بستن

تجلیل از حافظان قرآن در سومین همایش حمید رایگان

هفت‌برکه (گریشنا): سومین همایش خادم‌القرآن زنده‌یاد «حمید رایگان» با حضور جمعی از مسئولین کشوری و منطقه‌ای و استقبال چشم‌گیر مردم، برگزار و از ۸۰ حافظ قرآن کریم تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه مجمع‌القرآن فاطمیون گراش، سومین همایش خادم‌القرآن زنده‌یاد «حمید رایگان» طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۱۳ و ۱۴ آبان، در سالن ‌همایش‌های دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد. این همایش به‌نام موسس این موسسه، جانباز بسیجی زنده‌یاد حمید رایگان نام‌گذاری شده است و به تجلیل از حافظان قرآنی که در سال گذشته در دوره‌های مختلف موسسه مجمع‌القرآن حضور داشته‌اند، اختصاص دارد.

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور و معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع)؛ حجت‌الاسلام شاهسونی، مدیر موسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س)؛ امام جمعه گراش، امام جمعه اهل تسنن اوز، فرماندار و رئیس شورای اسلامی شهر گراش در این همایش باشکوه حضور داشتند.

در این همایش از بیش از ۸۰ حافظ قرآن کریم تجلیل شد. از این بین، ۲۱ حافظ کل و ۱۴ نفر حافظ اجزائی از قرآن کریم بودند. ۴۳ نفر از تجلیل‌شدگان نیز در دوره‌های تابستانه حفظ قرآن حافظ ۲ تا ۴ جزء از قرآن کریم شده بودند.

اجرای برنامه حفظ توسط مجتبی فردفانی، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در رشته حفظ و عضو موسسه مجمع‌القرآن فاطمیون گراش، از دیگر برنامه‌های این همایش بود. در این مراسم از مجتبی فردفانی نیز تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از خانواده زنده‌یاد حمید رایگان و همچنین تجلیل از مربیان و سرپرستان مدارس حفظ شبانه‌روزی این موسسه نیز بخشی از این همایش را به خود اختصاص داده است.

hamayesh-qoran-raygan-14

سلیمی: قرآن‌خوانی، قرآن‌دانی و قرآن‌باوری

عباس سلیمی پیشکسوت قرآنی کشور گفت: اینکه از زبان یک نماینده مجلس براساس نابخردی، لاطائلاتی صادر شود که بگوید که اگر امروز امام رضا(ع) نیز بود شاید پای کنسرت حاضر می‌شد، به خاطر این است که او غفلت کرده و به جایگاه خود مغرور شده است.

عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشور، در این همایش طی سخنانی با بیان این که جامعه قرآنی باید خودش به خودش پاسخگو باشد که واقعا برای خدمت به قرآن چه کرده است، اظهار داشت: «آنچه که ما می‌گوییم عظمت و شخصیتی است که قرآن به ما داده است، اما ما برای قرآن چه کرده ایم؟»

وی با تاکید بر اینکه نام گراش با قرآن گره خورده است، گفت: «برای وجود جوان برومند و پرافتخاری چون آقا مجتبای فردفانی، نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن، و حضور اساتید و علمایی چون حجت‌الاسلام بصیری، مدیر موسسه مجمع‌القرآن فاطمیون، باید خداوند را شاکر باشیم.»

سلیمی تصریح کرد: «حامل قرآن، فقط به قاری، حافظ، کاتب، مترجم یا مفسر قرآن بودن نیست. کسی که قرآنی بیاندیشد، قرآنی سخن بگوید و قرآنی عمل کند جزو حاملان قرآن است و در روز قیامت پاداش ویژه‌ای خواهد داشت.» وی با اشاره به تاکیداتی که بر تلاوت قرآن شده است بیان داشت: «تلاوت قرآن توسط پیامبر (س)، توأم با تدبر و منتهی به عمل بود. آیا ما نیز اینگونه قرآن را تلاوت می‌کنیم؟ کسانی در دنیا سعادت‌مند خواهند شد که هم به قرآن نگاه کنند، هم قرآن را در سینه داشته باشند و هم نگاه قرآنی داشته باشند. این نگاه قرآنی باید به همه مسائل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی باشد.»

