بستن

پایان کنکور ۹۱: پنج گراشی در رشته پزشکی

اختصاصی گریشنا- مهدی وفایی‌فرد: هنوز چندساعت به زمان رسمی اعلام نتایج کنکور مانده است، اما سازمان سنجش طبق سنت هرساله‌اش، چند ساعت زودتر نتایج را اعلام کرد تا آن‌هایی که ساعات بامداد روز چهارنشبه ۲۲ شهریورماه بیدار ماندند کمی زودتر از سرنوشت خود مطلع شوند. مهمترین خبر کنکور امسال برای گراشی‌ها این بود که پنج نفر در رشته‌ی پزشکی پذیرفته شده‌اند تا رویای کودکی‌شان رنگ واقعیت بگیرد.

نفیسه مهیایی که توانسته بود رتبه‌ی سه منطقه شاهد را کسب کند،  مهر را با شرکت در کلاس‌های پزشکی دانشگاه تهران شروع می‌کند. راضیه‌ی واحدی و سعید سروش هم پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواهند خواند. فائزه‌ی یحیایی  فرزند رضا یحیایی و و زهرا مهرابی دختر امیرحمزه مهرابی ساکن قم هستند، این دو در دانشگاه‌های تهران و قم پذیرفته شده‌اند. مهیایی، واحدی و سروش در تیزهوشان لار درس خوانده‌اند و یحیایی و مهرابی هم از مدارس قم فارغ‌التحصیل شده‌اند. با وجود این که بعد از چند سال انتظار این بار گراشی‌ها زیادی به رشته پزشکی می‌روند جالب این است که هیچ‌کدام از آن‌ها در دبیرستان‌های گراش درس نخوانده‌اند.

در رشته ریاضی مجید زارعی که هفته‌ی پیش خبر قبولی‌اش در دانشگاه امام صادق(ع) منتشر شده بود، حالا در رشته‌ی مکانیک دانشگاه علم وصنعت تهران پذیرفته شده است. رامین کریمی هم مکانیک را در دانشگاه یزد خواهد خواند.

در میان تجربی‌های گراش محمدسعید جوشن با رتبه  ۲۸۰۰ به سبزوار می‌رود تا پروتز دندانی بخواند. محمدامین نوبهار  و سیدامیر محقق از اول مهر قدم در راه زیست‌شناسی خواهند گذاشت؛ یکی در اهواز و دیگری شیراز. دو نفر از کسانی که رتبه تقریباً خوبی در رشته تجربی به دست آورده بودند ترجیح داده‌اند برای کنکور سال آینده و رتبه بهتر تلاش کنند.

محمد فتحی در رشته‌ی مهندسی شیمی صنعت نفت اهواز پذیرفته شده است، تا جمع دانشجویان گراشی در اهواز سال به سال بیشتر شود. اما جمع دانشجویان شیرازی جمع‌تر است؛ بهنام قنبرپور به شیراز می‌رود تا شهرسازی بیاموزد، زهره جعفری، قدم در راه پدرش گذاشته تا ریاضی بخواند و مسلم برازش هم در دانشگاه شیراز IT خواهد خواند. ابراهیم جولافیان هم قصد دارد راه معلم‌های دوران ابتدایی‌ا‌ش را ادامه بدهد؛ او هم در تربیت معلم شیراز دانشجوی آموزش ابتدایی خواهد بود.

محمدحسن جعفری هرچند منتظر نتایج کاردانی به کارشناسی‌ست، تا شاید به دانشگاه سوره تهران برود، اما در کنکور سراسری امسال رشته‌ی هنر اسلامی دانشگاه هنر اصفهان قبول شده است. دو داوطلب دیگر رشته هنر ابراهیم رحیمی و خانم دلاور در رشته تلویزیون و هنرهای دیجیتالی پذیرفته شده‌اند.

چند کنکوری دیگر نیز در رشته‌های دانشگاه‌های روزانه قبول شده‌اند.  مجتبی دارشی در رشته حسابداری همدان قبول شده است. رضا عباسی در بندرعباس زمین‌شناسی خواهد خواند و فاطمه آتشی هم در شیراز مهندس منابع طبیعی خواهد شد.

این‌ها بخشی از قبولی های کنکور سراسری امسال هستند. هرچند قبولی‌های امسال نسبت به سال‌های گذشته، روند رو به رشدی داشتند، اما باز هم انتظارها بالاتر از این است. شما اگر از پذیرفته شدگان امسال دانشگاه هستید یا از آن‌ها خبری دارید به گریشنا پیام بدهید.

