بستن

تجلیل از حافظان قرآن در هشتمین همایش حمید رایگان

هفت برکه: در هشتمین همایش خادم القرآن زنده یاد حمید رایگان، از حافظانی که دوره‌های حفظ قرآن را در مجمع‌القرآن به پایان رسانده‌اند تجلیل شد.

به گزارش حمید بهرامی سالن شیخ احمد انصاری دانشکده علوم پزشکی گراش، ۲۶ مردادماه ۱۴۰۱ میزبان هشتمین همایش خادم القرآن زنده یاد حمید رایگان و اختتامیه پنجمین دوره طرح قرآنی تسنیم بود. این مراسم  با حضور قرآن آموزان، خانواده‌های آنان، تعدادی از مسئولین شهرستان و مردم قرآن دوست برگزار شد.

حجت الاسلام بصیری، مسئول موسسه مجمع القرآن ضمن خوش آمدگویی، گفت: « درست است که این طرح به صورت شبانه روزی دارد تمام می‌شود اما حافظان این طرح که در شهرهای دیگر هستند و امکان حضور در کلاس های قرآن موسسه مجمع القرآن را ندارند می توانند با ثبت نام و شرکت در حفظ تلفنی به ادامه محفوظات خود بپردازند.»

احمدرضا قائدی، حافظ ده جزء، سیدمحمدرضا هاشمی، حافظ سه جزء و امیرمحمد محسن زاده، حافظ پنج جزء در برنامه محفل انس با قرآن کریم به اجرای برنامه پرداختند.

در ادامه از بتول جعفری، معصومه حسن پور و طاهره جاوید، حافظان کل قرآن کریم که به تازگی محفوظات خود را به پایان رسانده اند تجلیل شد. شورای اسلامی شهر گراش به این سه نفر سفر به مشهد مقدس هدیه داد. در ادامه از حافظان، عوامل و دست اندرکاران طرح قرآنی تسنیم نیز تقدیر شد.

قرائت قرآن توسط استاد سید ذبیح‌اله سعادت، گلریزان همزمان با ورود حافظان قرآن به سالن همایش، اجرای همگانی سرود سلام فرمانده، پخش کلیپ و عکس یادگاری از برنامه های اجرا شده در این مراسم بود.

همایش زنده یاد حمید رایگان، به یاد آن مرحوم که از موسسان مجمع‌القرآن فاطمیون گراش بود، هرساله برگزار می شود و در آن از حافظان قرآن کریم تجلیل می‌شود. طرح قرآنی تسنیم نیز، هر ساله در دوماه از فصل تابستان برگزار می شود و قرآن آموزان موفق به حفظ سه جزء از قرآن کریم می شوند.

 

2 نظر

  1. جناب حاج آقا بصیری سلام علیکم ضمن عرض خدا قوت و خسته نباشی لطفا جهت روشن شدن اذهان عمومی و خیرین عزیز به این سوال پاسخ دهید که شما سالیانه از محل کمکهای خیرین میلیاردها تومان هزینه میکنید و نتیجه آن پرورش تعداد انگشت شماری حافظین قرآن و آنهم بیشترشان کودک هستند و یا نوجوان خدا خیرتون بده کاری بسیار نیک و با ارزش سوال میشود که اینها برای جامعه و یا برای عموم چه منفعتی دارند چند در صد آنان وقتی به سن بزرگتر رسیدن همچنان حافظ خواهند ماند و ماندن آنان باز چه سودی برای مردم و خیرین دارند این همه سرمایه که شما در سال از خیرین میگیرید و حتی به خارج از گراش و یا خارج از ایران هزینه میکنید اگر صرف کارهای عام المنفعه دیگر می‌کردید فکر نمیکنید که هم رضایت مردم و رضایت خداوند در او باشد خواهش میکنم به این سوال که سوال خیلی از خیرین است پاسخ روشن بدهید

  2. متاسفانه جماعتی توو گراش هستند که فرهنگشان و اعتقادشان این است که هزینه یادگیری قرآن و ازبر کردن قرآن را از جیب خیرین تامین می‌کنند.
    و حتی هزینه سفرشان به کربلا و زیارت امام تشنه‌لب و شجاع را از جیب مردم و خیرین تامین می‌کنند.امام و خانواده همراهشان و یارانشان از بزرگ و کوچک سه روز تشنه ماندند ولی گروهی حتی حاضر نیستند برای رفع تشنگی خودشون توو پیاده‌روی اربعین هزینه آب خوردن خودشونو بدهند و اونو دارن از جیب مردم طلب می‌کنند حالا بماند هزینه‌های دیگه هم هست که دارن طلب می‌کنن پیش مردم.😐
    آیا واقعا امام حسین از این کاراتون راضیه؟!
    جقدر حق‌الناس به نام خدا و امام بر گردن خود می‌کنند و آنرا حواله می‌کنند به امام که اجرتان با امام حسین.
    بابا هر که قراره بره سفر باید بار سفرشو خودش ببنده و از جیب خودش هزینه کنه نه به هر عنوانی از جیب مردم تهیه کنه😕
    شاید بگین نخیر مردم خودشون راضیند و کسی مجبورشون نمیکنه.
    ولی اصل عمل و نفس عمل کار نادرستیه و شما اونو توو کادو خوشگل می‌پیچین و درست جلوه میدین.
    نذر خوبه و مبحثش خیلی فرق داره با کاری که شما از جیب مردم طلب می‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top