بستن

گراش‌گردی رایگان برای مسافران نوروزی

هفت‌برکه (گریشنا): «فکر نمی‌کردم در جنوب ایران شهر زیبا و باقدمتی به اسم گراش وجود دارد. به شمال که برگشتم، حتما دوستان و خانواده‌ام را به آمدن به این شهر تشویق می‌کنم.» این حرف یکی از گردشگران نوروزی است که با جوانان فعال در چادر گراش‌گردی همراه شده است و جاذبه‌های گراش را دیده است.

امسال برای سومین سال متوالی و هم‌زمان با طرح خونه کدیم ۳، طرح بازدید‌های رایگان گراش‌گردی از بیست و هشتم اسفند ۹۵ تا دوازدهم فروردین ۹۶ اجرا شد. در این مدت حدود ۱۴۰ نفر از گردشگران نوروزی از شهر‌های مختلفی همچون شیراز، تهران، قم، اصفهان، گرگان، بوشهر، کرمانشاه، بندرعباس، رشت، جهرم، لار، کورده و استهبان در کنار این چادر توقف کردند و از راهنمایی جوانان گراشی بهره گرفتند. این چادر در کنار چادر هلال احمر، جلوی پارک شهر قرار داشت، و فعالان گردشگری گراش از ساعت نه و نیم صبح تا اوایل شب به صورت رایگان مهمانان نوروزی را با بناهای تاریخی گراش آشنا می‌کردند. هفت‌برکه، برکه کل، خونه کدیم، حسینیه اعظم و تنگ آب مکان‌هایی بود که برای گراش‌گردی انتخاب شده بود. حمید باقرزاده، سعید سعادت، مجتبی اسدی، مجید محبی، حیدر حجازی و مهدی فتاحی در این دوره در چادر گراش‌گردی فعالیت داشتند.

مجتبی اسدی، یکی از افرادی که در بخش چادر گراش‌گردی حضوری پررنگی داشت، می‌گوید: «بیشتر مسافران از گراش‌گردی لذت می‌بردند و از زیبایی شهر، بناهای تاریخی،خونه کدیم، خون‌گرمی مردم و طبیعت تنگ آب تعریف می‌کردند.» او یکی از مواردی را که در ذهنش مانده ایطور تعریف می‌کند: «مثلا یک فرد تهرانی که از گراش خیلی خوشش آمده بود، بعد از چهار ساعت مداوم گشتن در گراش، نزدیک‌های غروب و با وجود دیدن بیشتر بناهای تاریخی این شهر، اصرار داشت که تنگ آب را هم ببیند. تا رسیدن به تنگ آب خورشید غروب کرده بود و هوا تاریک بود. اما شوق او برای دیدن این مکان تاریخی باعث شد تا همکارانم با او همکاری کنند و با نور چراغ قوه او را راهنمایی کنند.»

 

3 نظر

  1. از تمام همکاران که در معرفی گراش دلسوزانه وقت گذاشتن تشکر می کنیم.جا داره از این افراد تقدیر بشه که در ایام تعطیلات وقتتشون رو گذاشتن واسه معرفی شهر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top