هفت‌برکه (گریشنا): دکتر محمدهادی ایمانیه، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و قائم‌مقام وزیر در استان، در سفرش به گراش، از مرکز ناباروری و مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی (ع) گراش بازدید کرد و در جلسه‌ای با حضور مسوولین، به بررسی مسائل دانشکده علوم پزشکی این شهرستان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش، دکتر ایمانیه با حضور در مرکز درمان ناباروری، از قسمت‌های مختلف این مرکز بازدید کرد و ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی این مرکز و تقدیر از خیرین، برای اخذ مجوز این مرکز از تهران قول مساعد داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز سپس از کلینیک تخصصی و فوق تخصصی مولی الموحدین، طرح توسعه اورژانس، بلوک زایمان، NICU  و اتاق عمل‌های جدید و بخش‌های در حال ساخت CCU و ICU در بیمارستان بازدید کرد.قائم مقام وزیر بهداشت در استان، پس از بازدیدها، در جلسه‌ای که با حضور مسئولین شهرستان، مسئولین دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش و نمایندگان خیرین شهرستان در مرکز پیشگیری از سرطان برگزار شد شرکت کرد.

imaniyeh5

 مجوز مرکز درمان ناباروری گراش صادر می‌شود

دکتر محمدهادی ایمانیه ضمن ابراز تاسف از فقدان خیّر بزرگوار گراش، مرحوم حاج شیخ احمد انصاری، گفت: «پیشنهاد می‌کنم یک نقشه‌ی ۵۰ ساله به‌خصوص در بحث درمانی برای گراش تدوین شود تا بتوان مسیر را با برنامه‌ریزی‌های بهتر پیمود.»دکتر ایمانیه در خصوص مرکز ناباروری گراش نیز گفت: «برای اخذ مجوز این مرکز از تهران قول مساعد می‌دهم.»

قائم مقام وزیر در استان در ادامه جلسه تصریح کرد: «برای مجوزی که برای درمانگاه شبانه‌روزی ارد صادر شده است نیز پیگیرهای دیگر در حال انجام است که ان‌ شاء الله بتوانیم به مرحله اجرا برسانیم.»رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این جلسه گفت: «گراش را باید به بهترین مرکز سلامت دهان و دندان تبدیل کرد. ما حدود ۴۰۰ شهرستان داریم و در استان فارس به جرات می‌گویم تنها شهرستانی که می‌تواند بحث سلامت دهان و دندان را پیگیری کند و به مرحله اجرا در آورد، شهرستان گراش است.»

دکتر ایمانیه افزود: «بهداشت روان و بهداشت غذا و دارو نیز در گراش باید جدی گرفته شود و شهرستان نمونه مصرف منطقی دارو معرفی شود. باید تمهیداتی صورت پذیرد که مردم از مصرف داروهای غیر ضروری، مصرف دارو به صورت خودسرانه و غیر منطقی پرهیز کنند. در بحث غذا نیز متاسفانه مشکلات تغذیه ناسالم در ایران یکی از مشکلات اساسی و عامل سکته‌های قلبی و مغزی و سرطان‌هاست که باید جدی گرفته شود. در شهرستان گراش باید به این مسائل به صورت جدی بپردازیم تا شهرستانی نمونه داشته باشیم.»

imaniyeh7

 مطالبات مردم و مسئولین از زبان فرماندار گراش

در این جلسه، اصغر فرودی، فرماندار شهرستان گراش، ضمن خوش‌آمدگویی به دکتر ایمانیه، به بیان وضعیت مسائل بهداشتی درمانی شهرستان پرداخت و خواستار ایجاد رشته‌های پزشکی، تقویت بیمارستان به‌خصوص در بحث چارت تشکیلاتی درمانی و اداری، صدور مجوز بخش رادیوتراپی و پیگیری مجوز شبانه‌روزی شدن درمانگاه ارد شد.

حاج قنبر سلطانی، نماینده بانی خیر مجموعه علوم پزشکی و بیمارستان، نیز ضمن خوش‌آمدگویی گفت: «باید تمهیداتی اندیشید که دید مسئولین نسبت به گراش عوض شود. نباید چنین تصور کرد که چون خیرین در حال خدمت هستند، دیگر هیچ نیازی به حمایت دولت نیست.» او افزود: «دولت و مسئولین نیز باید همپای خیرین حرکت کنند و حمایت کنند.»

رییس دانشکده: بیمارستان گراش پاسخگوی نیازهای درمانی کل منطقه است

دکتر احمد عبدالهی، رییس دانشکده علوم پزشکی گراش، در ادامه جلسه ضمن تقدیر از حضور قائم‌مقام وزیر در شهرستان گراش، گزارش جامع و مستندی از عملکرد مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی (ع) گراش ارائه داد و گفت: «این بیمارستان مثل نگینی در منطقه می‌درخشد و کارهای درمانی خوبی انجام می‌شود. بیمارستان گراش فقط برای مردم گراش نیست، بلکه پاسخگوی نیازهای درمانی مردم شهرستان‌های همجوار و استان‌های همجوار است. مراجعه این مردم به بیمارستان گراش نشان از اعتماد آنان به این مرکز آموزشی درمانی است.»دکتر عبدالهی در ادامه تصریح کرد: «بخش جراحی سرطان، انژیوگرافی، بخش جراحی قلب و همچنین مرکز درمان ناباروری از خدمات منحصربه‌فرد این بیمارستان در منطقه است.»

حبیب‌الله مهرابی، رییس شورای شهر گراش، در این جلسه با بیان مسائل منطقه‌ای و شهرستانی، خواستار حمایت جدی مسئولین از شهرستان شد. دکتر مرتضی فتحی، نماینده پزشکان خانواده، نیز به بیان مسائل و مشکلات موجود در این مسیر پرداخت و خواستار پیگیری رفع مشکلات طرح پزشک خانواده شد.