گریشنا: شماره ۳۷ نشریه افسانه گراش در آخرین روز تیرماه ۱۳۹۴ منتشر شد.

سه پرونده شهرک صنعتی، مصلای گراش و گازرسانی گزارش‌های اصلی پنجمین شماره افسانه گراش را تشکیل می‌دهد.

در یادداشت آغازین این شماره ابوالحسن محمودی دبیر تحریریه افسانه گراش در یادداشتی به مناسبت هفته بهزیستی، در مورد نقش خانواده‌ها به عنوان مددکاران معلومین نوشته است: «خوشبختانه در گراش همچنان خانواده‌‌ها نقش پشتیبانی خود از افراد کم‌توان را فراموش نکرده‌اند و ضروری است این ارزش اجتماعی هر چه بیشتر تقویت شود. این‌ کار علاوه بر این‌که هزینه اقتصادی کمتری برای دولت دارد، نیاز عاطفی مددجویان را نیز بهتر تامین می‌کند»

تیتر «زمستان ۹۵ گاز به ارد می‌رسد» گفتگو با فرماندار و رییس اداره گاز گراش است. بر اساس گفته این دو مقام، عملیات گازرسانی به ارد امسال آغاز می‌شود. در گراش هم تا پایان سال پوشش شبکه گاز به ۹۷ درصد می‌رسد.

در گزارش اصلی دیگر مسعود غفوری در گفتگو با امام جمعه گراش از سرنوشت ساخت مصلای نماز جمعه گراش پرسیده است. امام جمعه گراش که دلخوری‌اش را از مسئولین شهر پنهان نمی‌کند، اکنون با لحن تندتری صحبت می‌کند و معتقد است عزمی برای ساخت مصلی و حتی دفتر نماز جمعه وجود ندارد.

پیش از این در گریشنا بخش‌هایی از مصاحبه مهندس هادی هادی‌پور مدیر شهرک صنعتی گراش را خواندیم. (خبر در گریشنا) متن کامل مصاحبه و اطلاعات جالبی از واحدهای صنعتی فعال در شهرک صنعتی در صفحه ۳ افسانه منتشر شده است. مهندس هادی‌پور می‌گوید تاکنون ۵۵ نفر برای واگذاری زمین در شهرک درخواست داده‌اند، یعنی جمعا ۱۳۵ هزار متر مربع که نصف شهرک محسوب می‌شود. از این ۵۵ صنعت‌گر، چهار نفر آن‌ها انصراف داده‌اند. از ۵۱ زمین واگذار شده، الان ۱۱ واحد ساخته شده است و ۱۵ واحد در حال ساخت است. از آن ۱۱ واحد، ده واحد به بهره‌برداری رسیده است و از آن ۱۰ واحد الان ۸ واحد فعال است.

مدیر شهرک صنعتی گراش می‌گوید فعال‌ترین واحد، صنایع نایلون و نایلکس آقای یوسف سبزواری است. همچنین نان سخاوت آقای عبدالهی شمسی، و واحد سبزی طه، که امیدوار است این واحد تبدیل به یک برند برای گراش بشود که حداقل در سطح منطقه شناخته‌شده باشد.

در صفحه آخر هم می‌توانید خبر نتایج کنکور امسال، برگزاری جشن هشتمین آفتاب را بخوانید. پلک این شماره به وضعیت جمع‌آوری زباله اختصاص دارد.

Afsaneh37

افسانه گراش در چهار صفحه رنگی و قیمت هزار تومان در گراش توزیع می‌شود. نسخه PDF افسانه را می‌توانید با قیمت ۵۰۰ تومان از سایت جار بگیرید. شماره‌های پیشین و آرشیو افسانه را می‌توانید از گریشنا بگیرید. (دانلود این شماره افسانه گراش)