بستن

تقسیم‌ کار در کارگروه بانوان و خانواده فرمانداری

گریشنا: امروز سی‌ و یکم شهریورماه در جلسه‌ی کارگروه بانوان و خانواده در فرمانداری، مسئولین کمیته‌های مختلف تعیین شدند.

به گزارش ملیحه حاجی‌زاده، خبرنگار گریشنا، در این جلسه مسئولیت کمیته‌ی مشاوره به شورای اسلامی شهر، مسئولیت کمیته فن‌آوری به اداره‌ی ارشاد اسلامی، مسئولیت کمیته برنامه و مناسبت‌ها به اداره‌ی تبلیغات، مسئولیت کمیته اشتغال به اداره‌ی کار و کمیته امداد امام خمینی (ره)، مسئولیت کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به اداره‌ی بهزیستی، مسئولیت کمیته‌ی آموزش به اداره‌ی آموزش و پرورش و مسئولیت کمیته‌ی ارتقای سلامت جسمی و روحی به دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش سپرده شد.

فرودی، فرماندار شهرستان، در این جلسه گفت: «قشر خانم‌های جامعه را باید با تلاش، فعال‌تر کرد، چرا که این مساله باعث رونق جامعه خواهد شد و نیمی از مشکلات جامعه حل می‌شود. هرگاه معضلی اجتماعی را ببینید، ریشه در بنیان خانواده دارد. مسائل و مشکلات خانواده را باید بررسی و پیرامون آن نظر داد. بانوان فعال در زمینه اجتماعی، سیاسی، اداری، فرهنگی، ورزشی را می‌بایست شناسایی کرد. ایجاد کارگروه برای شناسایی معضلات خانوده در شهرستان گراش از جمله مسائلی مهمی بود که باید پیگیری می‌شد.»

فرماندار اضافه کرد: «کارگروه امور بانوان و خانواده نیازمند کسب اطلاعات و آماری در حوزه‌های مختلف از خانواده‌هاست و امیدواریم هر کمیته مسئولیت‌های خود را به نحو احسن انجام دهد.»

او در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: «امور بانوان و فرمانداری گراش از بانوان فعال دعوت به همکاری می‌کند.»

 

kargoroh4

فضلی، بخشدار مرکزی، نیز در این جلسه بیان کرد: «بانوان آن‌طور که باید در جامعه به خودباوری نرسیده و در اجتماع مسئولیتی را برعهده نمی‌گیرند. اگر به تاریخچه‌ی انقلاب نگاه کنیم، می‌بینیم که زمان جنگ و انقلاب تا چه میزان زنان هم‌پای مردان و برادران خود ایفای نقش داشتند. امید است بانوان شهرستان نیز با الگو گرفتن از حضرت فاطمه (س) و حضرت زینب (س) نقش‌هایی را در جامعه بپذیرند.»

شیبانی، عضو شورای شهر، نیز گفت: «بدون شک خانم‌ها نقش پررنگی را در جامعه ایفا می‌کنند. زنان به عنوان مادر در خانواده نقش مهمی دارند. در شهرستان تنها کمیته‌‌‌ای که خانم‌ها در آن فعال هستند، کمیته‌ی مناسبت‌هاست. پیشنهاد من این است که هر کارگروهی در ماه برای پیشبرد هدف‌های خود حداقل یک بار جلسه بگیرد.»

بهادر، کارشناس امور بانوان آموزش و پرورش، در این جلسه اظهار کرد: «نیاز به مشاوره‌های روحی و جسمی در جامعه احساس می‌شود. با توجه به کوچک بودن شهر و آب‌وهوای نامناسب، افسردگی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در شهر است. مساله اعتیاد در بین بانوان شهر کم‌کم رواج پیدا کرده و با توجه به ارسال فرم اعتیاد به مدارس، متوجه این موضوع شدیم که خانم‌ها به سمت اعتیاد کشیده شده‌اند. این مساله روی دانش‌آموزان نیز تاثیر خواهد داشت، چرا که رفتار نامناسب مادران سبب پرخاش‌گری و ناهنجاری در دانش‌آموز می‌شود. در این میان وجود اتباع بیگانه نیز ایجاد مشکل کرده است. به نظر من معرفی بانوان فعال و خیر برای تشویق و فرهنگ‌سازی برای مادران و بانوان جامعه تاثیر دارد.»

جوانمرد، از نیروی انتظامی، نیز با تایید صحبت‌های بهادر گفت: «متاسفانه آمار اعتیاد بین خانواده‌های شهرستان بالاست و یکی از تاثیر‌گذار‌ترین راهکار‌ها، ایجاد تحول در بین خانم‌ها برای کمک در جهت بهبود شرایط است.»

kargoroh3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top