بستن

از آفتاب تنها دو پلک دیگر باقی است/ گزارشی کوتاه از جشنواره عکس

گریشنا: دومین جشنواره عکس «پلک آفتاب» گراش همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. این در حالی است که تا دیروز، ۱۷ شهریور ۱۳۹۴، سه کارگاه تخصصی در حاشیه جشنواره برگزار شده است.

نگارخانه فرهنگسرای آبشار اندیشه گراش، این هفته میزبان دومین جشنواره عکس پلک آفتاب است. در این دوره از جشنواره عکس‌هایی با موضوعات بازی و آزاد در کنار یک مجموعه از عکس‌های اینستاگرامی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

در این دوره، عکاس‌هایی از شهرهای مختلف ایران از جمله یزد، شیراز، تهران و … در کنار عکاس‌هایی از منطقه جنوب ایران شرکت دارند. عبدالرضا راستگو و جواد آب‌افکن، دو عکاس گراشی، بیشترین تعداد عکس راه‌یافته به این دوره از نمایشگاه را دارند.

همچنین در حاشیه جشنواره تا دیروز سه کارگاه تخصصی برگزار شده است. جواد آب‌افکن روز یکشنبه، ۱۵ شهریور، کارگاه عکاسی نجومی را برگزار کرد و روز دوشنبه، ۱۶ شهریور، کارگاه تخصصی ترکیب‌بندی در عکاسی برگزار شد. عباس محمدی، عکاس لامردی خبرگزاری مهر، تدریس این کارگاه را برعهده داشت.

همچنین امین بحرانی، از عکاسان فعال انجمن عکاسی اوز، روز سه‌شنبه، ۱۷ شهریور، برای نخستین بار در حاشیه این جشنواره، کارگاه تخصصی روانشناسی در عکاسی را برگزار کرد که با استقبال خوبی مواجه شد. به نظر می‌رسد برپایی کارگاه‌هایی با عناوین نو بیشتر مورد استقبال عکاسان منطقه قرار می‌گیرند.

از سری کارگاه‌های دومین جشنواره پلک آفتاب، تنها دو کارگاه دیگر باقی مانده است. بعد از ظهر امروز، ۱۸ شهریور، مسلم ابراهیمی، هنرمند لاری، کارگاه مفهوم‌شناسی در عکاسی را از ساعت ۱۸ در محل سالن جنبی نگارخانه فرهنگسرای آبشار اندیشه ارائه خواهد کرد.

همچنین مهم‌ترین کارگاه جشنواره با موضوع «قصه‌گویی در عکاسی مستند» روز جمعه با حضور فاطمه بهبودی، برنده جایزه ورلدپرس فوتو در سال ۲۰۱۵ و برنده جایزه Poyi آمریکا برگزار خواهد شد. این کارگاه چهارساعته ساعت ۱۴ روز جمعه برگزار می‌شود. (اطلاعات بیشتر در مورد این کارگاه را اینجا ببینید.)

ساعات بازدید از آثار راه‌یافته به نمایشگاه تا روز پنجشنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ است. ورود به همه کارگاه‌ها برای عموم شرکت‌کنندگان آزاد می‌باشد.

عکس‌های سعید سرخی را از حاشیه برگزاری این جشنواره ببینید:

مدیر محتوایی هفت‌برکه روایتگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top