بستن

چهره گریشنا در چند روز آینده عوض خواهد شد

در چند روز آینده سایت گریشنا به دلیل تغییر قالب ممکن است برای مدتی از دسترس خارج شود. سعی می‌کنیم با در نظر گرفتن نظرات و پیش‌نهادهای شما خوانندگان همیشه همراه، از هفته آینده به شکل مداوم روند اطلاع‌رسانی را ادامه دهیم.

3 نظر

  1. جوابیه ای برای http://www.gerishna.com/archives/4711

    آیا استفاده از منابع و امکانات حق همه ی افراد کشور بصورتی عادلانه نیست؟

    در مورد صحبت های آقای عالمی مدیر شرکت رایانت؛ باید بیان نماییم که شما کافی است با یک جستجوی ساده و سری به اینترنت زدن بفهمید که فداغی ها چقدر از اینترنت استفاده می کنند. و دیگر این که با توجه به گفته های آقای مهندس هرمزی، فهمیدن مقدار مصرف استفاده از اینترنت در فداغ و ارد با توجه به استفاده از اینترنت دیال آپ، تقریبا امکان پذیر نیست و آماری حداقل در دست نمی باشد. سوما اینکه آقای عالمی در مورد فداغ می فرمایند “تعداد کاربران بالقوه اینترنت پرسرعت اعم از ADSL و Wireless کم می باشد” با توجه به چه آمار و ارقامی این حرف ها را بیان می فرمایند؟ و دیگر اینکه چرا باید برای یک مکان امکانات و منابع بیت المال هزینه شود و برای نقطه دیگری از منابع بیت المال هزینه نگردد؟ آیا این می تواند چیزی به غیر از تبعیض باشد؟
    سوال ما در اینجا این است که چگونه و چرا این گونه حرف ها زده می شود و امکانات به چه علت اینگونه تخصیص می یابد؟

    و دیگر اینکه چرا نباید این حداقل امکانات برای این جمعیت زیاد (فداغ و توابع آن) از کشور عزیزمان فراهم نباشد و این در حالی است که در صورت محدود نبودن و جرم نبودن استفاده از اینترنت ماهواره ای ما به عنوان شهروندان می توانستیم از این امکانات و با سرعتی نزدیک به ۱۸ مگابیت و حتی بیشتر استفاده نماییم!!!

    و دیگر این که

    در حالی که مکان ها و روستاهایی در استان فارس و یا در کل در ایران؛ با جمعیتی کمتر نسبت به فداغ و حتی نداشتن موقعیتی مانند فداغ بخش شده اند؛ چگونه است که با گذشت مدت زمان زیادی که از شهرستان شدن گراش می گذرد هنوز خبری از بخشداری و یا شهرداری برای فداغ نیست؟؟؟ و این در حالی است که برای تشکیل شهرداری یک مکان حتی نیازی نیست که که جمعیت آن بالغ به پنج هزار نفر شود و وزارت کشور می تواند دستور تشکیل انجمن و شهرداری را حتی در صورتی که کمتر از پنج هزار نفر باشند نیز صادر نماید.
    با این اوضاع و احوال این سوال به ذهن خطور می کند که آیا گراشی ها قصد ارتقا فداغ به بخش و یا تشکیل شهرداری و در کل پیشرفت و آبادانی فداغ را دارند یا خیر؟

    1. دوست عزیز آقای فداغ
      اول اینکه جای بسی خوشحالی است روستاییان ما به این درجه از آگاهی رسیده اند که تمام امکانات شهر را بی کم و کاست خواهانند . و این خوب است اما در عمل تا به واقعیت پیوستن این خواسته ها راهی بس طولانی مانده است . و بنظر منطقی نیست فداغ خود را با لار یا گراش و یا اوز و حتی جویم و بنارویه و … مقایسه کند و بخواهد دوشادوش آنان هر آنچه اینان دارند آنان نیز داشته باشند. محض اطلاع بد نیست بدانید سی سال ما نیز همین مطالبات شما را از لار داشتیم اعتقاد داشتیم در حقمان ظلم میشود ولی باید قبول کرد هر چیزی به وقت خودش و در جای خودش انشاله عملی خواهد شد و نیاز به ابزار و مقدماتی دارد که باید مهیا شود و این مستلزم گذشت زمان است . عجله در این موارد چیزی جز اعصاب خوردی ندارد . بنابراین صبور باشید و شکیبا وگرنه کیست که از یک فداغ آباد و پیشرفته و یا ارد مترقی نگران شودو یا حسادت کند؟! ما آرزویمان همین است که بخش و روستاهایمان بمعنای واقعی مزه توسعه را بچشند و این بر وزن و اعتبار مرکز شهرستان نیز خواهد افزود.

      1. سلام دوست عزیز

        حرفهای شما به حرفهای کسی می ماند که برای کودکی و جهت نصیحت او می باشد. اولا دلایل و منطق زیادی برای برابری وجود دارد که از بیان دلایل عقلی و اسلامی ان صرف نظر می نماییم.
        مثلا درباره اینترنت ماهواره ای میتونید سری به http://www.viasat.com بزنید. و در مورد حرف اول شما باید بگویم که نه روستاییان بلکه کپرنشینان ما نیز این آگاهی را داشتند ولی کاری چندانی از دستشان ساخته نیست. و دوما ما خود را با هیچ جایی مقایسه نکرده و نخواهیم کرد. سوما محض اطلاع باید عرض نمایم این حرفها و اعتقادات شما باعث رکود و پسروی هر جایی خواهد شد و در کلمات و جملات خود بیشتر بیندیشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top