بستن

دکتر بهمنی هم از وضعیت نوبت‌دهی بیمارستان راضی نیست

گریشنا: با انتشار انتقاد‌هایی در مورد شیوه‌ی نوبت‌دهی بیمارستان امیر‌المومنین علی(ع) در سایت گریشنا، دکتر بهمنی به منظور بررسی این موضوع به صورت سرزده از سیستم نوبت‌دهی بیمارستان بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشکده‌ی علوم پزشکی گراش؛ دکتر میرزا خلیل بهمنی به منظور بررسی وضعیت نوبت‌دهی مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی(ع) در بیمارستان حضور یافت. رییس دانشکده علوم پزشکی گراش ساعتی قبل از شروع کاری در قسمت نوبت‌دهی بیمارستان حضور یافت و ضمن گفت‌وگو با تعداد زیادی از مراجعین در جریان چگونگی نوبت‌دهی به بیماران قرار گرفت. در این بازدید، مراجعه‌کنندگان، ضمن ابراز تشکر از حضور رییس دانشکده علوم پزشکی برای بررسی وضعیت بیمارستان، سیستم نوبت‌دهی بیمارستان و آزمایشگاه را مورد انتقاد قرار دادند.
دکتر بهمنی نیز در گفت‌وگوهای خود با مردم ضمن پذیرش انتقاد مراجعه‌کنندگان گفت: «وظیفه ی ما ارائه بهترین و سریع‌ترین خدمت به مردم و تکریم ارباب رجوع است و قطعا موارد مطرح شده از طرف مراجعه‌کنندگان بررسی و مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.»
روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی گراش اعلام کرد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان می‌توانند جهت اصلاح سیستم نوبت‌دهی نظرات و پیشنهادات خود را به صورت مکتوب و یا حضوری به دفتر ریاست دانشکده علوم پزشکی ارسال و بیان نمایند تا پس از بررسی و انجام کار کارشناسی با حضور مسوولین بیمارستان، نسبت به پیشنهادات، اقدام لازم صورت گیرد.»

bazdid2

 

11 نظر

  1. با تشکر از جناب دکتر بهمنی چرا ما باید با کمبود دگتر مواجعه باشیم در بیمارستان که نوبت به سختی گیر بیاد وقتی که دکتر,,,, نوبت چند ماهه میده چرا نباید تعداد دکترها افزایش پیدا کنه

  2. خدا خیرتون بده آقای دکتر بهمنی
    فقط خواهشا زودتر پیگیری کنید تا مردم اینقدر اذیت نشن.
    کاش یه کم از دلسوزی های شما هم بعضی ها داشتن.

  3. بنده یه کامنتی رو فرستادم برای گریشنا که راهکار ارائه داده بودم . که گریشنا اونو منتشر نکرد.
    گریشنا اگر می شه بخش راهکارشو اینجا منتشر کنید.

  4. جالبه موضع رییس دانشکده در مورد وضعیت نوبت دهی بیمارستان با نطر مسوولین بیمارستان زمین تا آسمون متفاوته…مسوولین بیمارستان که اصلا این موضوع رو بروی خودشون نمیارن…

  5. جناب دکتر زیرساخت مدیریت بیمارستان و تغییر بده بخدا همه جی درست میشه.یه ادم خبره و تحصیلکرده که تو رشته مدیریت کارکرده باشه رو بذار

  6. جناب آقای دکتر بهمنی عزیز
    از آنجایی که سیستم درمانگاه و تخفیف بیمه و هزینه درمان بستگی به فرم ارجاع و نظر پزشک خانواده دارد می توان از طریق ارنباط بهتر بیمارستان با پزشک خانواده این مشکل را بهبود بخشید.
    همانطور که سیستم اداری شهرستان مجهز به اتوماسیون است شبکه داخلی بهداشت و درمان شهرستان هم می تواند با یک اتوماسیون ساده این مشکلات را حل کند .
    بدینصورت که بیمار با مراجعه به پزشک خانواده مشکل خود را عنوان کرده ، سپس پزشک خانواده تشخیص می دهد که بیمار بایستی به فلان متخصص در درمانگاه بیمارستان یا بخش رادیولوژی یا سونوگرافی یا بخش های دیگر مراجعه کند. لذا در سیستم اتوماسیون وارد شده نام بیمار را به همراه توضیحات لازم برای دکتر متخصص در تاریخ مشخص و ساعت مشخص درج می کند و پزشک متخصص هم پس از معاینه نظر خود را بر روی شبکه برای پزشک خانواده ارسال می کند و در دفترچه بیمه بیمار هم ثبت می کند.

