بستن

حال و هوای یک روز بارانی در فداغ: از فعال شدن رودخانه‌ها و آبگیری سد تا خوشحالی مردم

گریشنا: باران، رودخانه‎ی فصلی فداغ را بعد از مدت‌ها خشکی و بی‌آبی زنده کرد.

بر اساس گزارش منتشر شده در فداغ آنلاین؛بارش رحمت الهی بر اساس پبش‌بینی‌های صورت گرفته، از حوالی سی دقیقه بامداد روز چهارشنبه با شدت زیاد و همراه با رعد و برق‌های سهمگین در فداغ شروع شد.

ناودان خانه‌هایی که چندین ماه آب به چشم ندیده بود فعال و در کوچه پس کوچه‌های فداغ آب‌های زیادی روان شد.خوشحالی در چهره‌ی مردم و به خصوص کشاورزان که در این روزها مشغول به کشت محصولات زراعی بودند موج می‌زد.

با تقویت این سامانه بارشی و فعال شدن و طغیان رودخانه‌های فصلی معابر عمومی در فداغ دچار آب‌گرفتگی شد. همچنین بارش باران؛ تردد در مسیر‌های فداغ به اَرَد (گردنه بالنگستان) و فداغ به خلیلی را چند ساعت مسدود کرد که با همکاری اداره راه و شهرسازی گراش و پلیس راهور این مشکل برطرف شد.
صبح روز پنج‌شنبه با فعال شدن رودخانه‌های فصلی و آبگیری سد زیبای فداغ، مردم برای تماشای این رودخانه‌ها در جای جای این دهستان گرد هم آمدند. آبگیری سدّ زیبا و تفریحی فداغ پس از سال‌ها خشکسالی و چشم انتظاری، مهمترین دلیل ذوق و شادی مردم بود.

ریزش ساختمان آقای نورسیده؛ از کشاورزان فداغی در بالنگستان از جمله خسارت‌های سیلاب در فداغ بود که به این پایگاه خبری گزارش شد.

به سبب بارش شدید باران، بر روی زمین‌های کشاورزی اطراف سد و صحراهای همجوار آب‌های زیادی جاری بود و این مساله به دلیل تاثیر مثبت بر رشد محصولات زراعی و صیفی‌جات باعث تقویت روحیه‌ی کشاورزان این شهر شد.

fedagh17

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top