بستن

برداشت انگور یاقوتی از تاکستان‌های گراش

هفت برکه (گریشنا): انگور از تاکستان‌های شهرستان گراش برداشت می‌شود. بیست و سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت  انگور یاقوتی است.

به گزارش سروعلیشاه، روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، دلیر، کارشناس مسئول باغبانی، خبر از آغاز برداشت انگور یاقوتی از تاکستان‌های شهرستان گراش داد. دلیر با بیان این مطلب افزود: «شرایط اقلیمی شهرستان به گونه‌ای است که برداشت انگور رقم یاقوتی از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان خرداد ماه ادامه خواهد داشت که  باتوجه به زمان برداشت این محصول شاید بتوان انگور شهرستان گراش را انگور نوبرانه در استان  فارس به شمار آورد.»

دلیر در ادامه سطح زیر کشت انگور یاقوتی در شهرستان گراش را ۲۳ هکتار دانست و افزود: «با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان سطح زیر کشت این محصول رو به افزایش  است.»

وی در پایان متوسط عملکرد این محصول پنج تن در هکتار خواند که پیش بینی می شود حدود ۱۲۰ تن انگور یاقوتی در این شهرستان برداشت شود.

انگور یکی از مهمترین میوه‌­هایی است که کشت و تولید آن در ایران از سابقه بسیار طولانی برخوردار است. از انواع انگورهایی که در کشور ما عرضه می‌شود انگور یاقوتی است که انگورِ نوبر میدان‌های تره بار به حساب می آید.

angor2

2 نظر

  1. دست کشاورزان عزیز درد نکنه امیدوارم تو بازار هم فروش خوبى داشته باشه و باعث دلگرمى بیشتر کشاورزان بشه
    منم تو اسفند هسته انگور کاشتم که بعد یک ماه جوونه زد و حالا حدود ١۵ تا ٢٠ سانت رشد کرده ، به امید روزى که میوه بده ?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top