فرمانده انتظامی شهرستان گراش، جمع‌آوری موتورسیکلت‌های پلاک قدیمی و بدون پلاک را اقدامی قانونی از سوی این مرکز اعلام کرد. سرهنگ انصاری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان گراش گفت: اقدام این فرماندهی مبنی بر توقیف موتورسیکلت‌های پلاک قدیمی محمل قانونی داشته و این اقدام بر اساس بند ۱۵ ماده ۱ آیین نامه راهنمایی و رانندگی که اشاره می‌کند؛ پلاک غیر مجاز به پلاکی اطلاق می‌شود که موجب آگهی قبلی ماده ۲ آیین نامه مذکور، رانندگی با وسیله نقلیه‌ای که شماره یا پلاک نداشته و یا دارای شماره و یا پلاک غیر مجاز می‌باشد، ممنوع است.

انصاری ادامه داد: با توجه به این نکته تردد با موتور سیکلت‌هایی که دارای پلاک قدیمی و یا فاقد پلاک هستند، مصداق بارز نقض مواد یاد شده از آیین نامه راهنمایی و رانندگی بوده و نیروی انتظامی شهرستان گراش، در جهت نهادینه کردن قانون و ارتقای فرهنگ ترافیک با راکبین این قبیل موتورها برخورد قاطع و قانونی خواهد نمود.

لازم به ذکر است که نیروی انتظامی، در خصوص ممنوعیت تردد این قبیل موتورها، چندین بار از طریق توزیع بروشور، نصب اعلانات و انتشار اخبار، به مردم اطلاع رسانی کرده است. با این حال برخی از همشهریان، به این اقدام نیروی انتظامی انتقاد کرده بودند.