بستن

فیلم‌های جشنواره کل را مجانی ببینید

هفت‌برکه: برگزارکنندگان جشنواره دوازدهم فیلم کوتاه کل تصمیم گرفته‌اند امسال بلیت‌فروشی نداشته باشند و تمام همشهریان را به تماشای مجانی فیلم‌ها دعوت کنند.

این جشنواره چهارشنبه تا جمعه همین هفته، ۱۲ تا ۱۴ اسفند، در دو محل، یعنی در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پزشکی و همچنین سینمای گراش برگزار می‌شود. ۳۷ فیلم کوتاه و مستند در این دوره از جشنواره به نمایش در خواهد آمد که هیچ‌کدام از گراش یا جنوب فارس نیستند (خبر ترکیب فیلم‌ها در گریشنا).

جشنواره امسال برای اولین بار دامنه‌ی این جشنواره وسیع‌تر هم شده است، و فیلم‌هایی از دو استان هرمزگان و بوشهر نیز در کنار فیلم‌هایی از استان فارس در بخش‌ها مختلف جشنواره پذیرفته شده‌اند. بخش‌های جشنواره مثل سال‌های قبل عبارت‌اند از سه بخش مسابقه اصلی شامل داستانی، مستند و تجربه‌گرا؛ و همچنین بخش ویژه جشنواره یعنی بخش «میراث فرهنگی».

برگزارکنندگان جشنواره امیدوارند امسال علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در جشنواره حضور یابد. در صورت اجرایی شدن این وعده، می‌توان امیدوار بود که جشنواره به سطح منطقه‌ای نیز ارتقا بیابد. هیات برگزاری سعی کرده است با انتخاب هیات داوران بسیار شناخته‌شده شامل مجید برزگر، مهدی نادری و آیدا پناهنده، و همچنین مهمانان ویژه این جشنواره شامل امیرشهاب رضویان و امیرسعید قطبی‌زاده، سطح جشنواره را همچنان بالا نگه دارد (خبر انتخاب هیات داوران در گریشنا). داوریِ بخش ویژه میراث فرهنگی امسال را نیز دکتر کاوه فتاحی، استاد، پژوهشگر برتر و معاون عمرانی دانشگاه شیراز، رهبری خواهد کرد.

باید دید آیا این ترفندها و مجانی کردن تماشای فیلم‌ها می‌تواند عدم حضور فیلمی از گراش در این دوره را جبران کند یا نه. البته بازگرداندن جشنواره به سالن سینما باید برای بسیاری از هم‌شهریان جذاب باشد. منتظر اعلام برنامه نمایش فیلم‌ها باشید.

Kal 12 Poster

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

5 نظر

  1. روش خوبی واسه جذب مخاطبه. بهرحال کسانی که علاقه چندانی به فیلم و جشنواره ندارن هم ممکنه بخاطر اینکه هزینه ای پاشون حساب نمیشه یه سری به جشنواره بزنن که همین میتونه جرقه ای باشه واسه ایجاد علاقه و یا حتی انگیزه واسه اونا.
    و چون دو جا هم برگزار میشه فکر نکنم مشکل کمبود جا داشته باشیم.

  2. سلام .چندین سال قبل ازدحام کمبود جا علیرغم علاقه به فیلم دیدن در این جشنواره باعث شد قید اومدن به اونجا رو بزنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top