هفت‌برکه (گریشنا): کاظم رحیمی‌نژاد اول دی‌ماه در چهارمین روز ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی با شعار پایان دادن به افراط‌ها و تفریط‌ها وارد رقابت انتخاباتی شد.

به گزارش هفت‌برکه گراش، کاظم رحیمی‌نژاد ۴۳ ساله و دارای مدرک دکترای ادبیات فارسی از دانشگاه شیراز است. رحیمی‌نژاد تا سال ۸۸ بیشتر چهره‌ای فرهنگی و ادبی بود، اما در سال‌های اخیر گرایش او به سمت فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی تغییر کرده است. سردبیری نشریه صحبت‌ نو لار، و مدیریت اجرایی تشکل لارستان بیدار، او را به یکی از چهرهای سیاسی لار تبدیل کرد. او در حال حاضر در کنار تدریس در دانشگاه‌های لارستان، مدیر مسئول سایت صحبت‌نیوز و سرپرست نمایندگی بشارت‌نو در استان فارس است.

دکتر کاظم رحیمی‌نژاد در مورد گرایش سیاسی خود می‌گوید: «گروهی که معطوف با سیاست‌های دولت هستند با من همکاری می‌کنند.» و در مورد احتمال حضور در لیست‌های سیاسی می‌گوید: «بله، پیش‌نهاد شده و جلساتی در سطح تهران داشته‌ایم؛ اما قرار شده تا زمان تایید صلاحیت‌ها رسانه‌ای نشود. در لیستی در طیف دولت قرار خواهم گرفت.»

رحیمی‌نژاد که از سال‌های گذشته فعالیت اجتماعی و سیاسی داشته است و حتی در دوره گذشته نیز احتمال نامزدی او وجود داشت، در مورد انگیزه ورود به عرصه انتخابات می‌گوید: «یک برنامه بلندمدت و یک برنامه کوتاه‌مدت داریم. آن چیزی که در ذهنمان است و بیشتر به یک استراتژی شبیه است، سازماندهی نیروهای انسانی منطقه بدون در نظر گرفتن قومیت‌ها و مذاهب و جناج‌های سیاسی است. این که بتوانیم از هر کسی در جای خودش استفاده کنیم. مدل توسعه‌‌ای بر اساس مدل توسعه دانش‌بنیان تدوین کرده‌ایم. این یک برنامه درازمدت است که ممکن است طول بکشد. شعار اصلی من در حال حاضر پایان دادن به افراط‌ها و تفریط‌ها است.»

او در تشریح برنامه کوتاه‌مدت خود می‌گوید: «به جز برنامه بلندمدتی که گفتم، در کوتاه مدت برنامه ما تعامل با دولت است. چون این دولت در سطح بین‌الملل و داخلی همراه با عقلانیت است که باید آن را تقویت کنیم. در حال حاضر باید نیرویی در سطح قوه مقننه داشته باشیم که این تعامل را با دولت داشته باشد. به پیش‌نهاد جمعی از اهل اندیشه وارد انتخابات شدم.»

رحیمی‌نژاد در مورد احتمال ائتلاف یا اجماع می‌گوید: «اجماع دو وجه دارد، یکی اجماع منطقه‌ای است که بر اساس اجماع نظری است، و یکی اجماع در خود شهر لار است که زیاد روی آن بحث می‌شود. اگر شاخص‌هایی را برای اجماع تعریف کنیم، بله امکان دارد. از ائتلاف بر اساس ضوابط و معیارهای جامعه مدنی استقبال می‌کنیم. اگر بخواهیم ائتلاف جاهلی بر اساس طایفه‌ها بکنیم، نه.»

RahimiNejad05 RahimiNejad01 RahimiNejad03