بستن

اعتراض در لار

گریشنا: پنج شنبه شانزدهم شهریور ماه، میدان قدیمی میوه تره بار لار به دلایل عدم رعایت مسائل بهداشتی و از سوی اداره بهداشت پلمپ شد.

به نظر می رسد یکی از دلایل اصلی تعطیلی میدان تره بار قدیمی لار، بازگشایی موقت میدان جدید در مسیر گراش لار است. برخی از گراشی ها مغازه هایی در میدان جدید، پیش خرید کرده بودند. عادت فروشندگان و نیز مشتریان به میدان قدیم و در دسترس بودن آن یکی از دلایل کند بودن رونق بازار جید میوه و تره بار لار است.

به گزارش لادستان طبق شنیده ها قرار است بعد از انتقال میدان میوه و تره بار به محیط جدید، بازار فرسوده و چند ده ساله تره بار واقع در مرکز شهر قدیم لار به فضای سبز مبدل شود.

اعتراض در مقابل دفتر امام جمعه

همانگونه که پیش از این به اطلاع رسید؛ پنجشنبه عصر بنابر آنچه که مشکلات بهداشتی و در خطر افتادن سلامت عمومی مطرح شده بود، میدان تره بار مرکزی لار واقع در فلکه مدرس، پلمپ شد.یک روز پس از تعطیلی و پلمپ میدان مرکزی میوه و تره بار لارستان واقع در شهرقدیم لار، تعدادی از کسبه های این میدان به نشانه اعتراض در مقابل دفتر امام جمعه این شهر تجمع کردند.

این تجمع که پیش از اذان ظهر جمعه برگزار شد با وعده پیگیری مسئله پایان یافت و هنوز معلوم نیست که سرانجام این میدان قدیمی تره بار که قرار است به فضای سبز مبدل شود چه خواهد بود .

گفتنی است علیرغم آنکه دلیل این تعطیلی از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان عدم رعایت موازین بهداشتی و تهدید علیه بهداشت عمومی اعلام شده؛ اما باز هم مالکین و کسبه های این محل تجاری، این اتفاق را بهانه ای از سوی مسئولین امر برای انتقال آنان به میدان میوه و بار مرکزی جدید که ده روز پیش افتتاح گردید، می دانند.

دوری مسافت میدان مرکزی تره بار لارستان و سختی رفت  و آمد برای صاحبان میوه و تره بار در نیمه شب های تار و همچنین عدم دسترسی به مشتریان از جمله دلایلی است که باعث شده تا گزاره تعطیلی میدان قدیمی و تغییر مکان به جاده لار ـ گراش با استقبال کسبه همراه نگردد.

هرچند که دغدغه خاطر کسبه در این زمینه محترم است اما اگر کمی با دقت به تصاویر زیر نگاه کنیم به خوبی متوجه عدم رعایت موازین بهداشتی از سوی برخی از کسبه ها خواهیم شد.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top