مرتبط:

نتایج اولبه گراشی‌ها در کنکور سراسری سال ۱۳۹۱

36 نظر

  1. سلام به همه ی فرزندان سخت کوش وباهمتم !
    ازشنیدن نتیجه ی این عزیزان بسیارمسرورشدم .به همه ی آنها صمیمانه تبریک می گم .به دانش آموزان خودم درفرزانگان وکانون طه یک تبریک ویژه تقدیم می کنم .
    امیدوارم درپناه حق همواره پیروزوسربلند باشید.

  2. باید روی ارشد مانور بیشتری داد
    از سال ۸۸ به بعد قبولی در نکر سراسری زیاد هم دشوار نیست چون همراه با افزایش ظرفیت متاقضی هم روند کاهشی دارد جمعیت نوجوانان کم شده .
    با این مسولین ادارات و مدارس هیچ انتظاری نباید داشت تا اینجا هم تلاش و موفقیت بچه ها تنها و تنها روی دوش خودشون بوده

  3. به نام خدا
    ما نیز به نوبه ی خودم به تمامی داوطلبان شهرستان گراش پذیرفته شده در کنکور سال ۹۱ اعم از دانشگاه دولتی و آزاد و به خانواده های محترمشان و مردم فرهنگ دوست و قدرشناس گراش صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می نماییم.
    لازم به ذکر است که اکثر این عزیزان پذیرفته شده تحت پوشش کانون فرهنگی آموزش و گزینه ی دو نمایندگی گراش بوده اند و مشاور اکثر این عزیزان اینجانب محمد ناصری بوده ام :
    االف ) فراد تحت پوشش کانون فرهنگی آموزش شهرستان گراش :
    ۱- نفیسه مهیایی ( پزشکی تهران) ۲- راضیه واحدی ( پزشکی شیراز) ۳- سعید سروش ( پزشکی شیراز) ۴- مجید زارعی ( مکانیک علم و صنعت تهران) ۵- رامین کریمی( مکانیک یزد) ۶- مسلم برازش فن آوری اطلاعات شیراز) ۷- هانیه افشار( زبان و ادبیات انگلیسی شیراز) ۸ – محمد فتحی (شیمی صنعت نفت اهواز) ۹- محمدرضا شکوه ( علوم آزمایشگاهی جهرم) ۱۰- رامین اکبری ( زیست شناسی زابل) ۱۱- ابراهیم رحیمی ( تلویزیون و هنرهای دیجیتالی شیراز)
    ب) عزیزانی که تحت پوشش گزینه ی دو بوده اند و درکنکور۹۱ پذیرفته شده اند : ۱) مریم اندیشه تربیت دبیر زبان انگلیسی زاهدان ۲) علی پیشکار ( مهندسی معدن شهید باهنرکرمان) ۳) آسیه قفقازی ( مدیریت و بازرگانی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار۴) طیبه میری ( زمین شناسی بندرعباس)
    ج) علاوه بر افراد بالا به سایر داوطلبان ازگراش ، فداغ ، خلیلی ، عسلویه و بندرعباس نیز از خدمات مشاوره ای این جانب بهره مند شده اند.
    د) امسال ۱۱۰ نفر ازدانش آموزان تحت پوشش کانون فرهنگی آموزش گراش و ۷۵ نفر تحت پوشش گزینه دو گراش بوده اند. ما لیست کاملی از پذیرفته شدگان تهیه نکرده ایم . مشت نمونه ی خروار است.
    ه) دراین زمینه اززحمات آقای محمدحسن روستایی و آقای یعقوب دلخوش و آقای محمدرضا پاک سرشت تقدیز و تشکر به عمل می آید. ارادتمند : محمد ناصری

  4. خیلی خبر خوب و امیدوارکننده ای بود. انشالا این روند واسه سالای آینده هم ادامه داشته باشه و هر سال شاهد بهتر شدن وضعیت علمی شهرمون باشیم.
    البته ارشدی ها هم امسال خوب بودن، کاش یه خبری ازشون می زدین!

  5. ما باید قدر افرادی نظیر آقای ناصری را خیلی بیشتر از اینا بدونیم. در کمتر جایی افرادی به این دلسوزی پیدا میشن که اینقد وقت بذارن واسه دانش آموزا !

  6. یه چیز جالب دیگه اینکه او دو نفری که قم ساکن هستن هم دانش آموز مدارس استعداد های درخشان ( تیز هوشان ) بودن یعنی تمام پزشکی ها از مدارس تیزهوشان بیرون اومدن …

  7. با سلام خدمت همه قبول شدگان کنکور و عزیزان فعال در این زمینه
    من نیز به نوبه خود به همه عزیزان که زحمات زیادی کشیده اند تا این موفقیت را بدست بیاورند تبریک عرض می نمایم. شما عزیزان مایه افتخار شهرمان هستید انشاءالله هر سال بهتر از سال قبل باشد چون تنها راه پیشرفت شهرمان ارتقاء سطح تحصیلات جوانانمان می باشد. هر وقت مشاهده کردیم که در مدارس ما بین دانش آموزان برای درس خواندن رقابت ایجاد شده است باید جشن گرفت چرا که آغاز موفقیت جوانانمان خواهد بود چیزی که در سایر شهرها ی درس خوان شاهد آن هستیم.

