بستن

تقدیر از خادمان قرآن در همایش حمید رایگان

هفت‌برکه: برای هفتمین دوره با یاد و خاطره زنده یاد حمید رایگان؛ از مقام‌آوران، حافظان و نخبگان قرانی گراش تجلیل شد.

به گزارش حجت عابدی پنجشنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۰، هفتمین همایش تجلیل از مقام آوران کشوری، حافظان و نخبگان قرانی گراش ویژه برنامه نکوداشت یاد و خاطره خادم‌القران زنده یاد حمید رایگان با حضور حسین حسین زاده نماینده مردم جنوب استان فارس در مجلس شورای اسلامی، مجید غلام‌پور فرماندار گراش، امام جمعه اهل تسنن شهر خنج، مدیر مدرسه علوم دینی شهرستان اوز و جمعی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی، خانواده‌ها و پیشکسوتان قرانی در سالن ورزشی محبی گراش به همت موسسه مجمع القران فاطمیون برگزار شد.

نقش وحدت‌بخش قرآن در جنوب فارس

حسین حسین‌زاده نماینده مردم شهرستان‌های لارستان‌، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی در این مراسم به نقش ویژه مجمع القران فاطمیون گراش در تقویت وحدت بین شیعه و سنی منطقه جنوب استان فارس اشاره کرد و اظهار داشت: شهرستان‌های جنوب فارس الگویی در زمینه وحدت اسلامی و نماد اتفاق نظر و وفاق در کشور هستند و این به واسطه فعالیت‌های امور قرانی و نقش سازنده قران و وجود نخبگان و علما آگاه است.

وی مشارکت خیرین گراش را پشتوانه اصلی ترویج فرهنگ قرآنی در این شهرستان دانست و افزود: مجمع القران فاطمیون شهرستان گراش به واسطه حمایت و مشارکت خادمین و خیرین قرانی سرآمد تعالیم علوم قرانی در استان فارس است و امروز شاهد فعالیت‌های گسترده این موسسه قرانی در مناطق دیگری از اقصی نقاط کشور هستیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

حسین حسین‌زاده با بیان اینکه توجه ویژه به ظرفیت‌های قرآنی در شهرستان‌های جنوبی فارس ضروری است، تصریح کرد: ظرفیت و قابلیت‌های زیادی در منطقه جنوب استان فارس داریم که باید به آن‌ها رسیدگی شود که یکی از این قابلیت‌ها وجود استعدادهای مطلوب قرآنی است.

وی با بیان خاطراتی از زندگی خادم القران حمید رایگان از موسسین مجمع القران فاطمیون گراش، گفت: جانباز عزیز حاج حمید رایگان زندگی گرانبهای خود را وقف قرآن و تعالیم این کتاب آسمانی کردند و نقش سازنده این بزرگوار در ترویج فرهنگ قرانی و پرورش نخبگان و اساتید دینی بر کسی پوشیده نیست.

نائب رئیس مجمع نمایندگان استان فارس با اشاره به اینکه گراش از شهرهای برتر کشور در زمینه فعالیت‌های قرآنی است، از اختصاص ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل بودجه‌های در اختیار نماینده به مجمع القران فاطمیون گراش خبر داد.

خدمت به قرآن کاری ارزشمند برای حل مشکلات جامعه است

مجید غلام‌پور فرماندار گراش در این مراسم با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه، گفت: تنها راه هدایت و نجات انسان و تضمین سعادت جوامع در گروی عمل و حرکت در مسیر قرآن است.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل شهرستان گراش در امور قرآنی، افزود: نیاز است با فراهم کردن زمینه‌های لازم و افزایش مشارکت خیرین و مسئولین در ترویج فرهنگ قرآنی گام برداریم.

فرماندار گراش از همت بلند و سخاوت خیرین قرانی تقدیر کرد و خاطر نشان ساخت: نقش قرآن در زندگی باید پررنگ‌تر شود و خدمت به قرآن کار ارزشمند و موثر در حل مشکلات جامعه است.

وی از حمایت فرمانداری از فعالیت‌های قرآنی در سطح شهرستان خبر داد و زنده نگه داشتن یاد و خاطره زنده یاد حمید رایگان به عنوان خادم القران و تجلیل از نخبگان و مقام اوران و فعالین امور قرانی را ضروری دانست.

موسسه‌ای با ۴ مدرسه قرآن‌محور

شیخ عبدالصمد ابونجمی امام جمعه اهل سنت خنج گفت: عمل به دستورات قرآن کریم مشکلات جامعه را حل می‌کند و عامل افزایش نعمات الهی است.

وی از شهر گراش به عنوان شهر فعال در عرصه قران و تعلیمات دینی و مذهبی یاد کرد.

حجت السلام والمسلیمن سعید بصیری مسول موسسه مجمع القران فاطمیون گراش در ابتدای این مراسم ضمن عرض خوش آمد گویی و تقدیر از حمایت همه جانبه خیرین گزارشی از فعالیت‌های این موسسه قرانی ارائه کرد و خواستار حمایت از نخبگان و فعالیت‌های قرانی در این شهرستان شد.

وی گفت: موسسه مجمع القرآن فاطمیون گراش با ۳۰ سال سابقه فعالیت قرآنی در این شهرستان دارای ۷ مرکز آموزش قرآن کریم و ۴ مدرسه قرآن محور است.

بصیری بر ضرورت توجه به مفاهیم قرآنی در جامعه تاکید و اضافه کرد: قرآن دارای پیام های بسیاری برای بشریت است که باید آنها را به خوبی درک کرد و در زندگی به کار بست.

تجلیل از ۲۸ خادم و حافط قرآن

در پایان مراسم پس از اجرای گروه سرود هیات هفتگی محبان اهل بیت(ع) گراش از ۲۸ نفر مقام آور و حافظ، فعال و خادم قرآنی مجمع القرآن فاطمیون شهرستان گراش با اهدای جوایزی تقدیر و تشکر به عمل آمد

همچنین در این مراسم با گرامیداشت یادو خاطره زنده یاد حمید رایگان از ورثه حاجیه کبری حسین شیری که یک باب خانه مسکونی به مساحت ۴۳۰ و زیربنای ۶۰۰ متر مربع به ارزش شش میلیارد تومان جهت بهره‌برداری امور قرآنی وقف موسسه مجمع القرآن فاطمیون گراش کردند تقدیر شد

در این مراسم که با اجرای احمد رضا خودکامه همراه بود از حافظان کل قران کریم خانم‌ها راحله شادی، مرضیه حسن‌زاده، کبری آذرآیین، حبیبه مهیایی، فاطمه حقارت، فاطمه متولی، مریم محمدی، زینب اکبری و مقام آوران کشوری، نخبگان و خادمین قرانی اسما دارا، ندا کرم نژاد، علی آزادیخواه، امیر حسین پای‌برجا، سید ذبیح الله سعادت، احمد رضا قایدی، آقای نیرانی، امیر حسین سعادت، فاطمه محسنی، اسما نصرتی، آوا سلیمانی، کوثر شبانی، محمد علی محمودی، علی اصغر فولادی، عطیه نام‌آور و امیر حسین جعفری تجلیل شد.

عکس‌های مجید افشار و هادی افشار را از این مراسم ببینید. 

 

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top