بستن

جشن میلاد حضرت مهدی (عج)

شب تولد منجی است. اگر از چند روز قبل هر روز چند بار در خانه را برای آوردن برات بزنند، شب پانزدهم شعبان اما کمتر کسی در خانه مانده است. ترافیک سنگین، خیابان اصلی را مسدود می‌کند و زنان و مردان از این مسجد به آن مسجد می‌روند. کودکان در آغوش والدین، کنار گهواره رنگین عکس می‌گیرند و شیرینی.

امسال علاوه بر آذین بندی خیابان و مساجد برای تولد امام زمان(عج)، نمایشگاهی هم در مسجد محمد رسول الله(ص) برگزار شده است. نمایشگاه در دو بخش مهدویت و شهدا برگزار شده که داخل سالن علاوه بر آذین بندی، نمایشگاه کتاب و فروش محصولات فرهنگی، شکلی متفاوت به مراسم هر ساله این مسجد داده است. پارچه‌ای پر از دلنوشته‌هایی برای امام زمان(عج) و شهدا در قسمتی از سالن قرار دارد و غرفه خاکریز خاطرات هم با پخش کلیپ‌ها و ماهنامه خود مردم را به سمت خود می‌کشاند. در کنار کتاب‌های مذهبی، بخش کودکان هم طرفداران خود را دارد. ایستگاه صلواتی و ایستگاه بلوتوث و پخش نرم‌افزارهای مذهبی به جز در این نمایشگاه در کنار برنامه‌های چند مسجد دیگر هم می‌شود دید. نام‌های مهدی و نرگس بعد از نماز مغرب و عشای پانزدهم شعبان هدیه‌ای می‌گیرند و اگر با ماشین تا کنار مسجد آمده باشید، برچسبی هم می‌توانید به شیشه ماشین بزنید.

تکیه شهدا پر از مردمی است که به سخنرانی حجت‌الاسلام علیزاده گوشش می‌دهند. مالکی از مداحان اهل بیت هم در این شب مولودی خوانی می‌کند. تا پس از نیمه‌شب هم هنوز مردم در رگ‌های شهر جریان دارند و اگر تا دوساعت در خیابان باشی کلی از آشناهایت را می‌بینی. در کنار نورهای روشن ماشین‌ها و چادر سیاه زنانی که از خانه‌های آذین بسته می‌آیند، نوای یا مهدی، سرود همیشگی شهر در نیمه شعبان به گوش می‌رسد و گاهی آدم را تا کودکی‌اش می‌برد. کوزه‌هایی با عطر تارونه. شب تولد منجی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top