    این روش از لحاظ تئوری بسیار ایده آل است و در سایر جاها در حال استفاده است با این حال برای بیمارستان و شبکه درمان بی اطلاع هستم که چنین زیرساختی را دارند یا نه. تا جایی که مطلع هستم اکثر پزشکان ما به یک کامپیوتر ساده در مطب خود هم دسترسی ندارند و بعضا حتی برای دیدن عکس رادیولوژی بیمار خود که اخیرا بر روی سی دی ارائه می شود هم مشکل داشته اند. و این مشکل خیلی راحت با داشتن لپ تاپ و اینترنت حل می شود.

    با این حال این روش مزایای بیشتری دارد مانند:
    ۱- صرفه جویی در وقت بیمار
    ۲- جلوگیری از بی نظمی در هنگام دریافت نوبت
    ۳- حذف مشکل فراموش شدن فرم ارجاع و یا نداشتن آن و عدم تعلق بیمه
    ۴- ثبت کلیه روند درمان بیمار در یک صفحه مخصوص
    ۵- صرفه جویی در هزینه رفت و آمد بین مطب و بیمارستان
    و از همه مهم تر آرامش اعصاب بیمار و همراهان بیمار و کاهش استرس ناشی از ترس از عدم دریافت نوبت و مراجعه در روزهای دیگر و ترس و نگرانی از بروز همچین مشکلی در مراجعات بعدی.

    این بحث حتی می تواند استانی و کشوری (در صورت اجرا شدن پزشک خانواده در کل کشور) (در حال حاضر چند استان فقط به صورت آزمایشی اجرا می شود و تا کنون نزدیک به ۸(اگه اشتباه نکنم) سال است که در حال آزمون و خطا هستند ) هم برگزار شود.
    یعین بیماری از شهرستان از طریق اتوماسیون می تواند در شیراز و یا تهران هم نوبت پزشک متخصص دریافت کند.
    به هر چیزی می توانیم برسیم، اگر بخواهیم…

    پ.ن: جناب دکتر بهمنی و سایر مسئولین عزیز، یادمان باشد وقتمان طلا است و هدر دادن وقت مردم به هر دلیلی حق الناس است. همانطور که راننده متروی ژاپنی بابت چند دقیقه تاخیر از مسافران شخصا و تک به تک معذرت خواهی می کند و گواهی تاخیر به مسافر ارائه می دهد شما هم مسئولید در برابر وقت مردم. یادتان نرود…

  7. بهترین و ساده ترین راه اینه که به بیماران اعلام کنند فلان دکتر در فلان ساعت تو بیمارستانه شما (بیمار) نیم ساعت قبل از حضور دکتر اینجا باشید،حالا هرکی زودتر رسی نوبت بهش میرسه هرکی هم نوبت بهش نرسید برای روزهای بعد یا دکترهای دیگه
    چه کاریه که بگن ساعت ۶ صبح باید بیایید نوبت بگیرید،این خودش یه نوع آزار رسوندن به بیماره

  8. با سلام
    ۱. افزایش ساعت کار پزشکان
    ۲. افزایش تعداد پزشکان متخصص و فوق تخصص در تخصص های مورد نیاز
    ۳. نوبت دهی غیر حضوری(تلفنی، اینترنتی و…) به شرط عدم وجود دلالی
    ۴. کاهش توقع حقوقی پزشکان
    ۵. کاهش توقعات بیجای بیمار و همراهان
    ۶. مدیریت قوی و کارآمد
    ۷. نحوه مناسب مردم داری کارکنان و پزشکان و هیات امنا با پزشکان
    ۸. افزایش مطب های متخصصین و فوق تخصصین در سطح شهر
    ۹. افزایش آزمایشگاه ها، درمانگاه ها، کلینیک ها، پاراکلینیک ها و ساختمان پزشکان درشهر(چرا تا کنون بند۹و۱۰در شهر افزایش نداشته، دست اغیار،دیده تنگان و… در کار بوده است!!!؟)
    ۱۰ تشویق و ترغیب پزشکان متخصص و فوق تخصص بومی جهت آمدن به شهر و خدمت به هم شهریان ارجمند.
    و…. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top