بستن

حجت‌الاسلام حلاجی: ناراحتی مردم، ناراحتی من بود

حجت‌الاسلام حلاجی در مسئولیت بعدی خود به زادگاهش برمی‌گردد. دیروز در دیدار کوتاهی که همکاران نشریه افسانه به همراه تنی چند از فعالان رسانه‌ای گراش با امام جمعه داشتند، حجت‌الاسلام حلاجی گفت: صحبت‌هایی شده است که جایی نزدیک به کاشان مسئولیتی را قبول کنیم و در خود کاشان هم به تدریس مشغول شویم. حلاجی، علت اصلی ترک گراش را دوری از خانواده و به خاطر شرایط خاص خانوادگی مطرح کرد. پس از پانزده سال دوری از محل خود، امام جمعه، درخواست والده خود را هم به حضور در نزدیکی زادگاه، بی‌تاثیر ندانست.

صحبت‌هایی مبنی بر ارتباط امام جمعه، پس از رفتن از گراش بود به این نحو که او ارتباط خود را حفظ می‌کند. حلاجی در این‌باره توضیح داد: طبق تجربه‌ای که با حجت‌لاسلام اسماعیلی داشتیم، سعی می‌کنیم با امام جمعه، در حد مشاوره برای آشنایی ایشان با محیط شهر و به خصوص حوزه، چه به صورت تلفنی و یا حضوری در ارتباط باشیم. در خصوص آشنایی با مردم هم اگر امام جمعه مردم‌دار باشد، به زودی آشنا خواهند شد.

حلاجی، در خصوص آشنایی با حجت‌الاسلام والمسمین حسینی، امام جمعه جدید شهر گفت: نه بنده و نه آقای اسماعیلی، به جز معارفه‌ای جزیی و تدریس چند روزه ایشان، ۵ ماه قبل در حوزه، هیچ آشنایی قبلی نداشتیم. اما در همین چند دیدار نیز او را فردی با اخلاق و متواضع دیدم.

سوالی که در ذهن تعدادی از مردم شهر وجود داشت این بود که چرا با وجود حجت‌الاسلام معصومی، فردی ناآشنا به محیط شهر و منطقه برای امامت جمعه انتخاب شده است. حلاجی با رد این سوال گفت: فکر می‌کنم این سوال را باید از خود مردم و به ویژه خواص شهر پرسید. چون من در مدت یک سال گذشته زمزمه‌هایی را در رابطه با رفتنم، به ویژه در مجالس خصوصی گفته بودم. آنها باید این پیشنهاد را به شورای سیاستگذاری ائمه جمعه می‌دادند. اگر اراده‌ای جمعی در شهر بر روی یک نفر و نه‌ تنها حاج‌آقا معصومی بود، خود مردم باید پیگیر می‌شدند.

با توجه به مدت زمان زیادی که از حضور حلاجی به عنوان امام جمعه در شهر می‌گذرد، شهر و منطقه شاهد تغییرات گوناگونی بود و همچنین حوادثی گاه ناخوشایند بر مردم و شهر گذشت. امام جمعه با یاد‌آوری این موضوع، دو مسئله را مطرح کرد و گفت: ناراحتی مردم، ناراحتی من بود و همچنین، بی‌مهری‌ها و پیامدهایی که متوجه مردم گراش بود در این چند سال؛ از هر قسمتی، چه مسئولین داخل استان، منطقه یا کشور، من را رنج می‌داد و ثانیا، وقت را هدر می‌داد و فرصت‌ها را از بین می‌برد.

او با اشاره به فضای عمومی شهر که آن را نه چندان خوب توصیف می‌کرد، ادامه داد: بنده به عنوان مسئول هیچ توقعی نداشته‌ام که همه مردم با من موافق باشند و اصولا کسی که مسئولیتی را می‌پذیرد هم نباید چنین توقعی داشته باشد، با این حال در طی این مدت با هیچ یک از مسئولین شهر، مشکل جدی و تنش‌آور نداشته‌ایم و هر چند فضای عمومی را چندان خوب نمی‌بینم، اما امیدوارم این وضعیت سامان یابد.

امام جمعه ده سال گذشته گراش در پایان صحبت‌هایش خطاب به مردم گفت: واژه‌ای بالاتر از طلب حلالیت و تشکر از مردم در این موقعیت نیست. با رفتنم مطمئنا گراش را فراموش نخواهم کرد و اگر مشکلات موجود که کاملا شخصی است، وجود نداشت ترجیح می‌دادم در اینجا خدمت کنم و می‌دانم هر جا بروم، نتایجش مانند کار من در گراش نیست.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top