بستن

داراب قهرمان داژبال بازی بانوان کارمند در گراش

هفت برکه: داژبال بازی بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی جنوب استان فارس با قهرمانی تیم داراب و نائب قهرمانی گراش به پایان رسید.

به گزارش هفت برکه: امروز، چهارشنبه، ۲۷ دی ماه، دوازده تیم بانوان جنوب استان فارس در سالن ورزشی محبی گراش داژبال بازی کردند. تیم‌های اوز، مهر، داراب، جهرم، لار، قیروکارزین، زرین دشت، نی ریز، فیروزآباد، فسا، فراشبند و گراش در این رقابت‌ها حاضر بودند و شش تیم در این بازی‌ها شرکت نکردند.

در پایان برنده‌ی بازی وسطی، تیم داراب بود، تیم گراش هم به مقام دوم رسید و تیم فیروزآباد و تیم جهرم هم به ترتیب مقام سوم و چهارم را به دست آوردند. طیبه شمسی، مریم طالبی، نگین رادمنش، زهرا جعفری، رویا آزادی‌فکر و زهره یوسفی داژبال را برای گراش بازی کردند و نوره نظامی مربی تیم بود و مریم حسن‌زاده سرپرستی  تیم را برعهده داشت.

طاهرزاده فرماندار گراش در آیین آغازین این جشنواره گفت: «گراش به عنوان شهرستان عفاف و حجاب از ظرفیت‌های بسیاری در حوزه های مختلف به ویژه ورزش بانوان برخوردار است.»

فرماندار گراش با تاکید بر اینکه زنان سفیران فعال در عرصه انتخابات هستند، افزود: «با افزایش مشارکت مردم در انتخابات، کشور ایران می تواند تصمیمات بهتر و سازنده تری برای تعیین سرنوشت و تقویت جایگاه خود در نظام بین المللی اتخاذ کند.»

امور بانوان فرمانداری و اداره ورزش و جوانان شهرستان گراش میزبان این جشنواره بود. محسن افشار، رییس اداره ورزش و جوانان و دبیر این جشنواره در گفت‌وگو با هفت برکه گفت:«این برنامه به ابتکار امور بانوان استانداری و با همکاری امور بانوان فرمانداری به طور همزمان در ۳ قطب در استان برگزار شد. مرودشت میزبان قطب شمال استان گراش میزبان قطب جنوب استان و شیراز میزبان قطب مرکزی استان بودند. سه تیم برتر هر قطب در بهمن ماه به مصاف هم خواهند رفت تا تیم قهرمان داژبال بانوان شاغل استان فارس مشخص شد.»

او در ادامه گفت:«برنامه افتتاحیه با حضور محمود طاهرزاده؛ فرماندار گراش، محسن افشار؛ رییس اداره ورزش و جوانان و خانم علی‌نژاد، معاون امور بانوان فرمانداری برگزار شد. در بخش اختتامیه نیز زهرا یقطین، مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس حضور داشت.»

افشار با معرفی اسپانسر این جشنواره گفت:«اسپانسر هم طبق معمول خیرین عزیز و شرکت کوکسان، جوفیا، اتاق اصناف، انجمن خیرین ورزش‌یار و با همکاری اداره‌های مختلف شهرستان به خصوص اورژانس، هلال احمر، شهرداری و شورای اسلامی شهر، آتش نشانی، علوم پزشکی و آموزش و پرورش، سپاه پاسداران و کانون بسیج ورزشکاران گراش و  … برگزار شد.

او در پایان با قدردانی از بانوان ورزشکار گفت:«بانوان شاغل در هیأت‌های ورزشی نیز مثل همیشه رکن اصلی و اساسی این رویداد به یادماندنی بودند که اگر این عزیزان نبودند این جشنواره به خوبی انجام نمی‌شد و جا دارد از آن‌ها تشکر کنم. قدردان بانوان به ویژه بانوان ورزشکار این شهر هستیم که بدون چشمداشت این‌گونه همیشه پای کار هستند.»

داژبال بازی یکی از بازی‌های قدیمی و اصلی در ایران است که دهه‌‌ی پنجاه و شصتی‌ها در گراش از آن خاطره‌ی زیادی دارند. این بازی یک بازی بین‌المللی است و مثل همه بازی‌ها قوانینی دارد.

مسابقه داژبال یا  وسطی بین دو تیم، تحت عنوان تیم کنار و تیم وسط برگزار می‌شود. هرتیم ۴ بازیکن اصلی و ۲ بازیکن ذخیره فعال و جمعا ۶ بازیکن دارد. مدت زمان برگزاری مسابقه داژبال ، دو نیمه ۵ دقیقه‌ای با ۲ دقیقه استراحت در بین دو نیمه است.

در مسابقات رسمی داژبال، زمین بازی نیز متر و میزان خاص خود را دارد. زمین مسابقات داژبال، به شکل مستطیل است و ابعاد زمین، ۱۸ متر طول و ۹ متر عرض دارد. نحوه‌ی بازی نیز به این صورت است که بازیکن‌های وسط با جا خالی دادن باید مانع از برخورد توپ به بدنشان شوند و اگر موفق شدند توپ را به وسیله دست‌هایشان بگیرند که به اصطلاح «گرفتن گل» معروف است ۲ امتیاز می‌گیرند. بازیکنان تیم کنار هم با پرتاب توپ به وسیله دست‌ها به سوی بازیکنان تیم وسط، نسبت به حذف آن‌ها یا از بین بردن امتیازات گل، تلاش می‌کنند. حذف هر بازیکن تیم وسط، دو امتیاز به تیم کنار اضافه می‌کند.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top