بستن

اولین شب هشتمین آفتاب: گراش میزبان سفیران شاهچراغ(ع)

هفت برکه (گریشنا): آیین آغازین دومین همایش بزرگ رضوی هشتمین آفتاب دیشب در حسینیه ابوالفضل (ع) برگزار شد. این شب به بزرگداشت شاهچراغ، سومین حرم اهل‌بیت(ع) در ایران اختصاص داشت.

به گزارش روابط عمومی کانون روایت آفتاب: دیروز بیستم مرداد ماه خادمین حرم حضرت احمدی و محمدی شاهچراغ (ع) در حسینیه ابوالفضل (ع) مهمان مردم گراش بودند. اگر قسمتتان شده باشد و به مشهد رفته باشید با وارد شدن به حسینیه ابوالفضل حس و حال حرم امام رضا (ع) به شما دست می‌دهد این را خانمی می‌گفت که در کنارم نشسته بود و برای من که تا بحال به مشهد نرفته بودم فضای حسینیه جذابیت بیشتری برایم پیدا کرد و با دقت بیشتری گوشه و کنار حیات را نگاه می‌کردم.

مجتبی زارعی، مجری صداسیمای فارس برنامه را با شعری آغاز و از مجتبی فردفانی نفر اول رشته حفظ کل قرآن کریم برای قرائت دعوت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی، امام جمعه شهرستان گراش، در این جلسه به امام زاده‌ها و اماکن مذهبی هر شهر اشاره کرد و گفت: «امروز در جای جای ایران وقتی هر کسی دلش می‌گیرد به امام زاده‌های شهر خود پناه می‌برد و درد و دل می‌کند. این نشان می‌دهد که مردم نزد خدای رب العالمین خود صاحب آبرو هستند و خداوند دعای آنان را مستحاب می‌کند.»

فاطمه زهرا فیلی، مریم سادات موسوی و سارینا غلامی سه کودکی بودند که با شاخه‌های گل به استقبال سفیران نور حضرت شاهچراغ (ع) رفتند و با خواندن شعری در وصف امام رضا (ع) به خادمان خوش آمد گفتند و سپس مداح اهل بیت، حاج سعید خائف با نوای دلنشین یا شاه نور چلچراغ، یا حضرت شاهچراغ و زمزمه مردم به همراه خادمین و در دست داشتن پرچم حرم شاهچراغ دور تا دور حیات را چرخیدند و سپس به مداحی پرداخت و با تبرکی از حرم از مردم پذیرایی کردند.

اسدالله معید، رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گراش، ضمن خوش آمدگویی به خادمین حرم حضرت شاهچراغ (ع) گفت: «از کانون روایت آفتاب و همه‌ی دوستانی که در برپایی این همایش بزرگ نقش داشتند تشکر می‌کنم و امیدوارم سالهای بعد نیز بتوانیم میربان این عزیزان باشیم.»

گروه تواشیح طاها به سرپرستی آقای تابنده از لار نیز با اجرای دو تواشیح دیشب از مهمانان این مراسم بودند.

همایش هشتمین آفتاب چهار شب دیگر ادامه خواهد داشت. پنجشنبه شب و جمعه شب، همایش هشتمین آفتاب میزبان سفریان کریمه فاطمه معصومه (س) خواهند بود.

aftab1

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

2 نظر

  1. با سلام و خسته نباشید نمیدونم چی بگم که هر چی بگم بازم کمه فقط میتونم به دست اندرکاران این برنامه بگم خدا خیرتون بده مرحبا دستتون درد نکنه انشاله در سالهای آتی پیشرفت خوبی داشته باشید انشااله……. خیلی جالبه

    1. باسلام
      عرض تقدیر و تشکر دارم از تمامیه دست اندرکاران برنامه دومین همایش بزرگ رضوی هشتمین آفتاب
      جناب آقای شامحمدی و مجری‌های توانمند برنامه به همراه مداحان و دیگر افراد خدوم اهل‌بیت
      اما چند سوال دارم؟
      ۱- هزینه گزاف این همایش چه کسی پرداخت می‌کند؟ (مردم یا حرم رضوی)
      ۲- آیا می‌دانید که ما مردم منطقه برای به دست‌آوردن یک لقمه نان جزو بدبخت‌ترین مردم ایران هستیم؟ به دور از خانه و خانواده به شهر و کشورهای خارج مهاجرت می‌کنیم.
      این برنامه باشکوه سال قبل هم اجرا شد و همه از این برنامه‌ی معنوی و پرمحتوا بهره‌مند شدیم.
      مگر چه می‌شود در کنار دعوت از مجریان توانمند کشورمون، مداحان و خادمان حرم، بتوان با بودجه و سرمایه‌ی امام‌رضا – علیه‌السلام- یک کارخانه تولیدی بسته‌بندی موادغذایی برای گراش با نام و نشان امام هشتم احداث کرد؟
      خرج که از کیسه‌ی مهمان بود/ حاتم طایی‌شدن آسان شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top