photo ۲۰۱۷ ۰۸ ۱۶ ۰۰ ۳۷ ۰۷گریشنا (هفت‌برکه): همایش نردبان در نیمه شهریور ۹۶ به منظور تجلیل از برترین‌های کنکور برگزار می‌شود. وجه تمایز این همایش با دیگر همایش‌های برگزارشده، نشست‌های هم‌اندیشی است که بناست در حاشیه «نردبان» برگزار شود.

پس از یک سال وقفه در برگزاری همایش‌های تجلیل از برگزیدگان کنکوری گراش، امسال همایش «نردبان» به منظور تجلیل از کنکوری‌های برتر سال‌های ۹۵ و ۹۶ برگزار می‌شود. این همایش قرار است در روزهای ۱۵ و ۱۶ شهریورماه در سالن اجتماعات دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شود.

امیرحسین نوبهار، دبیر برگزاری نردبان، در گفتگو با هفت‌برکه با اشاره به تفاوت نردبان با همایش‌های گذشته می‌گوید: «در همایش‌های پیشین عموما به  جشن تجلیل از رتبه‌های برتر بسنده می‌شد، اما دبیرخانه این همایش قصد دارد دو پنل هم‌اندیشی را با حضور دانشجویان و نخبگان گراشی به منظور واکاوی مسیر آموزش و پیشرفت در گراش برگزار کند.»

این دانشجوی گراشی دانشگاه شیراز می‌گوید: «به جز نخستین همایش روشنای علم که در سال ۹۱ و به همت کانون طه و مسجد صاحب‌الزمان برگزار شده است، ما دیگر شاهد برگزاری نشست‌های بررسی وضعیت آموزش در گراش نبوده‌ایم. این نشست‌ها می‌توانند به ما بگویند که موقعیت ما نسبت به دیگر شهرها چگونه است و برای قرارگیری در مسیر پیشرفت آموزش و پرورش باید چه اقداماتی انجام شود.»

سعید سرخی، دبیر کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی نردبان، نیز در مورد روند برگزاری همایش این‌گونه توضیح می‌دهد: «ایده همایش از چند ماه پیش مطرح بود، اما در مردادماه با حمایت رسمی اداره آموزش و پرورش گراش و مساعدت شورای شهر و فرمانداری، بحث اجرا به صورت جدی مطرح شد.»

سرخی گروه برگزارکننده را این‌گونه معرفی می‌کند: «برگزارکنندگان این برنامه همان دانش‌آموزانی هستند که تا سه چهار سال پیش در مدارس گراش یا لار درس می‌خوانده‌اند و حالا با وجود دانشجو بودن، هنوز دغدغه‌ی آموزش در گراش را با خود یدک می‌کشند. ما امیدواریم بتوانیم به عنوان حلقه واسط بین کادر آموزش و پرورش، گروه‌های فعال آموزشی و دانشجویان عمل کنیم و با همفکری یکدیگر، راهکاری برای بهتر کردن روند آموزش و پرورش و اثرگذاری بر دانش‌آموزان ارائه کنیم.»

به گفته سرخی، دبیرخانه همایش نردبان در دانشگاه شیراز واحد گراش (مدرسه ابدی سابق) پذیرای کسانی است که مایل به همکاری در زمینه‌های ایده و اجرا هستند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند در تلگرام و اینستاگرام فعالیت‌های این همایش را تا روز برگزاری پیگیری کنند.