بستن

«گراش» منتشر شد

هفت‌برکه (گریشنا): نخستین شماره دو هفته‌نامه «گراش» ۱۷ آذرماه ۱۳۹۴ منتشر شد.

به گزارش هفت برکه، چهارماه پس از صدور مجوز نشریه «گراش»، نخستین شماره این نشریه امروز منتشر شد. نخستین شماره گراش با تیتر «سلام به گراش» و عکسی از هفته بسیج منتشر شده است. محمد خواجه‌پور مدیر مسئول نشریه در سرمقاله این شماره نوشت: «بعد از ده سال فعالیت رسانه‌ای، انتشار گراش شروعی دوباره برای ماست. بر خلاف دیگر شروع‌ها این شروع از صفر نیست. انتشار ۴۷ شماره صحبت‌ نو ویژه گراش، ۵ شماره صدف گراش، ۶ شماره حمایت گراش و در نهایت ۴۱ شماره افسانه گراش، کارنامه ما تا اینجا است. با انتشار ۹۹ شماره نشریه با عنوان‌های گوناگون، می‌توان گفت این شماره، شماره «یک» نشریه «گراش» نیست. بلکه این صدمین نشریه‌ای است که موسسه فرهنگی هنری هفت‌ برکه گراش منتشر می‌کند.»

صادق رحمانی، محمد خواجه‌پور، محمدعلی شامحمدی و مسعود غفوری شورای سیاست‌گذاری نشریه گراش هستند. این گروه از سال ۱۳۸۵ فعالیت مطبوعاتی جدی در شهر گراش را آغاز کردند. محمدعلی شامحمدی مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری هفت‌ برکه گراش در مورد رسانه‌های این موسسه گفت: «گراش نشریه اصلی مجموعه خواهد بود که با گرایش اجتماعی و فرهنگی منتشر می‌شود. نشریه افسانه گراش فعالیت‌های مذهبی به ویژه فعالیت‌های کانون فرهنگی مذهبی روایت آفتاب را پوشش می‌دهد. سایت گریشنا با تغییر نام، با نام جدید هفت‌برکه فعالیت می‌کند و نشریه هیمه نیز قرار است بیشتر جنبه فرهنگی و علمی داشته باشد.»

شامحمدی گفت: «بعد از چند سال پیگیری، تمام این نشریات دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ ارشاد و اسلامی هستند و تلاش ما این است که در چارچوب قانون خواسته‌ها و نیازهای مردم را بازتاب دهیم.»

گراش در قطعی کمی کوچک‌تر از نشریات پیشین و در ۸ صفحه منتشر شده است. گزارشی از حق دو درصد نفت و گاز گراش یکی از تیترهای اصلی این شماره است. فاطمه یوسفی گزارشی از مراحل طرح تصفیه‌خانه فاضلاب گراش نوشته است. شورای شهر وعده داده است این طرح تا یک سال آینده اجرایی شود.

نشریه گراش به قیمت ۱۵۰۰ تومان در مطبوعاتی‌ها توزیع شده است. این نشریه را می‌‌توانید از ۱۸ آذرماه از در سایت جار ببینید و بخرید. (+) شماره نخست گراش را می‌توانید از هفت برکه دانلود کنید.(+)

Gerash001png_Page1

12 نظر

    1. برای درخواست مجوز سایت نام گریشنا ارسال شد. اما بر اساس آیین‌نامه پسوند «نا» تنها برای خبرگزاری‌های سراسری مجاز است. از این رو نام جایگیزین یعنی هفت‌برکه تصویب شد.

  1. برادر وفرهیخته گرانمایه جناب محمد خواجه پور.باتحیات وارادت ، توفیقات جنابعالی درانتشار نشریات وزین گراش وهیمه را صمیمانه تهنیت عرض نموده ، امیداست کمافی السابق در رسالت خطیرمطبوعاتی وخبری رهین توفیقات افزون باشید و مردم و شهروندان شریف قدردان زحمات جنابعالی باشند . انشاء الله . برادرتان / ایزدیان ۰ عضوخانه مطبوعات فارس

      1. باسلام و سپاس و تبریک به تلاشگران عرصه مطبوعات شهرستان گراش
        پشتکار و تلاش شما عزیزان جناب آقایان صادق رحمانی، محمد خواجه‌پور، محمدعلی شامحمدی و مسعود غفوری سرمایه بزرگی است.
        جای تقدیر و تشکر را دارد.
        به امید فتح قله های بلندتر، موفق و موید باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top