هفت‌برکه (گریشنا): در محلی که پرچم بزرگ ایران برافراشته شده است، کلنگ مجموعه تفریحی «گراش‌لند» به زمین زده می‌شود.

بعد از برافراشته شدن پرچم ایران در زمینی واقع در روبه‌روی دانشکده علوم پزشکی گراش، ۱۴ بهمن‌ماه کلنگ مجموعه تفریحی در این محل به زمین زده می‌شود. فرماندار گراش در حاشیه مراسم افتتاح اکوپارک، از افتتاح گراش‌لند با حضور معاون وزیر خارجه، معاون استاندار و سفیر جمهوری اسلامی در قطر خبر داد. مراسم افتتاح ساعت چهار عصر برگزار می‌شود و در صورت بارندگی، مراسم اصلی در سالن فرمانداری برگزار خواهد شد. هیات مدیره مجموعه گراش‌لند از عموم مردم برای شرکت در مراسم دعوت کرده است. اما گراش‌‌لند چیست؟

پروژه تفریحی با استانداردهای جهانی

نام گراش‌لند با برافراشته شدن پرچم بزرگی در محل آن سر زبان‌ها افتاد. غلامحسین عابد، سرمایه‌گذار گراش‌لند، در مورد نصب این پرچم می‌گوید: «ارتفاع سازه نگه‌دارنده پرچم ۵۰ متر و خود پرچم در اندازه ۹ متر در ۱۶ متر است. برای کلنگ‌زنی به دنبال یک نشانه خاص و شاخص بودیم که در نهایت تصمیم به نصب این پرچم که یکی از بزرگترین نمونه‌ها در استان است، گرفتیم.»

عابد امیدوار است تا دو سال آینده گراش‌لند به بهره‌برداری برسد: «همکاران قول داده‌اند در عرض ۲۴ ماه کار را انجام دهند. این کار بیشتر یک کار عام‌المنفعه است. در فاز اول ۱۴ نفر و در نهایت ۳۰ نفر در پروژه به صورت مستقیم مشغول به کار می‌شوند و استفاده از بیشتر بخش‌های مجتمع برای عموم رایگان است. در واقع درآمد مجموعه خرج نیروهای شاغل در آن و دیگر هزینه های جاری خواهد شد.»

به گفته سلمان مهرابی، مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی لارستان، این پروژه بعد از ۵ سال پیگیری آماده کلنگ‌زنی است: «ایده این پروژه از حدود ۵ سال پیش آغاز شد و در نهایت ۲۵ آذرماه ۱۳۹۵ زمین به صورت اجاره به شرط تملیک به سرمایه‌گذار واگذار شده است.»

مهندس مهرابی، رییس پیشین اداره راه و شهرسازی گراش، در مورد مشخصات این پروژه گفت: «گراش‌لند در زمینی به مساحت ۱۷۷۳۴ متر مربع ساخته خواهد شد. پروژه به صورت کلی در دو بخش اصلی فضای باز و فضای سرپوشیده ساخته می‌شود. بخش فضای باز به صورت رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرد و بخش سرپوشیده نیز شامل سالن‌های بازی است که با تازه‌ترین دستگاه بازی الکترونیکی که نمونه آن در استان وجود ندارد تجهیز و با هزینه ای اندک در اختیار همشهریان و دیگر مراجعین قرار می‌گیرد.»

سرمایه‌گذار گراش‌لند از همکاری نهادهای مختلف تا این مرحله از کار تشکر کرد و گفت اگر این همکاری ادامه داشته باشد، کار در طی دو سال به پایان می‌رسد: «این یک پروژه عمومی است و همه ادارات برای نتیجه رساندن آن همکاری داشته‌اند. جا دارد از شخص استاندار فارس، جناب آقای مهندس افشانی، و همکاری اداره کل راه و شهرسازی لارستان، فرماندار گراش، شهرداری و اعضای شورای شهر و دیگر ادارات خدمات‌رسان که امکان نهایی شدن پروژه را فراهم کردند تشکر کنم. همچنین هیاتی تحت عنوان هیات نظارت بر اجرای پروژه متشکل از نمایندگان فرمانداری، شهرداری و شورا و … تشکیل خواهد شد.»

GerashLand01