بستن

اولین خانواده‌های آسیب‌دیده به جای امن منتقل شدند

هفت‌برکه (گریشنا): برای اسکان چند خانواده‌‌ی روستایی که در خطر سیل‌زدگی یا خرابی منزلشان قرار دارند، نمازخانه‌ی سپاه گراش توسط ستاد بحران شهرستان تجهیز شده است.

شکاری، یکی از اعضای جمعیت هلال‌ احمر شهرستان گراش، با اعلام این خبر که محل اسکان شش خانوادهساکن تنگ حسین و نزدیک کشتارگاه گراش ناامن تشخیص داده شده است، گفت: «خانه‌های این شش خانواده از لحاظ ایمنی در وضعیت نامناسبی قرار دارد و از سقف آنها آب چکه می‌کند. به همین دلیل ما از این چند خانواده تقاضا کردیم تا رد شدن از بحران، خانه‌هایشان را ترک کنند. اما آن‌ها حاضر به ترک خانه‌ها نشدند. برای کمتر شدن خطر و حفظ ایمنی بیشتر، سقف این خانه‌ها نایلون‌کشی شد.»

محسنی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گراش، در تکمیل اطلاعات شکاری تصریح می‌کند: «ستاد بحران شهرستان نمازخانه‌ی سپاه گراش را به لحاظ داشتن سیستم گرمایشی و پتو برای اسکان سیل‌زدگان در نظر گرفته است. چند سالن سرپوشیده‌ی ورزشی نیز در صورت لزوم برای اسکان سیل‌زدگان تعیین شده است. ما در حال تلاش‌ایم تا بار دیگر با شش خانواده‌ای که در خطر هستند برای اسکان در نمازخانه سپاه صحبت و آن‌ها را راضی کنیم.»

اما بر اساس آمار رییس کمیته مدیریت بحران بخش مرکزی، تنها دو خانواده در روستای کنگ‌وریشه برای اسکان در جای امن خانه‌هایشان را ترک کرده‌اند. این خانه‌ها ایمنی لازم را دارند، اما چون در مسیر سیلاب قرار دارند و پیش‌بنی‌های هواشناسی خبر از شدت بارش‌ها در روزهای آتی می‌دهد، برای رعایت اطمینان و ایمنی بیشتر ساکنین خانه را به جای امن انتقال دادند.

جمعیت هلال‌ احمر گراش از افرادی که توانایی مالی ندارند و در خانه‌های فرسوده زندگی می‌کنند، حمایت می‌کند و به آن‌ها نایلون مجانی می‌دهد تا از سقف خانه‌هایشان حفاظت کنند. البته تعداد نایلون‌ها در انبار هلال‌ احمر محدود است. رئیس هلال احمر گراش می‌گوید: «در صورت درخواست کمک، ما از اعضای انجمن ایکوموس نیز برای نگهداری از آثار فرهنگی شهر حمایت خواهیم کرد.»

جمعیت هلال‌ احمر در روز نخست بارندگی به ۳۰ مورد آبگرفتگی منازل رسیدگی و امدادرسانی کرده است.

Seyil

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

1 نظر

  1. خدا به همه بنده هاش کمک کنه.. علاج واقعه باید قبل از وقوع بشه…چرا باید ملت به این حد از فقر برسه و مسئوولین به فکر تخریب سیاسی هم باشن…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top