاری نمی کنند .خیلی حرفاس ولی یادمه رفتیم عسلویه واسه کار قسمت کارگزینیش گفتیم واسه کار اومدیم بخدا یه تبریزی اینجور جوابمون داد گفت اون زمان که از منطقه ما باسواد بیرون میداد شماها کجا بودین.الانم بخاطر اینکه رییس و روساها مال دیار ما هستن بخاطر سفارش شون وارد بازار کار میشن ولی شماها کسی ندارین که پارتی تون شه.

  4. سلام قولامن رب رحیم
    صدتاسف بر کشوری که گزینش نیرو براساس خویشاوندی وآشنایی و…صورت میگیرد؛ماکه به همان شغل وحقوق کارگری خودراضی هستیم ولی دلمان بحال محصلّینی میسوزدکه به رغم داشتن شایستگی های بالا،بدلیل پارتی بازی نظام اداری کشور،ازشاغل شدن درارگان های اداری بازمانده اند؛دوستم تعریف میکرد:۴سال دانشگاه نمره اول بودم رشته شیمی خوندم وبرای دانشگاه دولتی فوق لیسانس اصفهان نیزقبول شدم ولی برای استخدام شدنم به هردری زدم التماس کردم واسطه فرستادم،نشدکه نشد چرا؟چون آشنانداشتم این درحالی است که همکلاسی خودم بامعدل۱۴که به زورقبول شده بود درعسلویه براحتی استخدام شد چرا؟چون نفوذی و… داشته واین درصورتی است که هرجا درکارخودگیرمی کندوفرمولی نمی فهمد به من تماس میگیردوحل مساله را ازمن می خواهد
    حال این سوال از نظام استخدامی کشورباقی می ماند که :
    حکومتی که دم ازاسلام میزند وازشاخصه های لاینفک اسلام، عدل وعدالت است ،عادلانه است که دانشجوی فارغ التحصیل معدل بالای رشته شیمی هم اکنون در گراش کاربنایی درپیش گرفته است و نالایقان،مشغول به کاردراداره ها؟
    فأین تذهبون؟
    همیشه موید باشید.

  5. از مسوولین که کاری بر نمیاد! اگر خود جوونهای گراش هوای همو داشته باشند. از ایشون هم باید بخاطر اینکه دست چند جوون بیکار و توانای گراشی رو گرفتند بسیار سپاسگزار بود.

  6. این خوبه
    ولی اسمش فکرکنم پارتی بازی باشه
    ولی خب همه جا هستولی این قبحشو کم نمیکنه
    بنظر بنده جالب نبود زدن این خبر
    ویکم جنبه شخصی داره

  7. نمیدونم چرا بعضی خودشون زدن به نفهمی آخه کسایی که با پارتی میرن قراردادی و پیمانی س استخدامی روال قانونی خودش داره.بعدش کارهای به این شکل نیاز به سفارش و حمایت داره اقای محترم خودت باشی مغازه داری میخا یی کارگر بگیری تحقیق نمیکنی .ضامن نمی‌خایی.معرف نمی‌خایی.آخه این قانونشه واسه کار معرف لازمه و امر طبیعی است.مثلا میگی طرف دستش پا که.خانواده اش کیه.

    1. سلام قولا من رب رحیم
      نفهم،به افرادی اطلاق می شود که دومبحث جداراخلط می کنند چراکه قدرت فهم اینکه دومطلب ازیکدیگرمجزاست راندارند.
      مبحث اول:برای گزینش نیرودرارگان های اداری کشور ولوبصورت پیمانی وموقت باید ازمجاری آزمون استخدامی وارد شوند؛چه آنکه فردی باپارتی واردارگانی به صورت پیمانی می شودوبعداز۵سال اتمام قراردادباوجودداشتن نفوذ،مراحل رسمی بودن خودراانجام میدهدوبه عنوان کارمندرسمی دراداره خودابقا می شودغافل ازاینکه این فردهمانی است که چندین سال قبل باپارتی واردشده بودونیازبه آزمون مستحکمی داردتاقدرت علمی اوآزموده شود.
      مبحث دوم:بعد ازسپری کردن آزمون رسمی معمولا قبل ازاستخدام شدن ضوابطی مبنی بر نداشتن محکومیت جزایی و مقیدبه جمهوری اسلامی بودن و….درقالب استعلام گرفتن ازمکان های ذی ربط و مصاحبه ازفرد به عمل می آید که حاکی ازآن باشد که نیروی مستخدم انسان پاک ومستعدی می باشدبنابراین نیازبه ضامن ومعرف نمیخواد چونکه ضامن ومعرفِ دست پاک بودنش همان مرجع قضایی است که استعلام می دهد وضامن ومعرفِ کاری نیزهمان کسب نمره بالا درآزمون است.
      نکته پایانی:سخن مابه فرد خاصی نیست بلکه کل نظام استخدامی کشوررادرتخاطب کلام خودگذاشته ایم که چراچنین نظام استخدام فاسدی داردوگرنه این چندنفرکه الان استخدام شدن نیزچاره ای ندیدن وهمراستای دیگرجاها اقدام کرده اند ولی شیوع عمل خطایی دریک جامعه ،خطابودن عمل ماروتوجیه نمی کند ودرمویدفاسدبودن سیستم استخدامی کشور اینوتعریف کنم که یکی ازاین کرمانی هاچندماه پیش میگفت:مادرم توی دادگستری کارمندمی باشدوبه من گفته که فقط دیپلم روبه هرقیمتی شده بگیرتاهمینجا دراداره دادگستری استخدامت کنم چونکه ماکارمندان دادگستری هرکداممان یک سهمیه داریم که هرکی دوست داریم رواستخدام کنیم؛خب الان قضاوت باافرادسلیم العقل:آیاصحیح است که فردی اینقدرکم علم وسواداست که قادربه گرفتن حتی دیپلم نیست دراداره ای استخدام شود که وظیفه آن اداره،گستراندن عدالت وداد است (دادگستری)اما شده منبع بی دادی وعدالتی؟
      کَیَفَ تَحکُمُون؟
      همیشه موید باشید.

