بستن

یک کارمند بانک به اتهام اختلاس زندانی شد

هفت‌برکه: سایت پلیس از کشف اختلاس ۱۳ میلیارد تومانی در گراش خبر داد. بررسی هفت‌برکه نشان می‌دهد این اختلاس مربوط به حدود یک سال پیش است که پلیس این هفته متهم به اختلاس را راهی زندان کرده است. کارمند یکی از بانک‌های خصوصی گراش متهم این پرونده است.

فرمانده انتظامی شهرستان گراش در گفتگو با پایگاه خبری نیروی انتظامی از دستگیری کارمند یکی از بانک‌های این شهرستان خبر داد که اقدام به اختلاس مبلغ ۱۳۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال کرده بود.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی بابایی گفت: به دنبال دریافت خبری مبنی بر اختلاس یکی از کارمندان بانک در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این خصوص ماموران با هماهنگی مقام قضائی، تحقیقات خود را آغاز و با به کارگیری شگردهای پلیسی، از صحت موضوع مطلع شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان گراش مدعی است متهم متواری بوده است: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و اخذ استعلامات از آن بانک، سرانجام محل اختفاء کارمندی که پس از اختلاس متواری شده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ بابایی از اعتراف متهم به اختلاس خبر داد و گفت: پس از دستگیری متهم، وی به اختلاس مبلغ ۱۳۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال از بانکی که در آن مشغول به کار بوده، اقرار کرد که با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و به جرم اختلاس روانه زندان شد.

تکمیل خبر:

یکی از نزدیکان متهم بعد از انتشار خبر در مورد این اتهام نوشته است: «اگر در جریان باشید کسی که مشکل مالی داشته باشه و بازداشت شود دو برابر و نیم مبلغ مذکور سند برای ضمانت تعیین می‌کنند. معلوم نیست عدد ۱۳ میلیارد تومان از کجا آمده است در صورتی که سندی که واسه ضمانت از دادگاه تعیین کرده اند یک میلیاردو چهارصد میلیون تومن بیشتر نیست؟ اگر ۱۳ میلیارد صحت داشت که باید سی و دو میلیارد سند می‌بردند پس عادلانه و عاقلانه قضاوت کنید.»

او در مورد ادعای پلیس می‌گوید: «ایشان فراری نبوده و در گراش مشغول کار بوده و هیچ وقت نشد که از پاسگاه یا دادگاه ایشان را احضار کنند و نرود. خدمت همه عرض کنم هر کس خواست از پرونده با خبر بشود بنده شخصا در خدمت همه هستم هم معرفی‌تان می‌کنم به وکیل و دست‌تان را می‌گرم مستقیم می‌برم پیش قاضی تا از صحت حرف من مطلع شوید و باز باید بگویم که قضیه اختلاس نیست.»

عکس تزیینی است

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

12 نظر

  1. رتبه ی اول اختلاس رو توی دنیا به ایران میدن…..عجب وضعیتی داره مملکتمون.اینی که اختلاس کرده رو انداختن زندان،دست نیروی انتظامی درد نکنه ولی اون ۱۳ میلیارد کجاست؟!!!باید به این دزدهای میلیاردی حبس ابد بدن تا دیگه دستشون از گلیمشون درازتر نشه!!

  2. مدیریت محترم هفت برکه و پلیس محترم نیروی انتظامی شهرستان گراش
    خبر انتشاریافته چقدر صحت دارد؟ و مربوط به چه زمانی است؟
    اولاً: این خبر مربوط به حدوداً ۱۸ ماه پیش است.
    ثانیاً: طرف متواری نیست و در مغازه خشکبار و عسل فروشی کار می کند.
    ثالثاً: فرد نامبرده مبالغی را بدون سند در بانک فقط جابجا نموده است و مربوط به دوستانش که مقیم دبی و کویت و بحرین و قطر بوده است.
    رابعاً: اگر اختلاس گر بود مثل برادران سلحشور آقای خاوری، مدیر بانک ملی و… میرفت کانادا و برزیل و اروپا.
    درود بر وجدانهای خواب زده

  3. دلم میسوزد برای این گراشی عزیز.مصداق آش نخورده و دهن سوخته.فقط به جرم راحت تر کردن کار دوستان اون ور ابی متهم بشی.ان شاالله خدا براش وسیله ساز بشه.دلم میگیره وقتی یه نفر به هر دلیلی توی دردسر میوفته

  4. بنده کارمند بانک هستم از جزییات اطلاعی ندارم اما با توجه به تجربه خودم به نظر نمیرسه ایشون اختلاس کرده باشند.
    مثلا چندروز پیش یک نفر اومد بانک و گفت صاحب حساب الان گیره و کارتش هم همراه ش نیست و از طرفی چک دست طلبکار داره میخواد از حسابش بیست میلیون برداشت کنید و به حساب جاریش بریزید!پس از تماس تلفنی و اطمینان از موضوع در جهت رعایت حال مشتری من اینکاررو انجام دادم و خواستم که در فرصت مناسب بیان و سند رو امضا کنند. پول از حساب خودش به حساب خودش جابجا شده بدون امضا حال اگر این مشتری عزیز قصد پاپوش درست کردن برای من کارمند داشته باشه و بخواد میتونه از من شکایت کنه و مدعی بشه که چک جعل شده و طرف مقابل با همکاری کارمند بانک چک سرقتی و مجعول رو پاس کرده و از حسابم دزدیده و برداشت کرده.به همین سادگی……
    اگر این اقای دستگیر شده اختلاس کرده بود گراش نمیموند
    خوشبختانه سیستم بانکی به گونه ای عمل میکنه که محاله اختلاسی رخ بده و در بازه زمانی پایان روز پایان هفته پایان ماه و نهایتا پایان سال کشف نشه.
    این بنده خدا هم احتمالا اسیر زیراب زنی و حسادت و اعتماد زیادی شده
    خدا انشاالله عاقبت همه ما را ختم به خیر نماید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top