بستن

پیشنهادهای انجمن تربیت بدنی روی میز رییس اداره ورزش

گریشنا: ورزشی‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند که مسائل مربوط به خودشان را از طریق علمی مدیریت کنند. از فعال کردن «انجمن دانشجویان و دانش‌آموختگان تربیت بدنی گراش» و برگزاری جلسات هم‌اندیشی گرفته (خبر در گریشنا)، تا دیدار با مسئولین ورزش شهر از جمله رییس تازه‌منصوب‌شده‌ی اداره ورزش و جوانان گراش.

احمد حسن‌نژاد از همین ابتدای ریاست‌اش بر اداره ورزش و جوانان نشان داده است که اهل صحبت و مشورت گرفتن و هم‌اندیشی است. و چه کسی بهتر از دانش‌آموختگان ورزش برای هم‌صحبتی درباره مشکلات و خواسته‌های ورزشی‌ها؟ در جلسه‌ای که امروز سوم آبان در اداره برگزار شد، جمعی از اعضای انجمن تربیت بدنی مهمان رییس اداره بودند. محسن افشار، فعال ورزشی، جلسه را برای گریشنا گزارش کرده است.

Ham-andishi Varzesh

در ابتدای جلسه، علیرضا دانشور به نمایندگی از طرف انجمن، خواسته‌ها و پیشنهاداتی که در جلسه هفته قبل انجمن تصویب شده بود را مطرح کرد. اولین و مهم‌ترین این خواسته‌ها، پیگیری چارت تشکیلاتی و ارتقای نمایندگی اداره ورزش و جوانان به اداره بود. خواسته‌های دیگر هم این‌هایند:

۲- استفاده از نیروهای متخصص تربیت بدنی در رأس هیات‌های ورزشی

۳- برگزاری کلاس‌های آموزشی مربی‌گری و داوری در رشته‌های مختلف ورزشی

۴- پیگیری پارک بانوان

۵- درآمدزایی از طریق ورزش و رسیدن به درآمد پایدار

۶- برگزاری المپیاد ورزشی گراش

حسن‌نژاد، رییس اداره، ضمن عرض خوش‌آمد و تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان (ع)، سعی کرد پاسخ‌گوی موارد مطرح شده باشد. او اظهار کرد: «در یک ماه گذشته، درگیر سامان‌دهی و سازمان‌دهی و مسایل مالی و دیگر مسائل اداره بوده‌ایم. در مورد چارت سازمانی و ارتقای نمایندگی نیز در اولین جلسه با آقای کامیاب صحبت شد و مقرر گردید که در اسفندماه به ما جواب بدهند.» البته او عنوان کرد که فرماندار شهرستان مسوول مستقیم پیگیری این مسایل است.

حسن‌نژاد در مورد نیروهای مورد نیاز اداره گزارش داد: «در آزمون استخدامی سال ۹۵ یک نیروی مرد به اداره اضافه خواهد شد. ولی کار خانم حسن‌زاده به عنوان معاون امور بانوان تقریبا تمام شده است و ایشان در روزهای آینده شروع به کار خواهند کرد.»

او درباره استفاده از نیروهای متخصص تربیت بدنی نیز اظهار کرد: «ما از این امر استقبال می‌کنیم، چرا که به نفع پیشرفت هیات‌هاست.» و درباره پیشنهاد سوم نیز گفت: «در بحث برگزاری کلاس‌های مربی‌گری و داوری، باید بگویم که آموزش از همه چیز مهم‌تر است و صد در صد حمایت می‌کنیم، چرا که در بحث آموزش باید بیشتر از این‌ها کار کنیم.»

او بحث درآمدزایی را نیز مهم شمرد و گفت: «با توجه به کمبود بودجه دولت و اداره ورزش جوانان شهرستان، باید به بحث درآمدزایی هیات‌ها بیشتر توجه کنیم و برویم به سمت درآمدزایی در ورزش از طریق هیات‌های ورزشی.» همین موضوع بودجه، حسن‌نژاد را به صحبت در مورد پارک بانوان نیز کشاند: «پارک بانوان نیز با توجه به بودجه از عهده ما خارج است، ولی با شورا و شهرداری نامه‌نگاری خواهیم کرد.» و باز هم همین بحث بودجه و نداشتن خوابگاه است که کار برگزاری المپیادهای ورزشی را سخت می‌کند، چون حسن‌نژاد می‌گوید: «در مورد المپیاد ورزشی نیز اگر داخلی باشد مشکلی نداریم و به طور کامل کمک خواهیم کرد، ولی اگر منطقه‌ای باشد، به دلیل کمبود خوابگاه، فعلا قادر به برگزاری آن نیستیم.»

فرهنگ و اخلاق ورزش هم موضوعی است که ورزشی‌ها بر ان تاکید خاصی دارند. رییس اداره نیز با این امر موافق است و در جواب پینشهادهای محمد مهرابی اظهار کرد: «ما با استخدام دو نیروی افتخاری در بحث فرهنگی کارمان را شروع کرده‌ایم و امیدواریم که نتیجه‌بخش باشد.»

با پیش‌قدم شدن برای برگزاری چنین جلساتی، حالا اعضای انجمن تربیت‌بدنی توپ را به زمین اداره ورزش و جوانان انداخته‌اند. آنها امیدوارند که حسن‌نژاد نیز به سودهای دوسویه‌ی این همکاری اعتقاد داشته باشد، و از هم‌فکری و مشورت آنها بیشتر و مداوم‌تر استفاده کند. آیا کار ورزش گراش به کاردان‌ها سپرده می‌شود؟

Ham-andishi Varzesh 2

2 نظر

  1. بازم پارک بانواااااان
    بابا این دیگه چه صیغه اییه
    خانواده هارا ازهم جدا کردن یعنی چی ؟
    برید یه کار درست ودرمون انجام بدین
    شهرداری اومد کلی از جیب مردم هزینه کرد و مثلا سینمای روباز درست کرد تا الان چه استفاده ایی شده
    بیایید منابع عمومی ودولتی را به سمت اولویتها سوق بدیم
    مثلا استادیوم ورزشی مسجد لیشتر لازم داشت یا خوابگاه ورزشی ؟
    درسته خیر ساخته ولی میتونست اگه ثواب می خواست خوابگاه هم بسازه والا ثوابش بیشتر از مسجد بود
    بیایید با تفکر هزینه ومدیریت کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top