  8. آزمونی هست بنام آزمون استخدامی!باید هر کی استحقاقش رو داره ازاین سد بگذره و استخدام شه!
    بازهم نظر بنده شخصی بودن این تشکر هست

  9. متاسفانه بعضی از ماها هم حسود هستیم و هم عقب افتاده.به جای اینکه از یک مدیر توانا و ارشد کشور که شهروند گراشی است حمایت کنیم و افتخار کنیم ،اورا زیر سوال می بریم. ایکاش بعضی از افراد اول کلاس ادب و معرفت و شعور میرفتند و بعد اظهار نظر میکردند.متاسفم برای بعضی از افراد.ما فقط دم از دین و مذهب میزنیم اما از انسانیت، وجدان، شرف و غیرت بجا خبری نیست.

    1. با حرف شما بسیار موافقم. اگر لاری ها بودند و جایی دست و نفوذ داشتند و یا کار برجسته ای برای شهرشون و همشهری شون انجام می دادند به شدت از هم پشتیبانی می کردند و همین رمز اعتلا و بقا هست

    2. سلام قولا من رب رحیم
      محضرشهروندباادب وباشعورعرض شود:
      اینکه زیر این خبر، چندنفرجمع شده اند ونظام مسموم استخدامی کشور رازیر سوال برده اند به نفع دانشجویان گراشی می باشد؛چرا؟چونکه گراشی ها استعداد دارند ولی دستبگیراداری ندارندتااستخدام شوندوعلت آن است که اکثربزرگان وپدران محصلین گراشی یاخلیج روهستندیاکارآزاددارندولی شهرهای دیگربدلیل اینکه والدین محصلین دراداره ها مستخدم اند می توانند برای فرزندان خودنیزدراداره کارتعیین کنند حال اونکه اگرفقط از منفذآزمون استخدامی ، کارگزینی شود قطعاَگراشی های بیشتری استخدام خواهند شد.تاکی باید متنبه نشویم؟
      همیشه موید باشید.

  10. آقای محترم که در یه فروشگاه زپرتی کار میکنی و کالای قاچاق می فروشی و به اقتصاد کشور ضربه می زنی و اگه میخا یی قانونی عمل شه مگه رهبر نگفتن که استفاده از کالاهای که در داخل تولید میشه حرام و گفتن به مسئولین که کالاهای قاچاق رو جلو چشم مردم آتش بزنین.
    با عبارت عربی و اینا وارد میشه فک میکنه مثلا مذهبیه.ما از امثال شما ضربه خوردیم تو که کارگری چرا شرایط درک نمیکنی اگه همه چیز رو روال قانون باشه الان بیکار بودی .بعدش قانون اینو میگه مگه رعایت میشه من صدها نفر سراغ دارم تو گراش که فرزند و اقوام شهیدن استخدام شدن و ولی من بازهم خداروشکر میکنم ولی طبق قانون باید افراد با تخصص برن ولی نمیرن.
    مگه پزشکان که در گراش بودن خیلی هاشون بخاطر سهمیه جانبازی قبول نشدن و الان پزشک ان.خدا بیامرزم دکتر شیبانی میگفت تجربه مهمه نه مدرک.راه باز کنند بزن سرکار یاد میگیرن.آقای حسنی یادتون رفت که آقای حسین شیری رو اول بخشدار خنج کردن و بعد شدن فرماندار مهر و الانم شده فرماندار ارسنجان.مگه مدرک حسین شیری چی بود.باید بها داد به جوانان .بها بدی راه را میآبند.من از اینجا دست و پای این دلسوز وامثال این که واسه جوانان عامل اشتغال میشوند را میبوسم.آن شاالله خدا بهترین رو نصیبش کنه

