بستن

اعتماد ایرانیان زیر علامت سوال

از روز اول تیرماه حساب‌های موسسه اعتماد ایرانیان در بانک‌های دیگر مسدود شد و این مساله نگرانی‌هایی را بین سرمایه‌گذاران این بانک به وجود آورده بود. در آخرین خبر اعلام شده است قرار است این موسسه با بانک قوامین ادغام شود.

رییس بانک به مراجعه‌کنندگان اطمینان می‌دهد که سپرده‌های آنان محفوظ است اما یکی از حاضرین که روز پنجشنبه و شنبه در بانک حضور داشت می‌گوید: «ما مار گزیده هستیم.» اعتماد ایرانیان با وجودی که مجوز رسمی از بانک مرکزی نداشت به دلیل پرداخت بیشترین سود در میان موسسات مورد اقبال بخشی از شهروندان قرار گرفت و شعبه‌های آن در گراش و لار و اوز فعال بود.

خبرگزاری مهر و خبر ۲۰:۳۰ دیشب گزارش دادند که طبق توافق انجام شده قرار است بانک قوامین جایگزین اعتماد ایرانیان شود. ایرنا از قول ابراهیم درویشی نوشت: به اطلاع کلیه سپرده گذاران شرکت تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان ( در شرف تاسیس ) می رساند که بانک قوامین بر اساس تفاهم نامه مورخ سوم تیر ماه سال ۹۱ بانک در شرف تاسیس قوامین و شرکت تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان این بانک جایگزین شرکت تعاونی مذکور می شود.

مسلمانی رییس موسسه اعتماد ایرانیان نیز گفت: “سرمایه‌گذاران از شنبه بعد یعنی ۱۰ تیرماه می‌توانند برای دریافت سپرده‌های خود یا تبدیل سپرده به سپرده‌های بانک قوامین اقدام کنند.” به این مساله در خبر خبرگزاری مهر نیز اشاره شده بود.

دیروز سپرده‌گذاران این موسسه در گراش در طوماری با بیش از ۱۰۰ امضاء خواستار پییگیری موضوع از طریق مراجع انتظامی و قضایی شده بودند.  جالب این که موسسه اعتماد ایرانیان در گراش در محل پیشین موسسه قوامین قرار دارد. روز جمعه دو تن از کارکنان این موسسه به تهران سفر کردند تا در برابر بانک مرکزی پیگیر وضعیت خود و موسسه باشند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top