بستن

معرق‌های مددجوی بهزیستی بر دیوار نگارخانه‌

هفت برکه (گریشنا): نمایشگاهی از آثار علی‌اکبر فداغ مسکن به مدت سه شب از ۱۴ تا ۱۶ آذرماه در نگارخانه آبشار اندیشه برگزار می‌شود.

به گزارش هفت برکه (گریشنا)، علی‌اکبر فداغ مسکن جوان ۲۳ ساله فداغی، معلول جسمی حرکتی است اما این مساله نتوانسته او را از خلاقیت هنری دور کند. فداغ مسکن که در حال حاضر ساکن بندرعباس است، بعد از چند نمایشگاه مشترک در هرمزگان، نخستین نمایشگاه آثار معرق چوب، معرق ساقه گندم و پیکرتراشی خود را در گراش برگزار می‌کند.

فداغ‌مسکن در مورد سابقه فعالیت هنری خود می‌گوید: «در سال ۱۳۹۰ شروع به فرا گرفتن هنر صنایع دستی معرق چوب نمودم و با پشتکار و تلاش فراوان توانستم این هنر و هنرهای دیگری از قبیل معرق ساقه گندم، معرق مس، معرق منبت را بیاموزم و به حمدالله در مرکز حرفه‌آموزی وابسته به انجمن ضایعات نخاعی استان هرمزگان به عنوان مربی فعالیت می‌کنم و در خدمت افراد هم‌نوع خودم هستم.»

او از معلولان می‌خواهد که محدودیت‌های اجباری را نپذیرند و در جامعه حضور داشته باشند: «بنده از دوستان و انسان‌هایی که این مطلب را مطالعه می‌کنند، خواهشمندم معلولیت را پایان ندانند. معلولیت فقط و فقط یک مرحله از چرخه هستی است، اما محدودیت نیست. با تلاش و همت می‌توان پله‌هایی از پیشرفت و ترقی را چنان طی نمود و پشت سرگذاشت که خیلی از افراد غیر معلول هم آن توانایی را ندارند. بنده خواهشمندم که از حاضر شدن در اجتماع خودداری نفرمایید و اعتماد به نفس خود را تضعیف نکنید.»
این نمایشگاه به مناسبت ۱۲ آذرماه، روز جهانی معلولین، به مدت سه شب از ۱۴ تا ۱۶ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در نگارخانه آبشار اندیشه برگزار می‌شود. اداره بهزیستی شهرستان گراش برگزارکننده این نمایشگاه است.

Fedagh Maskan

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top