بستن

درخشش یاقوت‌های بنفش در تاکستان امید

هفت‌برکه (گریشنا): برداشت انگور یاقوتی سایت الگویی طرح امید در شهرستان گراش آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، هدف از اجرای طرح امید در باغات، ترویج یافته‌های علمی و تحقیقاتی و ایجاد باغات الگویی در شهرستان‌ها و تولید محصول سبز بوده است. یکی از این سایت‌ها به محصول انگور در شهرستان گراش اختصاص یافته است.

رضا دلیر، مسئول باغبانی مدیریت جهاد، خبر از آغاز برداشت انگور یاقوتی از تاکستان‌های شهرستان گراش را داد و گفت: «شرایط اقلیمی شهرستان به گونه‌ای است که برداشت انگور رقم یاقوتی، از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت. با توجه به زمان برداشت، این انگور به صورت نوبرانه وارد بازار می‌گردد.»

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی گراش متوسط عملکرد این محصول را پنج تن در هکتار خواند و گفت پیش‌بینی می‌شود حدود ۱۵۰ تن انگور یاقوتی در این شهرستان برداشت شود.

دلیر در ادامه، سطح زیر کشت انگور یاقوتی در شهرستان گراش را ۳۰ هکتار اعلام کرد و افزود: «با توجه به مصرف آب کمتر و نوبر بودن و به دنبال آن درآمدزا بودن این محصول، باغداران شهرستان رغبت بیشتری به کشت آن پیدا کرده‌اند. انتظار می‌رود این نوع انگور به عنوان کشت جایگزین در شهرستان گراش جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.»

3 نظر

  1. ههههههههه تیترش بوی سیاسی داشت اولش فکر کردم پیروزی روحانی رو میگه، بازش کردم دیدم انگور یاقوتیه.کشاورزان پیروز باشید بسیار عالی.

  2. هههههه واقعا تیترش بوی سیاسی میده منم فکر کردم جشن روحانی انتشار دادید گفتم بینم چی شده .
    باغ داران ان شا الله موفق باشید و اشتغال زا

  3. جمله زیبایی بود با ربط دادن رنگ بنفش نشان داده که دولت به کشاورزی و طرح شون می رسه.به ایهام زیبا به حمایت دولت به طرح هادی کشاورزی ست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top