بستن

بازدید سران عدم تعهد از مناطق گردشگری ایران نشدنی است

گریشنا: اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران در حال برگزاری است. نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، از زاویه ی گردشگری به حضور سران کشورهای عدم تعهد نگریسته است. مصاحبه ی ایشان را با خبرگزاری ملت بخوانید.

جمشید جعفرپور در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت، با بیان این که بازدید سران اجلاس عدم تعهد از شهرهای دیدنی ایران کاری محال به شمار می‌رود ،گفت: بازدید سران اجلاس عدم تعهد از مناطق گردشگری ایران کاری سخت و نشدنی است، چراکه از نظرمسایل امنیتی، محدودیت‌هایی وجود دارد که نباید آن را نادیده گرفت.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه مناطق گردشگری و میراث فرهنگی ایران می‌تواند یکی از محورهای مذاکرات اجلاس عدم تعهد باشد ،ادامه داد: در مذاکراتی که بین هیئت‌های ایرانی و اکثر هیئت‌های میهمان صورت می‌گیرد، موضوع گردشگری و میراث فرهنگی ایران می‌تواند به عنوان  موضوعی شاخص مطرح شود.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری ایران می‌تواند بخشی از تفاهم‌نامه‌های مذاکرات اجلاس عدم تعهد را به خود اختصاص دهد ،افزود: باید مسئولان میراث فرهنگی با بهره‌گیری از شرایط موجود جای پای گردشگری کشور را در میان صحبت‌های کارشناسی باز کرده و آن را تعمیق و گسترش دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، فضای موجود در اجلاس عدم تعهد را سیاسی دانست و تصریح کرد: به طور حتم میراث فرهنگی می‌تواند در سازمان یونسکو که مجمعی فرهنگی است از فرصت‌های موجود بهترین بهره را ببرد، چرا که در اجلاس عدم تعهد بیشتر فضای  سیاسی و دیپلماسی حاکم است وپرداختن به موضوعات میراث فرهنگی جایگاه کمتری دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بدون شک در اجلاس عدم تعهد موضوع جاذبه‌های گردشگری ایران دارای اولویت اول نیست ،ولی با این حال به دلیل آماده بودن تیم‌های کارشناسی برای مذاکرات، می‌توان این بحث را مطرح کردو به شکل جدی آن را توسعه داد./

مدیر گروه مطالعات فرهنگی رادیو فرهنگ سردبیر نشریه افسانه ویِژه گراش شاعر، پژوهشگر فرهنگ عامه، تاریخ و ادبیات در جنوب فارس مدیر انتشارات همسایه مدیرعامل موسسه فرهنگی هفت برکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top