بستن

ده شب عزاداری به یاد ده شهید

گریشنا (هفت برکه): هیات بیت‌الحرمین به مناسبت دهه‌ی آخر ماه صفر و وفات پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام رضا(ع) و امام حسن (ع) مراسم سینه‌زنی و سخنرانی در مسجد امام رضا (ع) برگزار می‌کند.

به گزارش خبرنگار هفت برکه، این سوگواره از یازدهم آذر و مصادف با اربعین حسینی شروع می‌شود و تا بیست‌ام آذرماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ ادامه خواهد داشت. قرائت قرآن، برگزاری زیارت عاشورا، سخنرانی حجت‌ الاسلام باقر‌پور و مراسم سینه‌زنی گراشی (بوشهری) با مداحی مداحان گراشی مجید جانی‌پور، هادی موغلی، مهرزاد صادقی و محمد عاطفی، از جمله برنامه‌هایی است که هیات بین‌الحرمین در مسجد امام رضا (ع) واقع در بلوار صیاد شیرازی برگزار می‌کند.

از نکات دیگر این مراسم این است که عزاداران این یازده شب را به یاد یکی از شهیدان گراشی عزاداری می‌کنند. شهید مصطفی عباسپور، شهید علی باقری، شهید علی‌اکبر عظیمی، شهید محمود پابرجا، شهید علی صمیمی، شهید عبدالحمید قاسمی‌زاده، شهید غلامعباس وقارفرد، شهید یعقوب ظرافت، شهید بابا‌حسن جعفری، شهید محمد رهنورد و جانباخته‌ی منا حسن خواجه‌پور، شهیدانی هستند که نام آن‌ها در این شب‌ها بین عزاداران ائمه اطهار (ع) زنده می‌شود.

شب بیست‌ و هشتم و سی‌ام صفر سینه‌زنی سنتی نیز در این هیات برگزار می‌شود و روز سی‌ام صفر، مصادف با شهادت امام رضا (ع)، دسته‌ی سینه‌زنی سنتی گراشی از مسجد امام رضا (ع) به سمت منازل شهدای گراشی هشت سال دفاع مقدس، شهید وقارفرد، شهید باقری و شهید عباسپور، حرکت خواهد کرد.

BinolArameyin

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

5 نظر

  1. سلام و خسته نباشید به خادمین اهلبیت عصمت و طهارت اگر امکانش است در نوحه و مداحی از مداح نوجوان محمد حسن نژاد بیشتر استفاده شود صدای گیرا و دلنشینی دارند وبرای نسل جوان و ماها بسیار جداب است

  2. از سایت گریشنا به خاطر درج این خبر کمال تشکر را داریم.

    ان شاالله که توانسته باشیم قدم کوچکی در راه اعتلای فرهنگ عاشورایی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برداشته باشیم.

    (خادمین هیات بین الحرمین گراش)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top