  8. آخه یکی نیست بگه ۴ساله داره کنکور میده و هنوز داره میگه واسه سال آینده تلاش می کند آخه شماها بگید اونوقت چنین فردی را کردن دبیر اجرای تجلیل از علم آموزان گراش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. نحوه مدیریت فرد ربطی به مدرک تحصیلی نداره!
      اگه ایشون نبودند اصلا همایش به این کیفیت برگزار نمی شد!
      کاش بودید زحمت ها و اون بی خوابی های این مدت برای برگزاری همایش از نزدیک می دیدید این حرف با بی انصافی تمام نمی زدید!

      1. احمق تر از این آدم ندیدم.
        تا حالا دیدین یا شنیدین که دکتر مهندسا هم کارشون به طلاق برسه؟ حتما دیدین یا شنیدین و زندگی بسیار ی از بیسوادها رو دیدین که یک عمر وفادار با هم زندگی کردن.
        میدونین دلیلش چیه؟ مطمئنا درس و مدرک نبوده بلکه مدیریت قوی بوده.
        ولی چه میشه کرد که درک خیلی از مسائل خارج از ادراک بعضیاست و بدون فکر فقر فرهنگی خودشون رو به همه نمایان می کنن. با این نشون دادناشون چه می خوان به ما بگن؟ ما باید واسشون چیکار کنیم تا افکارشون بهبود پیدا کنه؟ اونا از ما چه کمکی می خوان که دارن با زبون بی زبونی به ما میگن؟ کاش یکی از این بی فرهنگ ها مثل ایشون رک می گفتن شاید راه درمانی باشه.
        آآآآآآآآآخ راحت شدم که این حرف ها رو زدم.

      2. دوست عزیز من درقسمت اول نامه از برگزارکنندگان همایش تقدیر و تشکر کرده ام لطفا یک بار دیگر نامه ی مرا بخوانید تا متوجه شوید که نقد من منصفانه است. شما یک هفته بی خوابی کشیده اید و تلاش کرده اید دست شما درد نکنه ، ما حدود ۲۴ سال است که کار کنکوری ها پیگیری می کنیم و هیچ جمعه ای تعطیل نبوده ایم. یک تشکر لفظی هزینه ای نداشت. شکست یتیم است و موفقیت هزارتا صاحب دارد.

      1. وقتی شعور و سطح فرهنگ در حد نبودن باشه توقع جمله ای بهتر از این نمی بایست بود . خانم بهمنی و استاد بزرگوارم جناب آقای ناصری شما این حرف ها رو به دل نگیرین. ما گراشی ها هرچی می کشیم از این آدمای بیسواد در آداب معاشرت و فرهنکه. اگه اینا با این طرز فکرشون درست بشو بودن تا حالا پدر و مادرشون اینها رو درست کرده بودن. یه چیزی توی مایه های آدمشون کردن.

  9. به نام خدا
    پیشنهاد می گردد درهمایش تجلیل از قبولی های کنکور ، الف ) یک قسمت اختصاص داده شود به کسانی در موفقیت داوطلبان نقش داشته اند و رمز موفقیت خود درتحصیل و کنکور برای سایر دانش آموزان بازگو کنند. این افراد شامل : ۱) خود داوطلبان ۲) والدین داوطلبان ۳) به کسانی امثال ما اجازه داده شود حداقل ۵ دقیقه گزارشی ازفعالیت های صورت گرفته ارایه نماییم
    ب) یکی ازمعایب چنین همایش هایی این است که یک جرقه زده می شود و به مدت یک سال خاموش می گردد. یکی از دلایل عدم موفقیت ما اکثرکارها ، نداشتن متولی خاص و عدم استمرار کارهاست.
    ج) برای این منظور ، علاوه بر اتاق فکر ، باید کارها اولویت بندی گردد ، متولی خاصی داشته باشد ، امکانات و بودجه نیز دراختیار باشد که بتوان کارها را آهسته و پیوسته انجام داد.

