بستن

دیپلمات‌ها کلنگ «گراش‌لند» را به زمین زدند

هفت‌برکه (گریشنا): با حضور مهمانانی ویژه از وزارت امور خارجه، کلنگ مجتمع تفریحی سرگرمی گراش‌لند به زمین زده شد. فاز اول این پروژه با سرمایه‌گذاری پنج میلیارد تومانی یکی از گراشی‌های ساکن قطر ساخته می‌شود.

روز بارانی گراش به انتها رسیده بود که در هوای سرد زمستانی، مهمانان گراش‌لند کم‌کم از راه رسیدند. زیر پرچم بلند ایران صندلی‌ها چیده شده بود و کودکانی که لباس محلی پوشیده بودند، آماده استقبال از مهمانان بودند. سبحانی، سفیر ایران در قطر، همراه با سرمایه‌گذار این پروژه بزرگ از قطر به گراش آمده بود. از تهران نیز قشقاوی، معاونی کنسولی وزرات امور خارجه، خود را به گراش رسانده بود. دکتر جعفرپور، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش؛ رحمانی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس؛ و امیری، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس، دیگر مهمانان این مراسم بودند.

ساعت ۱۶ روز ۱۴ بهمن‌ماه، بعد از قرائت قرآن و برافراشته‌ شدن پرچم جمهوری اسلامی، کلنگ گراش‌لند به زمین زده شد. آرزوی حاج غلامحسین عابد، سرمایه‌گذار این پروژه، این است: «امیدوارم همه مسئولین همکاری کنند و مردم هم دعا کنند تا جلوی همشهریان خود روسفید شویم.»

13951114 GerashLand (12)

بعید نیست پایتخت از تهران به گراش بیاید

حسن قشقاوی به دلیل چند سال خدمت در سمت سخنگوی وزارت امور خارجه، چهره‌ای آشنا برای مردم است. قشقاوی در حال حاضر در سمت معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور در وازت امور خارجه قرار دارد.

معاون وزیر که برای تشویق دیگر سرمایه‌گذاران به گراش سفر کرده بود، سخنان خود را با یک شوخی شروع کرد: «همت مردم گراش به بلندای پرچمی است که امروز برافراشته شد. واقعا اگر کسی بگوید روزی پایتخت از تهران به گراش بیاید، بعید نیست، چون این همت و تعصب زبان‌زد است.»

قشقاوی با یادی از شیخ احمد انصاری خیر نامدار گراش گفت: «سفیر ایران از قطر و من از تهران صرفا به همین منظور آمده‌ایم تا از این همت تشکر کنیم.»

درخواست فشقاوی افتتاح این مجموعه در سریع‌ترین وقت بود: «بیایید گراش را پایلوت‌پلن و محلی برای آزمایش کارها بگیریم. به کل ایران اعلام کنیم می‌شود چنین پروژه‌ای با این عظمت را با اقل زمان ساخت. زمان را در نظر بگیریم. مسئولین اداری کمک کنند و خود آقای عابد هم کار را نه تنها سریع، بلکه در اسرع وقت انجام دهند.»

قشقاوی با اشاره به طرح تسهیل ورود و سرمایه‌گذاری ایرانیان در شورای امنیت ملی گفت: «از جمله مهمترین بندهای این طرح، احترام به اموال منقول و غیر منقول ایرانیان است. هیچ ماموری حق ندارد بپرسد آیا گذرنامه دیگری هم دارید یا نه؟»

13951114 GerashLand (13)

فرماندار گراش: افزایش نقش سرمایه‌گذاران امیدبخش است

اصغر فرودی فرماندار گراش گفت: «پروژه گراش‌لند گام بزرگی در جهت توسعه گراش به ویژه در حوزه توریسم است.»

فرماندار گراش از سرمایه‌گذاران در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی دعوت کرد و گفت: «تمام تلاش ما تسهیل امر سرمایه‌گذاری در شهرستان است. در پروژه‌های امسال ترکیب‌ها عوض شده است و از ۱۴ میلیارد پروژه افتتاح شده، ۴۰ درصد از محل کمک‌های خیرین و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بوده که نقطه بسیار امیدبخشی است.»

محمدعلی سبحانی، سفر ایران در کشور قطر، به دعوت سرمایه‌گذار پروژه به گراش سفر کرده بود. او گفت: «اگر تسهیلات برای سرمایه‌گذاری فراهم شود، سرمایه زیادی پشت درهای کشور است. در شرایط فعلی کشور نیاز و ظرفیت سیصد میلیارد دلار سرمایه‌گذاری را دارد که وظیفه ما سفرا، جذب این سرمایه‌ها است و اگر زمینه‌ای می‌بینید، برای ما طرح موضوع کنید.»

دکتر جعفرپور، نماینده مردم لارستان، خنج و گراش، در سخنان کوتاه خود با تشکر از حضور مهمانان گفت: «مجموعه‌ای فرهنگی به ظرفیت منطقه اضافه می‌شود که باعث جذب مردم از اقصا نقاط کشور به این منطقه می‌شود.»

شهربازی با استانداردهای بین‌المللی

مهندس مهرابی، رییس پیشین اداره راه و شهرسازی گراش، در مورد مشخصات این پروژه گفت: «گراش‌لند در زمینی به مساحت ۱۷۷۳۴ متر مربع ساخته خواهد شد. پروژه به صورت کلی در دو بخش اصلی فضای باز و فضای سرپوشیده ساخته می‌شود. بخش فضای باز به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرد و بخش سرپوشیده نیز شامل سالن‌های بازی است که با تازه‌ترین دستگاه بازی الکترونیکی که نمونه آن در استان وجود ندارد، تجهیز و با هزینه ای اندک در اختیار همشهریان و دیگر مراجعین قرار می‌گیرد.»

بر اساس اطلاعات منتشر شده از این پروژه، سالن بازی گراش‌لند در مساحت ۱۳۶۸ ساخته می‌شود. رستوران، کافی‌شاپ، زمین اسکیت، ماز، قلعه بادی، ریل قطار بازی و زمین ورزشی چند منظوره، از دیگر بخش‌های گراش‌لند است.

این پروژه قرار است دوساله ساخته شود.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

5 نظر

  1. امیدوارم سرمایه گذاری در گراش توسط سرمایه گذارها بیشتر شود هم در بخش تولید بیشتر و بهتر سرمایه خودشون رو به کار بگیرند با وجود سرمایه دار بودن عزیزان گراشی میتوان کارهای بزرگی در بخش اقتصاد گراش انجام داد
    پیشرفت گراش افتخار همه ما گراشی ها هست

  2. حالا ببینید نصف کار که انجام شد حسودها میان سنگ اندازی میکنن که پروژه تعطیل بشه،مثل دانشکده علوم قرانی

    1. دم همشهریان خیر گرم که همیشه گراش رو رو به جلو نگه داشتن. امیدوارم چنین پروژه هایی رو بیشتر و بیشتر ببینیم. البته باید به ابعاد ظرفیت توسعه ای گراش هم توجه داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top