بستن

برداشت هندوانه از مزارع طرح IPM شهرستان گراش

گراش به عنوان دومین شهرستان تولید کننده محصول سبز از سوی استان شناخته شد. به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گراش، با اجرای طرح IPM/FFS در سطح ۱۶ هکتار از اراضی کشت هندوانه و شمام در بخش مرکزی شهرستان گراش که با تلاش و همکاری کارشناسان حفظ نباتات شهرستان و کلینیک گیاه‌پزشکی فدک گراش صورت گرفت، پس از انجام آزمایشاتی از سوی استان موفق به اخذ تأییدیه از آزمایشگاه مبنی بر سالم بودن این محصولات شد.
به این ترتیب گراش به عنوان دومین شهرستان تولید کننده محصول سبز پس از شیراز و فراشبند از سوی استان شناخته شد. عباسی کارشناس حفظ نباتات توضیح داد: در انجام این طرح، برای مبارزه با آفات، از مواد جلب کننده حشرات مانند کارت زرد، رل زرد، پروتئین هیدرولیزات به جای استفاده از سموم شیمیایی و همچنین استفاده از کودهای دامی و کمپوست به جای عناصر ماکرو شیمیایی استفاده شده است. این روش علاوه بر تولید محصول سبز، سبب افزایش چشمگیری در میزان تولید شده که بطور میانگین در هر هکتار ۲ برابر افزایش میزان تولید را شاهد بودیم.
او همچنین ادامه داد: پس از اجرای موفق این طرح علی رغم پیگیری های مکرر از سوی مسئولین شهرستان و استان متأسفانه بازار فروشی جهت فروش این محصول وجود ندارد و از نظر بازارفروش هیچ تفاوتی با محصولات غیر ارگانیک نداشته است.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top