  10. به نام خدا
    پذیرفته شدن ۱) سرکارخانم عاطفه دلاور دررشته ی تلویزیون و هنرهای دیجیتالی شیراز ،۲) آقای مجید محبی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه تربیت معلم کرج ،۳) حاج آقا محمودزاده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب قم ۴) آقای محمد اسدنژاد کارشناسی ارشدمدیریت کارآفرینی گرایش فن آوری دانشگاه تهران ۵) خانم خوشابی زاده کارشناسی ارشد ادبیات و زبان فارسی بندرعباس صمیمانه تبریک عرض می نماییم.

  11. به نام خدا
    دردوره ی دانشجویی استادی داشتیم به نام آقای دکتر مصطفی زمانیان که مدت ۲۵ سال درآمریکا بوده ، ایشان به ما دانشجویان توصیه می کرد که شما ازطریق درس خواندن باید بتوانید مشکلی را حل کنید و دل مردم را شاد کنید. انشاالله که طرز تفکر تمامی فارغ التحصیلان و کسانی که امسال وارد دانشگاه می شوند چنین باشد و بتوانند از طریق کسب دانش و مهارت های لازم به مردم خدمت کنند . یادمان باشد که ما قیم مردم نیستیم بلکه خادم مردم هستیم.

  12. آفرین به همشون گل کاشتن
    مخصوصا تیزهوشان لار که خوب دانش آموز تربیت میکنه
    معلمای زمان ما (هنوز هم هستنشون) خوب فهمیدن ک باید بچه هاشون برن لار درس بخونن تا دانشگاه های خوب قبول شن
    زمونه ای شده که واسه رتبه ی زیر هزار سکه میدن زیر ۳ هزار نیم سکه اونم قبل از اینکه نتایج نهایی بیاد ک واقعا دانشگاه قبول میشن یا نه اما واسه ارشدا و دکتراها همون پتویی که سال قبل میدادن هم نمیدن!!!!!!!!!!!!!!!!!
    یه سوال:اگه من هر سال کنکور بدم و رتبم زیر ۳ هزار شه واقعا به منم سکه میدن؟؟؟؟؟؟؟؟
    سالی یه سکه عالیه البته اگه کنکور رو حذف نکنن

  13. باسلام وعرض تبریک به همه ی پذیرفته شدگان که جوشش قلبی حقیر است .امیدوارم دردوران دانشجویی موفق باشند وچهار سال بعد همه ی این عزیزان را درمقاطع تحصیلات تکمیلی ببینیم.

  14. با سلام.
    حمیدرضا موغلی/علوم تربیتی/تربیت معلم/شهید رجایی شیراز قبول شدن و آقای ناصری در گزینه دو برای داداشم زیاد زحمت کشیدن.
    کمال تشکر را دارم از آقای ناصری.مرد دلسوز.اجرتان با خدا

  15. از برترین های کنکور و اگه اشتباه نشنوم از کسایی کانون طه تجلیل کرده قبل از اینکه نتیجه قبولی آنها بیاد.از بعضی افراد تجلیل شده است اما در نتیجه نهایی مردود علمی شدن

  16. باسلام خدمت استاد عزیز جناب ناصری عزیز
    باتمام احترامی که به شما داریم لازم به یاد اوری است که این همایش به همت و تلاش جناب اازدری بوده و بیشتر برای معرفی قبول شدگان بوده است و از طرفی اگر کار به خاطر رضای خدا باشد این همه کلایه وشکایت چرا؟

  17. سلام به همگی
    اگه همایش به همت و تلاش آقای اژدری و… بوده پس چرا فقط به رتبه های برتر ریاضی و تجربی اهمیت میدن؟اصلا هدفشون چی بوده؟کانون طه که وانمود میکند این رتبه های برتر از کانون طه بوده ،پس چرا بیشتر آنها از آزمونهای قلمچی و گزینه ی ۲ که استاد ناصری برگزار میکرد،بهره میبردند؟ در صورتی که کانون طه آزمون گاج برگزار میکرد!!!!
    چرا در همایش اسمی از رشته ای انسانی و زبان یا هنر زده نشد؟؟؟؟؟؟؟لا اقل یه اسمی هم ازش میبردن ما خوشحال میشدیم(منظورم اسم شخص خاصی نیس…..مثلا میگفتن رشته های زبان یا انسانی یا هنر هم رتبه های خوب داشتیم)..اما متاسفانه بعضیا میخوان گراش فقط همین دکتر و مهندسا داشته باشه…نه عزیز من …..همش هم دکتر و مهندس نیس…….سخت در اشتباهید…
    .
    . جاداره از زحمات بی دریغ جناب آقای ناصری تشکر و قدردانی کنم….امیدوارم بتونم قدری از زحماتتان را جبران کنم.
    .
    کوچک شما………..ابراهیم رحیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

36 نظر
scroll to top