بستن

«شیرمردی» در جایگاه «آیت‌اللهی»

گریشنا: امامت جمعه لار بیش از سی سال با نام «سید عبدالعلی آیت‌اللهی» شناخته می‌شد و این دو با یکدیگر گره خورده است. با درگذشت او، سه سال سید مجتبی نوربخش امام جمعه لار بود. سه سالی که با فراز و فرودهای بسیاری همراه بود. با درگذشت نوربخش، یک بار دیگر سمت امامت جمعه لار خالی ماند و رایزنی‌ها برای یافتن شخصیتی که بتواند جای خالی آیت‌الله سید عبدالعلی آیت‌اللهی، امام جمعه مرحوم، و آیت‌الله سید مجتبی موسوی لاری، نماینده مرحوم ولی فقیه در لارستان را پر کند، آغاز شد. به گفته جمشید جعفرپور، اکنون این رایزنی‌ها نهایی شده است و حجت‌الاسلام شیرمردی با عنایت خاص رهبری امام جمعه آینده لار خواهد شد.

شیرمردی از سال ۱۳۸۹ مسئولیت ستاد نماز جمعه تهران را بر عهده دارد و به نوشته الف در گذشته مسئولیت‌هایی چون مدیر کلی اوقاف و امور خیریه استان تهران و فارس و مسئولیت دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان‌های فارس و کهکیلویه و بویراحمد را در سوابق خود دارد.

برای انتصاب امام جمعه جدید، جمعی از معتمدین لارستان ۱۵ مردادماه با تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، و غلامعلی حداد عادل از چهره‌های شناخته‌شده عضو مجلس دیدار کردند. (خبر در سایت جعفرپور)

Shirmardi03

جعفرپور: امام جمعه لار با عنایت رهبری منصوب شد

جمشید جعفرپور نماینده لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی، همایش «جوان و اندیشه» و حضور وزیر آموزش و پرورش در لارستان را فرصت مناسبی برای اعلام خبر دید. او گفت: «سال‌های سال آفتاب وجود روحانیون بر این خطه بوده و مردم گرما گرفته‌اند. گرچه در میان نیستند، اما هنوز عطر عبور آن‌ها در میان ماست. بعد از درگذشت حاج آقا نوربخش، بیم و امیدی در منطقه حاصل شد. در این حدود ۵۰ روز از درگذشت آقای نوربخش، مردم به تلاش افتادند که چه خواهد شد؟ همه در یک شور و بیم بودند.»

جعفرپور، شیرمردی را گزینه مورد تایید مردم لارستان با همه سلایق دانست: «از میان گزینه‌های مختلف، یک گزینه انتخاب شد. مردم با همه سلایق روی یک گزینه اتحاد پیدا کردند. حاج آقا شیرمردی نامزد این کار بود. مردم پیش حاج آقا تقوی و آقای حداد عادل رفتند. از طریق دیگری این خواسته خدمت مقام معظم رهبری عرض شد. از آن مدت دو سه هفته گذشته است. بنده دیروز جلسه‌ای مفصل با حاج آقا شیرمردی داشتم. با عنایت خاص مقام معظم رهبری به منطقه، حاج آقای شیرمردی در فاصله‌ی نه چندان دوری می‌آید و این مسئولیت را بر عهده خواهد رفت. باز هم گره به دست حضرت آقا گشوده شد.»

Shirmardi02

لار در انتظار شیرمردی

با انتصاب شیرمردی به این سمت، سایت صحبت‌نیوز  با اشاره به موافقت بیت آیت‌الله آیت‌اللهی، خلاصه‌ای از زندگی‌نامه شیرمردی را منتشر کرده است.(+) حجت الاسلام و المسلمین سید یدالله شیرمردی فرزند سید فضل‌الله متولد سال ۱۳۴۸ در لردگان است. وی پس از فراگیری مقدمات علوم دینی، سطوح را نزد آیت‌الله رضا استادی، آیت الله اعتمادی و آیت الله پایانی فرا گرفت و نزد مرجع عالیقدر جضرت آیت الله العظمی آقا مجتبی تهرانی به فراگیری خارج فقه و اصول پرداخت.

شیرمردی سومین امام جمعه لار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود.

Shirmardi01

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

  1. اونا میگردن دنبال یک فردی که از لحاظ سیاسی و اجتماعی در سطح بالا باشه و خواسته هاشونو برآورده کنه، ولی ما باید دنبال یکی بگردیم که […]
    اونا تو عالی ترین سطح دنبال امام جمعه میگردن و با هم متحد هستن، ولی ما تو تمام مسائل باید یک نفر تصمیم بگیره و بقیه دعوا کنن!!!
    خدا آخر عاقبت ما جوونای گراشی رو ختم بخیر کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top