بستن

کاهش خطر در جاده‌های گراش

هفت‌برکه (گریشنا): با هزینه‌ی بیش از سه میلیارد تومان نقاط حادثه خیز جاده‌های حوزه شهرستان گراش بهسازی شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، اقدامات زود بازده در حوزه‌ی اداره راه وشهرسازی گراش توانست شاخص ایمنی راه‌های این شهرستان را با اجرای عملیات راهداری به طور قابل توجهی افزایش دهد.

محمدباقر تنهایی‌پور رییس اداره راه وشهرسازی گراش در این زمینه اظهار داشت: یک سری اقدامات کم‌هزینه و زود بازده در حوزه راه در راستای کاهش تصادفات انجام داده‌ایم که در همین مدت کوتاه توانسته بسیار تأثیرگذار باشد و عملاً این رویه توانسته بیشتر نقاط پرحادثه در جاده ها را به نحوی از ضریب ایمنی پایین آن خارج کند و شرایط را از وضعیت موجود به وضعیتی مطلوب تغییر دهد .

رییس اداره راه و شهرسازی گراش:  ۱۵۰۰ مترمکعب ریزش برداری ، ۱۶۲۰ مترمکعب اجرای گابیون چینی و احداث دیوار حائل و نیز بیش از ۹۰ هزار متر مکعب ایمن سازی پرتگاه‌ها با دپو خاک در نقاط پرتگاهی صورت گرفته  است.

تنهایی‌پور با بیان این که همواره جاده‌ها و تجهیزات ایمنی موجود در آن‌ها به دلایل مختلف از جمله عوامل محیطی و … در معرض فرسودگی و خرابی قرار دارند، افزود: سی هزار تن لکه‌گیری و قریب به چهار هزار مترمکعب  تعمیر و بنایی کانال هدایت آب را در دستور کار خود قرارداده‌ایم.

وی ادامه داد: بیش از ۹ هزار تابلو علایم ایمنی و اطلاعاتی و ۳۲ دستگاه چراغ چشمک‌زن در محورهای حوزه‌ی استحفاظی گراش جهت آگاهی بخشی به کاربران جاده‌ای نصب گردیده است که امیدواریم هر یک از این اقدامات میزان و درصد تلفات را به حداقل ممکن برساند.

رییس اداره راه وشهرسازی گراش با اشاره به این که در شش ماهه گذشته حدود ۳ میلیارد و دویست میلیون تومان در این بخش هزینه شده است، گفت: امیدواریم با تلاش و کوشش مضاعف راهداران و رعایت تمام قوانین و مقررات توسط کاربران جاده‌ای، محورهای ایمن و روان در سطح محورهای ارتباطی حوزه‌ی استحفاظی اداره راه و شهرسازی گراش داشته باشیم.

1 نظر

  1. سلام قولا من رب رحیم
    ضمن تقدیر از مسببان وآمران وعاملان این اقدام مفیدوموردنیازمبرم؛
    سوال این است که بهترنیست قبل ازوقوع حادثه ای ،مسئولین ذی ربط درحیطه کارخودریشه یابی ومشکل زدایی کنند؟
    آیا بهترنبود قبل ازاینکه چندین مورد تصادف وفوت درجاده گراش -اوز رخ می داد مسئولین راه سازی براساس علم ومطالعات جاده ای که دارند معایب جاده های تحت حکم خودروبرطرف می کردند ؟
    حتمابایداتفاقی بیفتدتا دست بکارشوند؟همین جاده اوزبعدازشهرک صنعتی گراش به سمت اوز پیچ خطرناکی وجودداشت چه بسا هنوزداردکه بدلیل فقدان ایمنی جاده ای ،ماباموتورازجاده خارج شده وبدلیل سقوط درپل ،زخمی وخسارت مالی وبدنی دیدیم که اگر قبل ازامروزاین اقدام های امنیتی کنونی صورت میگرفت ان شاء الله چنین اتفاقی نمی افتاد؛ یا اینکه جاده کرمان -نی ریز بعدازآنی که اتوبوس حامل سربازان به دره سقوط و ۵۲سربازقربانی خودکرد اقدام به خاکریزی وپرکردن دره کردند که اگر این اقدامات قبل ازوقوع حادثه صورت میگرفت ارجح بود.
    همیشه موید باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top