بستن

افسانه ۷۵: ازدواج خاکستری، بانوی سرعت و خواندنی‌های دیگر

هفت‌برکه – گریشنا: با شش ماه وقفه، شماره ۷۵ نشریه افسانه گراش منتشر شد.

شماره دی‌ماه نشریه افسانه گراش با تیتر «زورآزمایی شهرک آزادگان با وعده‌ها» آغاز می‌شود. دیگر تیتر صفحه اول، خبر درگذشت «عبدالوهاب نظری» نویسنده جوان گراشی است.

این دو مطلب پیش از این در گریشنا منتشر شده بود. اما چند گزارش خوانده نشده نیز در این شماره منتشر شده است. راحله بهادر در ستون «یک زندگی» به سراغ «نجمه» زنی اهل جیرفت رفته است. نجمه در دوران درمان سرطان، کودکی را به دنیا آورده است.

فاطمه صحراگرد در گزارشی جالب، «ازدواج خاکستری» را معرفی کرده است. در این ازدواج، دو طرف توافق می‌کنند که به صورت صوری ازدواج کنند تا آزادی عمل بیشتری برای حضور اجتماعی داشته باشند.

زینب قاسمی، خبرنگار ورزشی، نیز در مصاحبه‌ای با فاطمه زمانی از عشق او به سرعت نوشته است. این گفتگو با تیتر «بانوی سرعت» در صفحه دوم افسانه منتشر شده است.

در صفحه آخر می‌توانید یک گزارش نوستالژیک دیگر از محمدجواد حسن‌نژاد بخوانید. این نویسنده قدیمی، یاد مرتضی صمیمی، اذان‌گوی سال‌های پیش مسجد صاحب‌الزمان(عج)، را زنده کرده است.

در کنار گزارش‌ها، خبرها و مصاحبه‌ها، دو یادداشت انتقادی نیز در این شماره منتشر شده است. محمد خواجه‌پور، مدیر رسانه‌های هفت‌برکه، در سرمقاله به افزایش دوباره مهاجرت اشاره کرده است: «وظیفه دولت و حکومت است که بهترین شرایط زندگی را برای مردم فراهم کنند؛ حالا انجام این وظیفه از طریق اقدام انقلابی باشد یا مصالحه با دنیا، تصمیمی است که باید حکومت بگیرد. چیزی که من به عنوان روزنامه‌نگار می‌بینم گریز است.» (در گریشنا)

فاطمه یوسفی، دبیر خبر گریشنا، نیز به بهانه عدم برگزاری جلسات شورای شهرستان گراش نوشته است: «ضعف و عدم برگزاری جلسات منظم شورای شهرستان حتی اگر تبعات منفی نداشته باشد، شهرستان ما را از داشتن امتیازهای زیادی محروم می‌کند؛ امتیازهایی که یکی از کمترین ثمره‌های آن، وحدت است. در جهت‌دهی انتخابات مجلس نیز شورای شهرستان به عنوان نمایندگان بخش‌های مختلف شهرستان می‌تواند حضور و نقش غیر رسمی داشته باشد.»

در بخش «افسانه ما» از سوی موسسه هفت‌برکه دو دلیل برای تاخیر شش‌ماهه در انتشار این نشریه اعلام شده است: «مشکلات حوزه کاغذ و چاپ بر همه فرهنگ‌دوستان آشکار است. بخشی از دلایل تاخیر در انتشار به این موضوع بر می‌گردد و بخشی دیگر تمرکز بر انتشار سریع اخبار در فضای مجازی بود. این دو عامل باعث شده است که از شماره آینده یک بازبینی کلی در مورد افسانه گراش داشته باشیم و از شماره بعد ساختار افسانه به صورت کامل تغییر خواهد کرد.»

افسانه گراش در چهار صفحه رنگی به قیمت ۱۵۰۰ تومان در فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی گراش عرضه شده است.  این نشریه را می‌توانید از گریشنا دانلود کنید. (+)

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

    1. سلام آقای فریدونی عزیز.
      شما خودتان استاد مایید و از مشکلات انتشار نشریه آگاهید.
      اما در نظر داریم در آینده‌ی نزدیک، نشریه‌ای با فرمت تابلویید منتشر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top