هفت برکه (گریشنا): حجت الاسلام و المسلمین سید رضا حسینی، امام جمعه گراش، برای نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.

امروز یکشنبه ۲۹ آذر و در چهارمین روز از زمان ثبت نام نامزدهای مجلس خبرگان رهبری، امام جمعه گراش با حضور در ستاد انتخابات در شیراز، نامزدی خود را در این انتخابات ثبت کرد. به این ترتیب، تعداد نامزدهای مجلس خبرگان از استان فارس تا پایان روز چهارم به ۵ نفر رسید. ثبت نام از نامزدهای خبرگان از پنج‌شنبه ۲۶ آذر آغاز شده است و تا ۲ دی ادامه خواهد داشت. قابل ذکر است که سهم استان فارس از ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری، ۵ کرسی است.

حجت الاسلام حسینی از تیرماه ۱۳۹۱ به گراش آمد و جایگزین حجت الاسلام حلاجی در امامت جمعه این شهر شد. تیرماه امسال نیز حکم امامتش تمدید شد. در مصاحبه‌ای که روزهای اول حضورش در گراش با سایت گریشنا داشت، حجت الاسلام حسینی گفته بود: «بنده متولد ملایر هستم، ولی بزرگ شده در قم هستم»، و سوابق علمی‌اش را نیز اینگونه تشریح کرده بود: «حدود سی سال پیش وارد حوزه شد و سطح حوزه را یک سال زودتر از حد متعارف گذراندم و سطح عالی هم باز همین‌طور؛ و تقریبا روی‌هم‌رفته سطح حوزه و سطح عالی را دو سال زودتر از روال معمول‌اش تمام کردم. مقارن با رحلت حضرت امام (ره) بود که وارد درس خارج شدم. از بزرگواران حوزه مثل حضرت آیت‌الله صافی و دیگر بزرگواران در حد این که خوشه‌ای از خرمن درس‌هایشان ببرم استفاده بردم. اما اساتید رسمی که به کرات در خدمت‌شان بوده‌ام و استفاده می‌کردم حضرات آیات عظام بهجت، فاضل لنکرانی، همدانی و مکارم شیرازی بودند»

امام جمعه گراش درباره سوابق اجرایی‌اش نیز گفته بود: «از حدود سال هفتاد و دو در قم، مسجد و مجتمع فرهنگی الزهرا را کلنگ زدیم. در زمان خودش شاید یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های فرهنگی بود. بنده هم به عنوان موسس و بانی و امام جماعت آنجا بوده‌ام. در کنار همین امام جماعت در قم، من چهارده پانزده سال است که به دعوت وزارت خارجه و با هماهنگی دفتر مقام معظم رهبری در کشورهای بسیاری برای تبلیغ در مجامع علمی و فرهنگی دانشگاهی‌شان به سخنرانی پرداخته‌ام. بعضی کشورها را یک بار رفته‌ام، بعضی‌ها هم پنج بار یا شش بار.» او این سفرها را در مدت سه سال حضورش در گراش نیز ادامه داد، از جمله سفری ۱۲روزه که سال قبل به کشورهای اسکاندیناوی داشت (خبر در گریشنا).

Hoseini Imam Jomeh Gerash