وی با بیان اینکه نگاه ما به تمام مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید قرآنی باشد، اظهار داشت: «زمانی جامعه قرآنی ما به این سطح می‌رسد که سه مرحله را بدون تردید طی کند. مرحله اول قرآن‌خوانی است و متاسفانه علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که در چهار دهه گذشته صورت گرفته، هنوز همه ملت ما نمی‌توانند قرآن را از رو صحیح قرائت کنند و در این حوزه هنوز کار بسیاری باقی مانده است.» وی افزود: «مرحله دوم و سوم نیز قرآن‌دانی و قرآن‌باوری است. همه‌ی قرآن‌خوان‌های ما باید قرآن‌دان و در نهایت قرآن‌باور باشند. در این صورت است که انسان دروغ نمی‌گوید، غیبت نمی‌کند، از بیت‌المال اختلاس نمی‌کند و در یک کلام گناه رخ نمی‌دهد. پس قرآن خوانی بسیار مهم و از دستورات خداوند است.»

معاون فرهنگی و امور زائران آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) با بیان اینکه سیره امام رضا (ع) این بود که در هر سه روز قرآن را ختم کامل می‌کردند، تاکید کرد: «این که از زبان یک نماینده مجلس بر اساس نابخردی، لاطائلاتی صادر شود که بگوید که اگر امروز امام رضا (ع) نیز بود شاید پای کنسرت حاضر می‌شد، به خاطر این است که او غفلت کرده و به جایگاه خود مغرور شده است. وگرنه در رابطه با مقام عصمت و امامت، فراتر از حدود اختیارات و صلاحیت خود، سخنان بیهوده بر زبان جاری نمی‌کرد. امید دارم این فرد به احترام پدر بزرگوارش توبه و استغفار کند تا ان‌شاءالله خدا از او بگذرد.»

این پیشکسوت قرآنی در ادامه بیان داشت: «ما باید در جلسات خود به این سمت برویم که علاوه بر قرائت و حفظ، قرآن را باور و به آن عمل کنیم. همچنین از خطر متوقف شدن در صوت و لفظ لحن، بپرهیزیم و از این مرحله عبور کنیم.» وی اضافه کرد: «ما باید قرآن را بخوانیم، حفظ کنیم، به آن عمل کنیم و از همه بالاتر حریم قرآن را پاس بداریم. جامعه حق دارد که از ما یک انتظار ویژه داشته باشد. از ما می‌خواهند که در تمام شئون پاک و امین باشیم. باید هم اینگونه عمل کرد. به ویژه در این منطقه با توجه به حساسیت‌هایی که وجود دارد، امیدوارم جامعه قرآنی قدم‌های بیشتر و بزرگ‌تری بردارد. وحدت و عدم اختلاف، دستور قرآن است و اختلاف بین مومنین و جامعه قرآنی مسموع نیست و دل قرآن و امام زمان (عج) را به درد می‌آورد.»

سلیمی در پایان تصریح کرد: «ان شاء الله با وجود شما زنان و مردان قرآنی، علمای متعهد و دلسوز و خیرین، شهرستان گراش به عنوان یک الگوی تمام‌عیار قرآنی ادر سطح میهن اسلامی مطرح شود و این شدنی است.»

hamayesh-qoran-raygan-24

 

1 نظر

  1. واقعا جا دارد به کلیه دست اندرکاران حجه الاسلام بصیری،سرکارخانم صفرپوری وآقایان خوشبخت ،قاسمی ،حجه الاسلام زیارتی ، آذرائین ، بهرامی ،وفایی فرد ،اکبری ،کارگر ودیگر همکارانشان که مستقیم درگیر این همایش بودند باید خداقوت گفت، از اجرای برنامه ها مشخص بود که برنامه ریزی خوبی کرده بودند و تا جایی که اطلاع دارم از یک سال قبل هماهنگی های لازم را دردستور کار خود قرار داده بودند که شایسته شخصیت جانباز حمید رایگان و حافظان وقاریان قرآنی برگزار شود .
    خدا قوت اجر شما با صاحب وحافظ قرآن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top