بستن

پلیس جلو ساخت و ساز در بئرگال را گرفت

هفت برکه(گریشنا): تخریب و ساخت و ساز در محوطه باستانی و تاریخی بئر گال گراش، نیروی انتظامی را به سمت این تپه‌ی باستانی کشاند.

به گزارش روابط عمومی اداره‌ی میراث فرهنگی شهرستان؛ طی گزارش دریافتی از دوست‌داران میراث فرهنگی گراش و با هماهنگی صورت گرفته با دادگاه شهرستان گراش و نیروی انتظامی، به همراه ریاست میراث فرهنگی گراش بازدیدی از این محوطه تاریخی صورت گرفت که شاهد تخریب قسمت‌های مختلف این تپه باستانی، حفاری‌های مختلف و نیز ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم درجه ١ این محوطه تاریخی بودیم که رونوشت و کروکی به همراه تصاویر مستند برای رئیس دادگاه شهرستان گراش ارسال شد تا مراحل قانونی آن طی شود.

اسدی، رئیس اداره میراث فرهنگی بیان داشت:« متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مردم در گذشته و اکنون بسیاری از آثار تاریخی شهرستان گراش تخریب شده‌اند که با استقرار اداره میراث فرهنگی در گراش و همچنین فرهنگ‌سازی که صورت گرفته است، ان شالله شاهد تخریب این آثار نباشیم و هر مورد خلافی نیز مشاهده شد هر چه سریعتر به اداره میراث فرهنگی اطلاع رسانی کنیم.»

بئر گال تپه‌ای است، سنگی با خاکی قرمز رنگ که اکنون در سمت جنوب غربی شهرستان گراش واقع است و اطراف آن را نخلستان‌ها پوشش می‌دهند. آثار و بناهای برجای مانده از گذشته، در اطراف این تپه، نشان دهنده وجود آبادی و سکونت مردمانی است که به احتمال قوی، ساکنان اولیه گراش بوده‌اند. امتداد آثار و بنا‌های برجای مانده از دو سوی این تپه در جهت جنوب غربی تا ابتدای دشت بالا و در جهت جنوب شرقی تا محله فخی (fakhi)، ادامه دارد و دست ساخته‌های سنگی و سفالی با قدمت بیش از چهارصد سال که در این نواحی پیدا شده است،گویای وجود زندگی متفاوت با زندگی مردم گراش در قرن‌های اخیر است و بنا بر اقوال، ساکنان این آبادی‌ها، از پیروان آیین زردتشتی یا به اصطلاح امروزی مردم گراش- گاور(گبرها) بوده‌اند.»

bar gal6

6 نظر

  1. پلیس راهنمایی و رانندگی لطف کنند جلو نصب تابلوهای تبلیغاتی بزرگ با نور زیاد که سبب اختلال دید رانندگان شده رو در فلکه های اصلی شهر (شهرداری و بیمارستان) بگیرند. اونجا که جای توجه رانندگان به تبلیغات نیست. جایی بسیار حساسی است که تمام توجه راننده باید به مسیر و رانندگیش باشه

    یه نکته دیگه: رانندگانی که از خیابان روبروی ورزشگاه محبی وارد خیابان مسکن مهر میشن بدلیل وجود دیوارهای ورزشگاه اصلا به قسمت فوقانی خیابان مسکن مهر ندارن. خیلی خطرناکه لااقل یه دست انداز بزرگ در خیابان مسکن مهر بزارید

  2. مال فلکه شهرداری خیلی تو دید راننده نیست.هر چند راننده باید. رانندگی اش رو بکنه.
    ولی مال فلکه بیمارستان نورش خیلی زیاده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 نظر
scroll to top