بستن

آبگرفتگی در نون و القلم

گریشنا: در حالی که هوای مناطق جنوبی استان فارس با بارندگی های تابستانه رو به کاهش است. دومین بارش تابستانی در بعد از ظهر دوشنبه ششم شهریور ماه در اوز روی داد.

به گزارش اوزنما: این بارش که در دو نوبت بارید، نسبت به بارش نخست از میزان قابل توجهی برخوردار بود. البته از آنجایی که بارش های تابستانی معمولاً به صورت پراکنده روی می دهد، اندازه گیری دقیق آن به آسانی امکان پذیر نیست.

در منطقه ی “بوستانه” اوز، حدود ۱۳ میلی متر باران گزارش شده؛ اما حداکثر بارندگی در دره ی “عنوه” بوده که سبب جاری شدن رودخانه گردیده است.

اگرچه بارش هایی که در این فصل رخ می دهد در افزایش ذخیره آب سفره های زیر زمینی موثر است، اما بارندگی که در ماه های آذر و دی روی می دهد، از دیدگاه زراعی دارای بیشترین اهمیت است و نقش به سزایی در رویش بهار در منطقه دارد. بارش های تابستانی نیز در آمار بارندگی فصل زراعی محسوب نمی شود. لازم به ذکر است بارندگی اخیر سبب شد دمای هوا به طور محسوسی کاهش یابد.

از دیگر سو سایت عصر اوز نوشت:در پی تغییر ناگهانی  هوا در شهر اوز در ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۶/۶/۱۳۹۱ طوفانی  به سرعت  ۲۰ کیلومتر در ساعت وزیدن گرفت و ۱۵ میلی متر باران نازل و آب در سطح شهر جاری شد. به گفته بخشدار اوز حدود ۱۰اصل درخت شکسته و یا قطع شد و برق به مدت ۲۵دقیقه خاموش گردید. محمد حسین آتش فراز افزود: این تغییر هوا و وزش باد و طوفان و ریزش باران باعث آبگرفتگی و شکسته شدن درختها شد. و دمای هوا به شدت کاهش یافت و هوا خنک تر گردید.

عکس های بیشتر را در اینجا ببینید.

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top