هفت برکه (گریشنا): تنهایی‌پور، رییس اداره راه و شهرسازی گراش، گزارشی از عملکرد ۹ ماهه‌ی اداره‌ی راه و شهرسازی ارائه داد و از بهسازی محور فداغ – خلیلی به طول ۲۶ کیلومتر و اجرای روکش آسفالت به طول ۸ کیلومتر در محور ارد به فداغ خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی لارستان، مهندس محمدباقر تنهایی‌پور، رییس اداره راه وشهرسازی گراش بخشی از فعالیت‌های ۹ ماه اخیر این اداره را تشریح کرد.

تنهایی‌پور با بیان این که مهم‌ترین زیرساخت توسعه، راه است و مهم‌ترین ویژگی راه ایمنی آن و مشخصه مهم ایمنی نگهداری راه به نحو مطلوب است، افزود: «ایمن‌سازی محورهای کوهستانی همواره در بحث راهداری از اولویت بالایی برخوردار است و در همین راستا اقدامات ایمن‌سازی گردنه بالنگستان با هدف بخشنده بودن و خود معرف بودن محور انجام شده است.»

وی همچنین تصریح کرد: «از آن‌جا که معرفی جاده و بخشنده بودن آن نقش بسزایی در کاهش تلفات جاده‌ای دارد، نصب انواع علایم ایمنی، تابلوهای هشدار‌دهنده شیب، چراغ چشمک زن و ایمن‌سازی نقاط پرتگاهی گردنه بالنگستان و خاکریز نمودن جلوی آن‌ها به حجم ۶۵۰۰ متر مکعب از جمله اقدامات راهداری محوری اداره راه و شهرسازی گراش است.»

تنهایی‌پور اجرای عملیات بهسازی راه ورودی بلوار ارد به طول یک و نیم کیلومتر با حجم ۲۴۰ متر مکعب خاکبرداری و هزار و صد و هفتاد متر مکعب خاکریزی و استفاده از هزار و دویست و هشتاد تن آسفالت برای این محور و بهسازی تقاطع سه راهی ارد به طول یک و نیم کیلومتر را از عملکرد این اداره در خصوص احداث و نگهداری راه‌ها عنوان کرد.

رییس اداره راه وشهرسازی گراش در ادامه از بهسازی محور فداغ – خلیلی به طول ۲۶ کیلومتر و اجرای روکش آسفالت به طول ۸ کیلومتر در محور ارد به فداغ گفت و خاطر نشان کرد: «تاکنون تلاش بسیاری در خصوص تکمیل بزرگراه گراش- اوز که ۹ و نیم کیلومتر آن در حوزه گراش واقع شده است، صورت گرفته است.»

محمدباقر تنهایی‌پور در پایان اظهار داشت:«از آن جایی که زمین جز سرمایه‌های ملی و مربوط به تمام آحاد مردم و نیز نسل‌های آینده در جهت توسعه شهری است، اداره راه و شهرسازی گراش اقداماتی در خصوص تملک اراضی ملی در حریم و محدوده شهر صورت داده و نیز چهار هزار و ششصد و پنجاه متر تخریب و آزادسازی اراضی ملی با همکاری یگان حفاظت از اراضی ملی اداره کل راه و شهرسازی لارستان تاکنون صورت گرفته است.»

rah-o-sharsazi