بستن

با دو روز باران، سدهای گراش پر شد

گریشنا: در پی نزول باران در تاریخ نوزدهم و بیستم آبان ماه از چهار سد در شهرستان گراش آب‌گیری شد. بارش باران سدهایی را که حتی از زمان ساخت آن، آب از آن سرریز نشده بود را سرریز کرد.

به گزارش واحد آ‌بخیزداری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گراش: بارش‌های اخیر باعث شد از بند خاکی زینل‌آباد حدود هفتصد هزار متر مکعب و از بند سنگ و سیمانی زینل‌آباد که از زمان ساخت آن چهار سال می‌گذرد و در این مدت هیچ‌گاه سرریز نشده بود، یک میلیون متر مکعب آبگیری شود.

بند خاکی آغصه که اخیرا مرمت شده نیز بالغ بر پنجاه هزار مترمکعب آب ذخیره کرد و از بند خاکی فداغ که تا قبل از این تقریبا به طور کامل خشک شده بود، به میزان یک میلیون و دویست هزار متر مکعب آبگیری شد.

بر اساس آمار جهاد کشاورزی؛ میزان بارش‌ها در گراش هشتاد‌ودو میلی‌متر در ارد نودوشش میلی‌متر و درفداغ چهل‌وهفت میلی‌متر بود.

محمود آذرائین در سایت هوای گراش نوشته است:«طی بیست‌وچهار ساعت ما ۱۱۴ میلی‌متر بارش داشتیم که این میزان بارش در تاریخ بیستم آبان ماه بیشترین میزان بارندگی روزانه در بیست‌وچهار سال اخیر محسوب می‌شود. همچنین این آمار، رکورد بارش طلایی بهمن ۱۳۷۱ را با نیم میلیمتر بارش بیشتر، شکست.»

zenalabad1

 

 

4 نظر

  1. و شکر ایزد یگانه سد دولتی به لأری ها واگذار کردن و مسئولین همیشه در صحنه گراش مثل همیشه سکوت رو ترجی دادن درود بر این همه شرف مسئولین خدا شناس گراش درود درود درود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top