    1. سلام قولا من رب رحیم
      -اگرازمجعول نهادن نام خود،پنهان ونامعلوم بودنت قصدکرده ایدکه بایدنوشت مجهول نه مجعول!
      -اگرمی بینی ادارۀ استخدامی کشوررابدلیل ظلم کردن در حق محصلّین مستحقِّ بیکارموردشماتت قرارداده ایم،به طریق أولی فروشندگان وعاملین کالای قاچاق نیزبدلیل ظلم به فروشندگان قانونمدار ،باشدت وحدّت بیشترمحکوم می کنیم.
      -عربستان واُردُن نیز همه عبارت هاشون عربیه مگه تماماًوکمالاً مذهبین؟
      -ماهم مخاطب اعتراضمون نظام وسیستم اجرایی است چراکه درهرزمینه ای باید تعهد وتخصص توأمان باشند نه به صِرف داشتن سهمیه جانبازی وپارتی و…استخدام کنند.
      -اگرقرارباشدهرکسی دربدو ورودش به سیستم کاری ،ابتداتجربه کسب کند چه بهتر که اولویت درکسب تجربه، بافارغ التحصیلانی که درآزمون استخدامی قبول شده اند باشد .
      -درپایان متذکرشوم که اقدام مهندس بزرگوارجناب آقای حسین زاده فی نفسه قابل تقدیر است چونکه مصداق *ای که دستت میرسد کاری بکن/پیش ازآن کزتونیایدهیچ کار*می باشدولیکن مادامیکه حق دانشجویان گراشی وبیکارپایمال شود نظام استخدامی روزیرسوال می بریم ؛چونکه ازنزدیک دیده ایم سرفلکه شهرداریِ گراش چطورفردتحصیل کرده کنارپدرخود جویای حتی کاربنایی است و دیده ایم فرددیگری تحصیلکردهِ مدرک داردرکوچه های پاقلعه گراش کاربنایی روشغل خودانتخاب کرده است همچنین فردتحصیل کرده دیگری مدرک داربچه دار باید درکاربنایی یا کاری آزادبی ادبی های اُستادهای بنایی کم سواد راتحمل کندو…
      به تاریخ برگردیدچرا معاویه به حکومت شام رسیدومرتکب اینهمه جنایت شدودرحق مظلومان ظلم رفت؟چونکه معاویه باخلیفه وقت(عمر)پارتی داشت ومتقابلاً چونکه امام علی ع به رغم داشتن استحقاق حکومت داری بدلیل فقدان پارتی ۲۵سال خانه نشین شد.
      باید حق به حق داربرسد.
      افلاتعقلون؟
      همیشه موید باشید

  11. با سلام و احترام خدمت تمامی دوستان
    کامنت ها رو که خوندم متوجه یکی از بزرگترین دلایل عدم پیشرفت شهرمون شدم.تا دیدگاه خیلی از دوستان این باشه که چشم دیدن سرکاررفتن یه جوون متعهد و نیازمند رو نداشته باشن و به اون حسادت کنن مسلما در ابعادی بزرگتر باعث درجازدن و رکود در شهرمون میشه.. کاش جنابی که انتقاد کردن واقعا دارای شناخت و آگاهی بودن تا ناخداگاه صحبتهای مغلطه وارو به زبون نیارن..من خودم گراشی ام ولی ازاین بعد خیلی به لاری ها اعتقاد دارم و کاملا هم ازشون حمایت میکنم.البته نه فقط لار بلکه کل ایران این سیستم رواج داره ولی خیلی ها چون آگاهی ندارن و یا به سیستم دسترسی ندارن از روی غرض حرف های ناشایست رو به زبون میارن…مگه ما در کل گراش چندنفر مثل مهندس حسین زاده داریم که اینجوری خالصانه و ازروی نیت خیربه فکر جوونا باشه…امثال این شخصیت رو باید از طلا گرفت …در ضمن از این بعد هم به مساله بنگریم که برای قضاوت کردن دیگران ابتدا باید یه سوزن به خودمون بزنیم یه جوالدوز به دیگران..آهای شمایی که داری انتقاد میکنی شما خودت توی هرجایگاهی که هستی چقدر به فکرپیشرفت مردم و شهر هستی و اینکه چه کارایی برای شهر کردی که بخوای اینجوری ناعادلانه قضاوت کنی.خواهشمندم از دوستان با نگاه منطقی و بدون غرض به مساله نگاه کنن…به امید روزی که غرور کاذبمون رو از بین ببریم و سطح توقعمون رو بیاریم بدون هیچ کینه و غرضی و با آرزوی سلامتی وتندرستی و طول عمر برای مهندس حسین زاده و امثالهم و توفیق روزافزون در تمامی زمینه ها برایشان…..یا حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 نظر
scroll to top