بستن

راه‌اندازی مرکز مشاوره ژنتیک

مرکز مشاوره ژنتیک دکتر کریم دلاوری در محل بیمارستان امیرالمومنین(ع) راه‌اندازی شد. این مرکز با پیگیری مجدانه مسئول اداره بهزیستی و اخذ مجوز لازم و طی دوره آموزشی توسط مسوول فنی این مرکز در شهرستان گراش شروع به کار و آماده پاسخگویی به مراجعین است.
مشاوره‌ی ژنتیک گامی مؤثر در کم کردن معلولیت‌ها است. پیشگیری از اختلالات ژنتیک و مادرزادی جنبه‌های مختلفی را در بر می‌گیرد که «مشاوره‌ی ژنتیک» هسته‌ی اصلی و بخش مهم این خدمات را تشکیل می‌دهد. مشاوره ژنتیک با بالا بردن سطح اطلاعات و آگاهی مردم، نقش مؤثری را در پیشگیری از بروز معلولیت‌های ژنتیکی و مادرزادی به عهده دارد.
خدمات مشاوره‌ی ژنتیک با حضور پزشک متخصص که دوره‌ی آموزشی مشاوره‌ی ژنتیک سازمان بهزیستی کشور را گذرانیده است، ارائه می شود. در صورت نیاز به انجام دادن آزمایش‌های تخصصی، مراجعین به آزمایشگاه‌های معتبر معرفی می‌شوند تا پس از آماده شدن جواب آزمایش‌های درخواستی توصیه های لازم و نهایی توسط مشاور ژنتیک مرکز به مراجعین ارائه شود.
افرادی، بیشتر نیازمند به مراجعه به مرکز مشاوره ژنتیک دارند که سابقه‌ی عقب ماندگی ذهنی در خانواده یا بستگان نزدیک، نگرانی از خطر بروز مکرر یک بیماری فامیلی را داشته باشند. حاملگی در سنین بیش از ۳۵ سال را داشته باشند. ازدواج فامیلی و نازایی، سقط های مکرر، مرده زایی نیز از جمله موارد مهم دیگر‌اند که نیاز به خدمات مشاوره‌ی ژنتیک دارند.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت سازمان بهزیستی کشور مراجعه کنید.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top