بستن

شانزده میلیارد پروژه‌ عمرانی و ۱۴۰ میلیون تومان خسارت بارندگی در میلاد لارستان

تیتر اول شماره ۶۶۶ میلاد لارستان هفته اول شهریور به سرشماری نفوس و مسکن پرداخته و از قول معاون استاندار گفته: بسیج همگانی در سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ زمینه ساز توسعه و عمران لارستان. آمار بارندگی مرداد در لارستان ۵۲ میلی‌متر اعلام شده که به صورت روزشمار در صفحه اول آمده است. مدیر مسئول در یادداشت هفته به معطل ماندن چند ساله تاسیس درمانگاه بیمه تامین اجتماعی پرداخته و لزوم پیگیری آن را به مسئولین گوشزد کرده است. صفحه دوم میلاد به خبرهای ورزشی اختصاص دارد که میلاد خبر از حضور احسان قائم مقامی استاد بزرگ بین‌المللی شطرنج در لارستان داده که قرار است ۳۱ شهریور در مسابقه سیمولتانه (همزمان) را در لار شرکت کند. صفحه سوم با عنوان بباجی به یادداشت‌‌هایی درباره شهر اختصاص دارد. در صفحه ۶ و ۷ آگهی اداره ثبت را می‌شود دید و در صفحه مقالات «نگاهی به تاسیسات کهن آبی لارستان» را می‌توان خواند. خسارت ۱۴۰ میلیون تومانی بارندگی ماه گذشته به نقل از شهرداری لار و «نجات دو کودک و یک مادر» از نوشته‌های خواندنی صفحه آهر این شماره میلاد هستند.

میلاد در شماره ۶۶۷ خود هفته دوم شهریور به افتتاح چند پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۶۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال پرداخته که از جمله افتتاح گردنه واریانت گردنه وراء و حذف نقاط حادثه خیز این گردنه، افتتاح خط ۶۶ کیلو ولت برق و احداث ۳۵ کیلومتر خط انتقال آن در بنارویه، افتتاح شرکت تولیدی پودر ماهی ساردین لارستان با ظرفیت تولید ۶۰ تن در ماه، افتتاح شرکت شمیم گلبرگ لارستان (تولید کننده سس‌های غذایی گرم و سرد)، افتتاح مرغداری ۳۰۰۰۰ قطعه‌ای در روستای کوره و افتتاح یک دستگاه ریپتر مخابراتی در بنارویه بود.

برگزاری دومین همایش تجلیل از منتخبین علمی و برگزیدگان آزمون سراسری ۱۳۹۰ لارستان و حضور پروفسور منصور منیری رئیس مرکز پژوهش دانشگاه استافورد انگلستان در این همایش در سالن شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان دیگر خبر صفحه اول این شماره است. صفحه بانو به اصطلاحات و کنایه‌های اصیل لاری پرداخته که مشاهده «دنیا تلافی خانه است» و «دنیا دیدن بهتر از ندیدن است» و لاری اصیل بودن آن جالب توجه است. صفحه آخر این شماره به توصیف خبرهای صفحه اول پرداخته و ستونی هم به حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نوشته است. نکته دیگر در مورد این شماره میلاد چاپ تک برگه گلاسه با عنوان نیازمندی‌های میلاد لارستان است که لای نشریه جا گرفته است.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top