بستن

فونتی که ۱۰۴ میلیون به جیب کودکان ریخت

هفت‌برکه: با فونت ساختن و فونت خریدن هم می‌شود کار خیر کرد. در یک همکاری بین طراحان فونت، بنیاد کودک و فونت‌ایران از محل فروش فونت اختصاصی، ۱۰۴ میلیون تومان به حساب بنیاد کودک واریز شد. یک سوم این مبلغ سهم کودکان تحت پوشش در لارستان و جنوب فارس شد. 

به گزارش هفت‌برکه سال ۱۴۰۱ بنیاد کودک که یک سمن برای کمک به ادامه تحصیل کودکان است تصمیم گرفت هویت گرافیکی خود را بازسازی کند. مهدی ارشادی و رضا بختیاری‌فرد دو نفر از طراحان حرفه‌ای، فونت اختصاصی بنیادکودک را سال ۱۴۰۱ طراحی کردند. 

مسلم ابراهیمی مدیر فونت ایران می‌گوید: «پس از اتمام طراحی این فونت، بنیادکودک تصمیم گرفت به کمک مجموعهٔ فونت‌ایران این فونت را به فروش برساند تا علاوه بر دسترسی همگان به این فونت، درآمد حاصل از فروش به دانش‌آموزان تحت پوشش اختصاص یابد.»

وبسایتfontiran.com  پلتفرم اصلی فروش فونت در ایران است که مسلم ابراهیمی سال ۱۳۹۴ آن را تاسیس کرد و در حال حاضر با یک تیم لارستانی در برج علم و فناوری لارستان به کار خود ادامه می‌دهد. ابراهیمی می‌گوید: «بنیاد کودک از سال ۹۶ در لارستان شعبه دارد و  ۱۰۶ دانش‌آموز کمتر برخوردار را از شهرها و روستایی مانند لار، گراش، اوز، دهکویه، کورده، بریز، خور، بائن، لطیفی، براک و علی‌آباد را پوشش می‌دهد. شرط ما برای همکاری این بود  ۳۰درصد از عایدی فروش به طور مستقیم به بنیاد کودک لارستان اختصاص پیدا کند.»

ابراهیمی در مورد فروش این فونت در این مدت می‌گوید: «فروش فونت بنیاد کودک از مهرماه ۱۴۰۲ در فونت ایران آغاز شد و با استقبال خوب مشتریان در ۶ماه گذشته ۱۰۴ میلیون تومان درآمد داشته است. ۷۰درصد این مبلغ  به بنیاد کودک تهران و ۳۰درصد آن معادل ۳۱ میلیون تومان در ۶ماه گذشته به حساب بنیاد کودک لارستان واریز شده است. به یاری خداوند این همکاری تا همیشه ادامه خواهد داشت و کلیه درآمد حاصل از فروش این فونت ماهیانه به حساب بنیاد کودک واریز خواهد شد.»

طراحان و علاقه مندان به این فونت می‌توانند با مراجعه به آدرس https://fontiran.com/fonts/bonyadekoodak علاوه بر خریداری فونت، از این خیریه مردم نهاد حمایت کنند. در سایت https://www.childf.com می‌توانید بیشتر با بنیاد کودک آشنا شوید.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top