بستن

تعاونی منابع طبیعی گراش به راه افتاد

گریشنا: در اولین مجمع عمومی شرکت تعاونی منابع طبیعی شهرستان گراش، اعضای هیات مدیره و بازرسان تعیین و انتخاب شدند.

wpid-5-7-1به گزارش خبرنگار گریشنا؛ مصطفی شادرام، کارشناس جنگل‌داری و آموزش و ترویج منابع طبیعی و آب‌خیزداری گراش می‌گوید: «این جلسه دیروز، سیزدهم مرداد ماه، از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل زینبیه‌ی ارد برگزار شد. در این جلسه پس از کاندیدا شدن افراد، رای‌گیری انجام شد و نگهدار قاسمی، هاشم آتش‌سرد، محمد ریحان‌جو، مطلب سلیمانی و عبدالله ایمانی از ارد به عنوان پنج عضو اصلی هیات مدیره و محمد فروتن از حسین‌آباد و علی‌اکبر باقری از فداغ به عنوان اعضای علی‌البدل و همچنین رحیم سلطانی و بهرام کهنسال به عنوان بازرس تعاونی انتخاب شدند. اعضای هیات مدیره موظف شدند روال اداری تشکیل تعاونی و افتتاح حساب را پیگیری کنند.»

شادرام در ادامه می‌گوید: «هشتاد تا نود درصد اعضای این تعاونی را مرتع‌داران (دامداران)، و مابقی اعضا را بهره‌برداران گیاهان دارویی و بهره‌برداران چوب و … تشکیل می‌دهند. از اهداف تشکیل این تعاونی؛ ترویج و تحکیم مشارکت، همکاری، تعاون عمومی و ارتقای سطح زندگی و معیشتی اعضاست. موضوعات فعالیت در تعاونی را می‌توان به حفظ، احیا، اصلاح، و بهره‌برداری اصولی و پایدار منابع طبیعی در زمینه‌های جنگل، مرتع، بیابان، حوزه‌ی آب‌خیز، بیابان‌زدایی، فعالیت‌ها آب‌خیزداری، حفاظت و حمایت و جنگل‌داری و … اشاره کرد.»

شادرام همچنین تصریح می‌کند: «موردی که این تعاونی را با سایر تعاونی‌‌ها متمایز می‌کند، وجود صندوق نیمه‌دولتی در مرکز استان با سرمایه‌ی چهل‌ و نه درصدی متعلق به دولت و سرمایه‌ی پنجاه‌ و یک درصدی مربوط به تعاونی‌های استان است و در آن سرمایه‌گذاری می‌شود. در واقع این صندوق نقش حمایتی برای تامین نقدینگی مورد نیاز تعاونی‌های هر شهرستان دارد. پروژه‌هایی که در نیمه‌ی راه به دلایل مالی راکد می‌مانند، می‌توانند با دریافت وام با کارمزد پایین از این صندوق در موضوعات مربوط به تعاونی، پروژه‌ی خود را در زمان کوتاه‌تری به سرانجام برسانند.»

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

3 نظر

  1. در شهرستان گراش جنگل وجود دارد که شما قسط برداشت از چوب ان رو دارید؟
    تمام چوبهای کوه های شهرستان گراش نابود شد گیاه داروهی بخاطر ندانم کاری اقای ایکس منقرض شدن و باز مسئولین همین اداره منابع طبیعتی به فکر نابودی بیشتر کوه دشت افتادن
    کاش کمی اداره منابع طبیعی به فکر اراضی واگذاری گراش و بخشهای گراش بود تا جلوع تخریب طبیعت و محیط زیست گرفته شود

  2. من باب اطلاع دوستان عرض میکنم که منظور از برداشت چوب، طرح جنگل کاری هایی است که به منظور زراعت چوب احداث می شوند مانند طرح های گز کاری، نه برداشت درختان دیگری که به صورت خودرو در طبیعت وجود داره. چرا که از نظر قانونی قطع و یا هرس درختانی مانند کنار کلا ممنوع می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top