هفت‌برکه (گریشنا): تعداد پرسپولیسی‌های گراش نزدیک به دو برابر استقلالی‌ها و در حدود همان درصد کشوری طرفداران پرسپولیس است.

۴ آبان ۱۳۹۶ قبل از داربی دور رفت لیگ برتر، کانال گراش یک نظرسنجی تلگرامی در مورد طرفداران سرخابی در گراش برگزار کرد. از هر ۱۰ نفر شرکت‌کننده در نظرسنجی، ۶ نفر طرفدار پرسپولیس و ۳۲ درصد یعنی کمی بیش از ۳ نفر طرفدار استقلال بودند. (لینک در تلگرام)

Perspolice Esteghlal

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ در برنامه ۹۰ نظرسنجی پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران برگزار شد که در آن نظرسنجی هم پرسپولیس ۵۷.۵ درصد آرا را به دست آورد. استقلالی‌ها ۲۹.۲ آرا را گرفتند و ۱۳.۳ سهم تیم‌های دیگر بود.

نتایج نظرسنجی کانال گراش و برنامه نود تفاوت خیلی چشمگیری ندارد و نشان می‌دهد در گراش هم مانند کل ایران، طرفداران پرسپولیس بسیار بیشتر از استقلالی‌ها هستند. چیزی در حدود دو برابر.

تفاوت این دو آمار از اینجا به وجود می‌آید که در گراش طرفداران سایر تیم‌ها و فوتبال‌دوستانی که فقط فوتبال خارجی را دنبال می‌کنند، ۶.۵ درصد و خیلی کمتر از کل کشور است.

با این نتایج، موضوع تازه‌ای برای کری‌خوانی قرمزها و آبی‌ها به وجود آمده است. البته باید در نظر داشت که این نظرسنجی به این معنی نیست این تیم‌ها مثلا ۵۰ میلیون هوادار دارند. به عنوان نمونه در کانال گراش، از بیش از ۳ هزار نفری که این نظرسنجی را دیده بودند، فقط ۱۲ درصد نظر خود را اعلام کرده بودند.

 

تکمیلی: نتایج این نظرسنجی بهمن ۱۳۹۶ در شماره ششم نشریه گراش منتشر شد. انتقادهایی به ویژه از طرف طرفداران استقلال در مورد نتایج این نظرسنجی وجود داشت که مثلا از انجام این نظرسنجی مطلع نبوده‌اند. به همین دلیل یک بار دیگر این نظرسنجی در بازی برگشت نیز تکرار می‌شود. (لینک در تلگرام)

 

13960219645 nazar