بستن

گراش ۳- سفر به محله پاقلعه

هفت‌برکه: شماره سوم نشریه گراش ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ با تیتر «پرواز کن شهر من» منتشر شد.

محمد خواجه‌پور سردبیر گراش در سرمقاله این شماره انتخابات مجلس دهم را مشابه انتخابات مجلس هفتم دانست. «در انتخابات هفتم با وجود این که در لار اجماعی اتفاق نیافتاد و چندین نامزد قدر لاری با یکدیگر رقابت کردند، یک توافق نسبی برای رای به یکی از نامزدهای لار به وجود آمد. به خاطر همین در دوره دهم نیز بعید نیست چندین نامزد قوی از لار حضور داشته باشند اما یک توافق ضمنی بر روی یکی از نامزدها به وجود بیاید. به خاطر همین، رقیبان انتخاباتی نباید با وجود حضور چندین نامزد امید داشته باشند که آرای لار شکسته شود.»

گزارش فاطمه یوسفی از محله پاقلعه بخشی از مشکلات این محله محروم را نشان داده است: «آخر خیابان شهدای گمنام، درِ نزدیک‌ترین خانه به کلات را می‌زنم. خانمی در را باز می‌کند و می‌گوید: «چه خوب شد که آمدید.» بعد با دست‌اش به تکه‌سنگ نسبتاً بزرگی اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: «کودک چهارساله‌ی من وقتی برای بازی به کوچه می‌آید، همیشه نگران‌ام این تکه‌سنگ‌ها سقوط کند و به او آسیب برساند.»

خبر اصلی این شماره گراش افتتاح های دهه فجر در ارد است. در کنار آن خبرهای آغاز به کار تاکسی بی‌سیم و آغاز نمایش فیلم در سینمای گراش هم دیده می‌شود.

در این آخرین بخش سفرنامه راضیه یوسفی به کربلا منتشر شده است. راحله بهادر نیز از زنان و مردان پرسیده است که می‌خواهند خانواده آن‌ها چند نفر باشد. بر اساس آمار سال ۹۰ هر خانواده گراشی سه و ۶۴ صدم عضو دارد.

شماره سوم گراش را می‌توانید از هفت‌برکه دانلود کنید. (+)

Gerash-Mag

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top